چاپ کد خبر: 90419
31 تیر 1401

احتمال وقوع باران های شدید در ۵ استان جنوبی در هفته آینده

باران شدید

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع بارش سنگین در ۵ استان جنوبی در هفته آینده خبر داد و ضمن ارائه هشدار درباره وقوع سیل در این استان ها بر احتمال پر شدن سدهای خالی این ۵ استان بر اثر بارش های شدید هفته آتی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش با وجود این که ایران در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۱ با کاهش محسوس بارندگی ها مواجه بوده و موجی از خشکسالی سراسر کشور را در بر گرفته است، اما خبرهای خوشی از احتمال وقوع بارش سنگین در نیمه اول مرداد در راه است؛ به نحوی که در هفته آینده موج سنگینی از رطوبت از جنوب شرق وارد کشور خواهد شد و مناطق جنوبی ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همچنین پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد در هفته دوم مرداد نیز موج دوم رطوبت سنگین مجددا از جنوب شرق کشور وارد شود و بازهم شاهد وقوع باران شدید در جنوب ایران باشیم. پیش بینی شده است که شدت بارندگی ها به حدی بالا است که سدهای خالی استان های جنوبی کشور احیا می شود و البته احتمالا شاهد وقوع سیل در برخی استان ها خواهیم بود.

این نکته ای است که صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  در میان گذاشت و اظهار داشت: تحلیل نقشه های هواشناسی از این حکایت دارد که در هفته آینده از روز دوشنبه تا پایان هفته، استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بخش هایی از بوشهر درگیر بارش های سنگینی خواهند بود.

وی افزود: احتمال وقوع سیل در استان های جنوبی مذکور وجود دارد، اما با توجه به این که نتایج پیش بینی های هواشناسی درباره میزان بارندگی در استان های مختلف در هفته آینده هنوز جمع بندی نشده است، ما هنوز هشداری درباره وقوع سیل صادر نکرده ایم. البته بعد از جمع بندی داده ها و پیش بینی ها این هشدار در ابتدای هفته آتی صادر خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی تصریح کرد: با توجه به این که شدت بارندگی ها در هفته آینده در استان های جنوبی کشور بالا خواهد بود، پیش بینی می شود بخش های زیادی از سدهای استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر بر اثر بارندگی های هفته آتی پر شود.”رکنا”

گروه واتساپ اول فارس

اشاره 1

فال حافظ روزانه شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ بر اساس ماه تولد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار