چاپ کد خبر: 60796
23 تیر 1400

ابراز نگرانی دکتر لطفی از مرگ ۲۸ نفر و عدم نظارت مسوولان بر محدودیت ها در استان فارس

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سیصد و شصت و دومین نشست روزانه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،  نسبت به افزایش آمارهای ابتلا، بستری و جان باختن بیماران کرونا در فارس ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش اول فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست با اعلام اینکه در ۴۸ گذشته، ۲۸ هم استانی دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، افزایش آمارها کرونا در استان و ادامه این وضعیت را نگران کننده توصیف کرد و گفت: اگر شرایط به همین روال پیش برود در هفته های آینده تعداد مرگ  و میر در استان افزایش پیدا خواهد کرد، بنابراین مردم باید نسبت به رعایت محدودیت های تعیین شده پایبند باشند و مسوولان نیز با جدیت بیشتر در زمینه نظارت بر محدودیت ها، اقدام کنند.

او اظهار کرد: بحران کنونی کرونا و موج پنجم این بیماری، فراتر از اعداد و آمارها و تهدیدی جدی برای سلامت یکایک ما محسوب می شود که در این شرایط، تنها راه حفاظت و مقابله با این ویروس، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در کنار آن واکسیناسیون عمومی است.  

دکتر لطفی 1

رییس دانشگاه از مسوولان استان و شهرستان ها، کارشناسان و فعالان حوزه های اجتماعی و فرهنگی و همچنین رسانه ها خواست با فرهنگ سازی در زمینه اهمیت واکسیناسیون و تشویق مردم به حضور در پایگاه های واکسیناسیون و دریافت واکسن کرونا، مجموعه سلامت استان را  در مسیر سخت مقابله با بیماری کووید۱۹ همراهی کنند.

دکتر لطفی افزود: در بعضی از موارد شاهد هستیم در بعضی شهرستان ها، افراد نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند، اما متاسفانه با وجود پیگیری های مداوم از سوی کارشناسان شبکه های بهداشت و درمان و مراقبان سلامت، برای دریافت نوبت دوم مراجعه نمی کنند؛ این افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که تزریق یک دوز واکسن به تنهایی نمی تواند ایمنی مناسبی ایجاد کند و لازم است برای کسب ایمنی کافی، دوز دوم واکسن را نیز دریافت کنند. 

او در ادامه، با بیان اینکه در وضعیت قرمز کرونا، حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی اشتباهی جبران ناپذیر است که می تواند سبب آسیب های جدی و از بین رفتن عزیزانمان شود، بر ممنوعیت برگزاری مراسمات و تجمعات در شهرستان های با وضعیت قرمز کرونا تاکید کرد.

جان باختن ۲۲۸۶ نفر بر اثر کروناویروس در شیراز

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، دو هراز و ۲۸۶ نفر در شیراز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

hemati23

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام جان باختن ۱۲ استان فارس دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۹۲۸ نفر عنوان کرد.

او با اعلام آمار جانباختگان ناشی از این بیماری در شهرهای فارس به تفکیک از ابتدای شیوع تاکنون، دو هزار و ۲۸۶ مورد را مربوط به شیراز؛ ۳۲۷ مورد مرودشت؛ ۲۷۲ مورد کازرون؛ ۱۳۱ مورد داراب؛ ۱۲۰ مورد آباده؛ ۱۰۳ مورد ممسنی؛ ۷۴ مورد اقلید؛ ۷۱ مورد استهبان؛ ۷۰ مورد نی ریز؛ ۶۹ مورد لامرد؛ فیروزآباد و کوار هر کدام ۶۱ مورد؛ ۵۰ مورد سپیدان؛ ۴۳ مورد قیروکارزین؛ ۴۲ مورد خرامه؛ ۴۱ مورد زرقان؛ ۴۰ مورد کوهچنار؛ ۳۷ مورد خرمبید؛ ۳۵ مورد رستم؛ ۳۳ مورد ارسنجان؛ ۳۲ مورد زرین دشت؛ ۳۰ مورد بوانات؛ ۲۹ مورد سروستان؛ ۲۸ مورد بیضا؛ ۲۶ مورد مهر؛ ۲۵ مورد پاسارگاد؛ ۱۰ مورد فراشبند؛ هشت مورد بختگان و دو مورد سرچهان عنوان کرد و یادآور شد: مابقی آمار جانباختگان ناشی از کرونا در استان فارس نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۰ هزار و ۳۸۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۹۱ هزار و ۲۵۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۹ هزار و ۱۹۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۵۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۱۱ هزار و ۲۰۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز هزار و ۹۴۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۰۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۷۷ هزار و ۷۲۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه از تزریق ۴۷۰ هزار دوز واکسن علیه کروناویروس به مردم استان فارس تاکنون خبر داد و گفت: هم اکنون به افراد بالای ۶۵ سال واکسن علیه بیماری کووید۱۹ تزریق می شود.

گروه های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن علیه بیماری کووید۱۹، در سامانه salamat.org نام نویسی کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

کارشناس پنجشنبه , ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

متاسفانه اکثر ادارات مرکز شیراز دستور العمل دورکاری کارمندان رعایت نمی‌کنند و هیچ نظارتی هم از طرف ستاد ملی کرونا صورت نمیگیرد

آخرین اخبار