چاپ کد خبر: 56940
22 خرداد 1400

ابلاغ دستورالعمل تبدیل وضعیت ایثارگران در سال ۱۴۰۰+جزئیات

isargaran

دستورالعمل تبدیل وضعیت مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ابلاغ شد.
به گزارش اول فارس ، به موجب بند (د) تبصرۀ (۲۰) قانون بودجۀ سال ۱۴۰۰ کل کشور و بخشنامۀ مشترک رؤسای سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجۀ کشور به کلیۀ دستگاه‌های اجرایی مشمول مادۀ (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مشمولان مادۀ (۲۱) این قانون استخدام و یا تبدیل وضع می‌شوند.

بر اساس این گزارش ، مطابق با این بخشنامه که در آن دستورالعمل نحوۀ اجرای بند (د) تبصرۀ (۲۰) قانون بودجۀ سال ۱۴۰۰ کل کشور تشریح شده است، مشمولانی که در زمان تصویب قانون بودجه به صورت تمام‌وقت در یکی از حالات آزمایشی (رسمی‌آزمایشی)، پیمانی، قراردادی، طرحی و شرکتی برای انجام فعالیت‌های جاری دستگاه در دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به موجب حکم یا قرارداد مقام صلاحیت‌دار خدمت می‌کنند، با رعایت شرایط تشریح‌شده در این بخشنامه به صورت رسمی استخدام و یا تبدیل وضع می‌شوند.

بخشنامه تبدیل وضعیت ایثارگران موضوع قانون بودجه سال ۱۴۰۰

به موجب این دستورالعمل، صلاحیت مشمولان برای استخدام رسمی باید به تأیید گزینش رسیده باشد، پست بلاتصدی در تشکیلات تفصیلی دستگاه برای انتصاب مشمولان وجود داشته باشد، حق بیمۀ این نیروها باید توسط دستگاه اجرایی مربوط یا شرکت‌های طرف قرارداد با دستگاه اجرایی پرداخت شده باشد و همچنین این نیروها باید در زمان تصویب قانون با دستگاه اجرایی مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی یا شرکت‌های طرف قرارداد، قرارداد داشته باشند و قرارداد آن‌ها در سال جاری نیز تمدید شده باشد.

در این دستورالعمل تصریح شده است؛ در صورت محدودیت اعتبارات تخصیصی به دستگاه، اولویت برای استخدام و یا تبدیل وضع مشمولان بر اساس «سابقۀ خدمت بیشتر» است.

همچنین به موجب ماده ۵ این دستورالعمل، به‌کارگیری نیروی انسانی جدید در دستگاه‌های اجرایی  به جایگزینی نیروهای قراردادی، شرکتی و طرحی که در اجرای بند (د) تبصرۀ (۲۰) قانون، به استخدام رسمی دستگاه اجرایی در می‌آیند، ممنوع است.

تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران موظفند پس از اجرای این دستورالعمل، اطلاعات کارکنان را در سامانۀ کارمندایران، زیرسامانۀ پاکنا، بارگذاری و به‌روزرسانی کنند.

این دستورالعمل مسئولیت حسن اجرای بند (د) تبصرۀ (۲۰) قانون و مفاد این دستورالعمل در دستگاه اجرایی را بر عهدۀ بالاترین مقام دستگاه اجرایی گذاشته است. 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

کارمند شرکتی سپه شنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

با سلام چرا ایثارگران بانک سپه وبانک های ادقامی تبدیل وضعیت نمیکند پیگری کنید با تشکر

میثم بالدی پنجشنبه , ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

سلام باعرض سلام وخسته نباشید پدر من تو زمان جنگ خدمت کرده اما در دوره اموزشی بوده ایا ازقنون جدید این را هم قبول میکنند

ندا شنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۵۵

سلام لطفا پاسخ سوال منم بدید من فرزند جانبازم و الان یک ماه نیروی طرح هستم آیا این بخشنامه شامل افراد جدید هم میشه ؟

عابدینی پنجشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

با سلام خواهشا سوال من را جواب بدهید من خواهر شهید هستم و ۲۱سال سابقه کار دارم و۵ سال در ارگان دولتی کار میکنم و با ما قرارداد حجمی بسته اند من ۵۱ سن دارم ترا به خداوندی خدا آیا من نباید تبدیل وضعیت بشوم الان کادر اداری ما میگویند که شرایط سن گذاشتن برای استخدام رسمی شدن چرااااااا اگر ۱۰ پیش اینکار را کرده بودن من هم جز نیروی رسمی بودم الان که نوبت ما شده است میگویند ۵۱ سال سن داریم و شامل تبدیل وضعیت نمی شوید ممنون پاسخ گوی جواب من هستین

علی پنجشنبه , ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱:۱۲

فرزندان ایثارگر ،فرزندان جانبازان… پس ما چی

ناشناس جمعه , ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

چرا شهردایها تبدیل وصیعت را انجام نمیدن

رضا یکشنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

نوش جونشون…الان ما سه نفر تو ی جا کار میکنیم دوتایی دیگه با سهمیه اومدن سرکار و الان رسمی هم میشن منم بدون سهمیه و پارتی با آزمون و با مدرک بالاتر اومدم و همون شرکتی باقی میمونم ..

mohsen سه شنبه , ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

من با مدرک فوق لیسانس مدت ۷ ساله توی شهرداری راننده ماشین زباله کش هستم به امید اینکه روزی تبدیل وضعیت بشم اما متاسفانه زمان جنگ من فقط یکسال سن داشتم و پدرم هم اپثارگری نداره . آیا ما باید بمیریم بخدا این بی عدالتیه . آزمون بگیرین تا ما هم بتونیم توش شرکت کنیم و به حق خودمون برسیم و ایثارگری هم بصورت امتیاز برای کسانی که مدرک دارن اعمال کنید . بخدا اینجوری عدالت برقرار میشه.

محسن یکشنبه , ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

ماایرانی نیستیم؟

فاطمه یکشنبه , ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

پس چرا ما سهمیه ازادها اصلا بریم دانشگاه پیشنهاد من مارو از کشور بیرون کنن ،اجازه تحصیل هم به ما ندن خیلی دردش کمتره درس بخونی شاهد بی عدالتی باشی ،من میگم میلیارد پول به پای ایثارگرا بریزین ولی ما جوونا رو اینجوری ناامید نکنید خدا اصلا راضی نیست تا کجا بی عدالتی،اگر واقعا شهامت و وجدان داری نظر من رو نشون میدی ،از طرف یک جوان ناامید با معدل بالا در بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور

محمد یکشنبه , ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

آقا اوحدی کاری که چند دهه پیش باید انجام میگرفت در زمان تصدی شما با کمی خوش شانسی شما وبه دستور روحانی که مدیر جهادی آوردیم تا مسایل ومشگلات جانبازان را حل فصل کنه .آقای اوحدوی از زمان تصدی شما تا به امروز اعلام کردی ولی انجام نشد چه تعداد بود.شما یه سال نشد چند باربه … وعده دادی برو برادر درست اسیر بودی ولی بعداز اسارت رفتی جزمدیران ارشد که مفهموم درک زندکی جانبازان معمولی را به ساعتی درک نکردی خدا

یاسین جمعه , ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۵۷

وزارت علوم به دانشگاهها ما ه ۲۱ ایثارگران را ابلاغ کند.

آخرین اخبار