چاپ کد خبر: 53518
21 اردیبهشت 1400

ابراهیم عزیزی : پدرخوانده‌ها و جریان‌های معلوم‌الحال شما را اداره می‌کنند

ابراهیم عزیزی

به گزارش گروه سیاسی اول فارس، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سئوال ابراهیم عزیزی نماینده شیراز از وزیر آموزش و پرورش در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت؛ این سئوال در مورد عملکرد این وزارتخانه برای ارتقاء وضعیت فرهنگیان و اجرای سند تحول بود.

در ابتدای جلسه حاجی‌میرزایی، گفت: سوال مطرح شده ناظر به وضعیت استان است. یکی از ضرورت‌های موفقیت در مدیریت، ثبات مدیریت است بخصوص در سال جاری که مشکل کرونا وجود داشت، بیشتر نیاز به ثبت مدیریت داشتیم.

حاجی میرزایی: به شدت از انتصابات سیاسی پرهیز می کنم

وی افزود: بیش از هزار مدیر در وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، سعی کردم در دوران مدیریتم از ثبات مدیریت در این وزارتخانه حفاظت کنم، ۳۶ درصد تغییر مدیریت در رابطه با کسانی بوده که بازنشسته شده‌اند، ۲۸ درصد ارتقاء، ۲۰ درصد افرادی که به سایر وزارتخانه‌ها مأمور شدند و ۸ درصد به دلیل تعارض منافع بوده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سیاست بنده، تأمین وفاق بین آموزش و پرورش و مقامات استان است. به دنبال این نیستم که نیرویی در آموزش و پرورش داشته باشم که محل اختلاف باشد. به شدت از انتصابات سیاسی پرهیز کردم.

حاجی‌میرزایی در خصوص افزایش کیفیت تحصیلی نیز، گفت: افت تحصیلی با دو تراز ترک تحصیل یا تکرار پایه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در دو سال گذشته نشانگرهای ترک تحصیلی و تکرار پایه وضعیت خوبی دارند. فقط پوشش تحصیلی پایه اول سه درصد افت داشته که به دلیل نگرانی خانواده‌ها از بیماری کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه با پدیده افت تحصیل مواجه نیستیم، اظهار داشت: برای ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم. اجازه ندادیم علی‌رغم شیوع بیماری کرونا، سال تحصیلی دانش‌آموزان از بین برود.

عزیزی: وزارت آموزش و پرورش در چنبره مافیای اقتصادی و سیاسی قرار گرفته است

در ادامه جلسه، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت آموزش و پرورش در چنبره مافیای اقتصادی و سیاسی قرار گرفته که بحران جدی برای کشور است.

وی افزود: کنار گذاشتن سند تحول آموزش و پرورش و روی آوردن به سندهای ننگین که مورد اخطار رهبری قرار گرفت، موجب شده که وزارت آموزش و پرورش حداقلی باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه شاهد برخی بی‌قانونی‌ها و بدرفتاری‌ها از سوی مدیران آموزش و پرورش هستیم، گفت: آقای وزیر مدعی هستند که کوچک‌ترین مأموریت سیاسی در این وزارتخانه ندارند، این درحالی است که با حکم او، شخصی که در وزارتخانه محکوم شده بود، در جایگاه مدیریت عالی استان ما به کار گرفته شده است. یک سال است که به این موضوع اعتراض می‌کنیم. این وزارتخانه نیازمند انسان‌هایی شایسته و صاحب صلاحیت است. نباید افراد پرونده‌دار و مسئله‌دار در این وزارتخانه به کار گرفته شوند.

عزیزی تأکید کرد: رئیس‌جمهور با انتصاب حاجی‌میرزایی، نزدیک‌ترین فرد خود را برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب کرد که گویای سیاسی‌کاری در این وزارتخانه است. نمایندگان نسبت به به کارگیری افراد بدون صلاحیت در این وزارتخانه اعتراض دارند. افراد بی‌صلاحیت و سیاسی در این وزارتخانه در پست‌های مدیریتی قرار دارند.

وی خطاب به حاجی‌میرزایی، گفت: شاید پدرخوانده‌ها به شما اجازه ندهند که تا پایان عمر دولت اقدام مؤثری انجام دهید. جریان‌های معلوم‌الحال شما را اداره می‌کنند که اجازه نمی‌دهند شما به مشکل محتوا و معلمان برسید.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: گزارش فسادهای گسترده در بدنه آموزش و پرورش شامل ایجاد حیاط خلوت در سازمان دانش‌آموزی و فروش غیرقانونی اموال این وزارتخانه داده شده است. لااقل وقت بگذارید و این گزارش‌ها را راستی‌آزمایی کنید.

در ادامه ابراهیم عزیزی اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده و پاسخ‌های حاجی‌میرزایی به رأی نمایندگان گذاشته شد.

وکلای ملت با ۱۴۵ رأی موافق اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع شده‌اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار