چاپ کد خبر: 36853
1 آبان 1399

اجراییه چک در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود

صدور اجراییه چک در دفاتر اسناد رسمی؛ خدمت جدید

به گزارش اول فارس؛ ‏‏به نقل از روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی با بیان اینکه صدور انواع اجراییه از جمله چک در راستای واسپاری‌هایی است که از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دفاتر اسناد رسمی واگذار شده است، گفت: برخی از وظایف سازمان ثبت از جمله اجرای اسناد رسمی، مالکیت معنوی، ثبت شرکت‌ها و موارد دیگری که قرار است از مجموعه سازمان ثبت به دفاتر اسناد رسمی واگذار شود، آغاز شده است.
دستورالعمل‌های مربوطه و شیوه نامه‌های انجام کار تهیه شده است و دفاتر اسناد رسمی به عنوان پیشانی اجرای اسناد، متولی انجام این امور خواهند بود.
وی با بیان اینکه اولین موضوع ارجاعی در حوزه واسپاری به دفاتر اسناد رسمی، اجرای اسناد رسمی بود، گفت: با توجه به وجود سامانه ثبت الکترونیک اسناد در دفاتر و پراکندگی دفاتر در کشور، مقرر شد این کار به دفاتر اسناد رسمی واگذار شود و هر دفتر اسناد رسمی از نظر صلاحیتی یک اداره اجرا محسوب می‌شود.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: طرح صدور اجراییه در دفاتر اسناد رسمی چند وقتی است برای اجرا به دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور ابلاغ شده است و دفاتر این خدمت جدید را به مردم ارایه می‌دهند، اما متاسفانه هنوز عده زیادی از افراد، از این خدمت جدید آگاهی ندارند.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه همکاران سردفتر نباید از پذیرش صدور اجرائیه چک در دفتر خود خودداری کنند، گفت: دفاتر اسناد رسمی در مرحله حساسی قرار دارند. از آن جایی که بحث اجرای اسناد از سوی قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال رصد شدن است در صورتی که دفاتر اسناد رسمی این وظیفه محوله جدید را به درستی اجرایی نکنند، پذیرش واسپاری‌های بعدی در آینده به دفاتر با چالش روبرو خواهد شد.
وی از همکاران خود خواست کرد با توجه به صلاحیت و توانمندی دفاتر اسناد رسمی، کوشا باشند که تحقق این امر در ارتقای جایگاه سند رسمی، افزایش مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و افزایش اعتبار اسناد رسمی موثر خواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار