چاپ کد خبر: 36519
23 مهر 1399

اتوبوسرانی و متروی شیراز تعطیل می‌شوند

157199716

به گزارش اول فارس ، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی از امروز(چهارشنبه ۲۳ مهرماه ۹۹) در ۳۶ شهرستان استان آغاز و تا دوم آبان ادامه خواهد داشت، تاکید کرد:‌خطوط اتوبوسرانی و قطار شهری (مترو) شیراز در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی تعطیل می‌شوند.

عبدالرضا قاسم‌‍پور چهارشنبه از مردم خواست در اجرایی این محدودیت‌ها همکاری و همراهی لازم را داشته باشند، افزود: در اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان فعالیت برخی از کسب و کارها، اصناف و مشاغل تعطیل و برگزاری تمام برنامه‌ها، مراسم‌های فرهنگی، اجتماعی،مذهبی و همایش ها ممنوع است.
وی با بیان اینکه نظارت‌ها برای اعمال محدودیت‌های کرونایی جدی‌تر انجام‌ می‌شود، اظهارکرد: هم تعداد تیم‌های نظارتی بیشتر شده و هم جدی‌تر با تخلفات برخورد می‌شود تا از این طریق کمک کنند، وضعیت استان به قرمز تبدیل نشود و شرایط از آن چیزی که در آن قرار داریم بدتر نشود.
معاون استاندار فارس با تشکر از اصناف، هیات‌های مذهبی و اقشار مختلف مردمی که همکاری بسیار خوبی با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا داشتند و به همین دلیل فارس، استان اول کشور از نظر اجرای پروتکل‌های بهداشتی شد، از مردم خواست همانند گذشته همکاری و همراهی داشته باشند تا این ایام را پشت سر بگذاریم و وضعیت استان روز به روز بهتر شود.

دورکاری کارکنان مستلزم فراهم بودن زیرساخت‌هاست
قاسم‌‍پور همچنین در خصوص دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی در مدت اجرای محدودیت‌های کرونایی افزود: دورکاری کارکنان مستلزم آن است که زیرساخت‌ها در دستگاه‌های اجرایی فراهم باشد و اگر این زیرساخت‌ها فراهم بود دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای کارکنان پرخطر و شاغلان حساس شرایط دورکاری را اعمال کنند اما در خصوص شرایط فراهم نبودن زیرساخت‌ها تاکنون مصوبه‌ای نداشتیم.

مردم رعایت نکنند حمل و نقل عمومی تعطیل می‌شود
وی همچنین در ارتباط با فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای استان فارس از جمله شیراز بیان کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند مجبور هستیم مترو و اتوبوس را تعطیل کنیم.
وی ادامه داد: نمی خواهیم حمل و نقل عمومی تعطیل شود اما اگر مجبور شدیم و شرایط استان بدتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شد، مجبور هستیم حمل و نقل عمومی را نیز تعطیل کنیم.
براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا با آغاز محدودیت‌های کرونایی، بازرسی و نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، کارگاه‌های ساختمانی، طرح‌های عمرانی و ادارات نیز تشدید خواهد شد.
مصادیق اعمال محدویت شامل مکان‌هایی از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه روزی، زبان سراها و کتابخانه‌ها است که این مراکز باید آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.
تا پایان هفته آینده، دانشگاه‌ها، مدارس، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینماها و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پربرخورد تعطیل هستند.
بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستور استاندار فارس، در سراسر استان استفاده از ماسک در ادارات برای کارکنان و مراجعان الزامی است.
همچنین برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی نیز ممنوع است.
همچنین مصوب شده تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها از چهارشنبه به مدت ۱۰ روز تعطیل شوند و رستوران‌ها و فست فودها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها فقط به شکل بیرون بر خدمات ارائه دهند.

عضو کانال واتساپ اول فارس شوید

واتساپ 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ا شنبه , ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲

آفرین. اگه استاندار راست میگه راههای برون شهری را ببندن..نه اینکه بیاد اتوبوسای درون شهری را تعطیل کنه و زندگی کارمندا و کارکرا و همه کسانیکه که با اتوبوس درون شهری رفت و آمد میکنند تعطیل کنه.چون مردم نه پول اسنپ دادند و نه وسیله دارن مجبورن با اتوبوس رفت آمد کنند.فعلا پراید به درد نخور شده ۱۵۰ میلیون تومان دیگه برسه اون ماشین های مدل بالا.و استاندار خوش با بهترین ماشین مدل سوار میشه به فکر مردم بیچاره باشه

اا شنبه , ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶

واالا ما کارمند هستیم و ماشین نداریم با اتوبوس ایاب ذهاب میکنیم خدایش همه مسافرا ماسک میزنند.و خواهشا ناوگان‌های عمومی یعنی همان اتوبوسای درون شهری تعطیل نکنید. چون واقعا رفت اومد برای همه سخت میشه و مگه ما چقدر حقوق میگیریم که بدیم اسنپ.خواهشا اتوبوسا را تعطیل نکنید…

ناشناس جمعه , ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

تو اتوبوس و مترو همه ماسک می‌زنند اگه کسی رعایت نکرد جریمه بشه ولی کلا تعطیل نشه چون واقعا زندگی خیلی از مردم فلج میشه.

حسین جمعه , ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

خیلی بهتره که قبل از ایت کارها ،جلوی ورود ازشهرهای دیگه رو بگیرید. فقط یاد گرفتید زود حمل ونقل عمومی رو تعطیل کنید!!!! یکمی به فکر کسانی باشید که این روزها درآمد خیلی کمی دارند. تنها وسیله رفت وآمدشان همین وسایل نقلیه عمومی است

ناشناس پنجشنبه , ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

خیلی خوبه شبها یه سری به فلکه گاز ومیدون ابوالکلام بزنید مردم شکم پرست …..کرونا کیلوی چند

ناشناس پنجشنبه , ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

خداییش تو اتوبوسها که من گاهی استفاده میکنم همه رعایت میگنند

زارع پنجشنبه , ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲:۱۷

عالی هست واقعا بایستی جدیت بیشتر ی به خرج داده شود مخصوصا با کسانی که از زدن ماسک ورعایت نکردن پروتکل های بهداشتی خودداری میکنند برخورد جدی شود وجریمه……..

آخرین اخبار