شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد

اجازه ندهید اجرای احکام قانونی با واسطه های خرد و درشت به تاخیر افتد

آقای مزارعی اجازه ندهید اجرای احکام قانونی با واسطه های خرد و درشت به تاخیر افتد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارساله نامه نگرانی خود ار در خصوص تأخیر در اجرای حکم مسئولان و مدیران متخلف استان نسبت به رئیس کل دادگستری استان ابراز داشت. به گزارش سایت خبری کبنا نیوز  ؛در این نامه آمده است:

جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین مزارعی
سلام علیکم
نیک مستحضرید که عملکرد قوه قضاییه در انجام وظیفه خود  سبب خرسندی و رضایت مردم از انقلاب و حاکمیت خواهد شد و این وظیفه مهم در استان امروز به شما سپرده شده است.
روز گذشته شاهد قرائت احکام  قضایی تعدادی از مدیران متخلف  توسط سخنگوی محترم قوه قضائیه بودیم که پیشتر از زبان شما نیز شنیده بودیم.
آقایانی که تلویحاً به دفاع از متخلفین پرداخته اند باید بدانند که قطعا قرائت اسامی در سنخیت با جرم آنها و استناد به قانون بوده و از این جهت شایسته تقدیر است همانگونه که امام علی (ع) در عهدنامه مالک اشتر نسبت به کارگزاران خائن چنین دستور می دهند که :«…اگر یکی از آنان دست به خیانت زد و گزارش بازرسان تو هم آن خیانت را تأیید کردند، به همین مقدار گواهی قناعت کرده، او را با تازیانه کیفر کن، و آنچه را که از اموال در اختیار دارد از او باز پس گیر، سپس او را خوار دار و خیانت کار بشمار و قلاده بدنامی به گردنش بیفکن.»
از آنجا که  اذهان در خصوص تاخیر غیرقابل قبول اجرای احکام ابهام دارند، صراحتا از شما میخواهیم دلایل عدم اجرای به موقع این  احکام را که پیشتر صادر شده بودند و  چه بسا همین تاخیر باعث شده تا دیروز دوباره از زبان سخنگوی قوه قضائیه در سطح ملی شنیده  شود را ذکر کنید. آیا ناشی از ضعف یا تساهل  قوه قضائیه بوده است یا فشار مدیران و مسئولان و صاحبان قدرت در استان؟
که در هر دو صورت خدشه دار شدن قدرت اجرایی کردن احکام قضایی و یا تبعیض در اجرای احکام  توسط دستگاه قضایی استان علی رغم تلاش های قابل تقدیرش را به همراه خواهد داشت .
از آنجایی که قوه قضائیه باید مظهر اعتماد عمومی و تحقق عدالت  تا اجرایی کردن احکام صادره باشد از شما می خواهیم تا اجازه ندهید  بیش از این  اجرای چند حکم قانونی که  به تعبیر برخی در برابر سلاطین متخلف عددی نیستند با واسطه های خرد و درشت به تاخیر افتد و مردم  همچنان در این زمینه مسامحه کاری با کارگزاران متخلف را شاهد باشند و برای جلوگیری از این کار هرچه زودتر زمان اجرای احکام را اعلام کنید چراکه در غیر  این صورت دستگاه قضایی استان من بعد توان اجرایی هیچکدام از احکام صادره خود را نخواهد داشت

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار