چاپ کد خبر: 5183
13 اسفند 1397
رییس شورای شهر شیراز خواستار شد

احیای باغ مینو و ساختمان شهر و روستا در شیراز

Related image

به گزارش اول فارس ، سیداحمدرضا دستغیب دوشنبه ۱۳ اسفند در حاشیه بررسی بودجه ۹۸ شهرداری شیراز در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا گفت: سرانه فضای سبز در منطقه ۲ شهرداری به نسبت دیگر مناطق بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه باغ مینو واقع در خیابان خیام(مرکز شیراز) باید آزادسازی و احیا شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد، گفت: این باغ ۴۰ سال قبل سرسبز بود و فضای سبز منطقه را تأمین می‌کرد.

دستغیب گفت: ساختمان اداره کل اطلاعات، سپاه پاسداران و باغ مینو به وسعت ۵ هکتار در کنار ساختمان شهر و روستا را می‌توان تملک و به فضای سبز و فرهنگی شهر اضافه کرد.

وی با بیان اینکه هرگونه بلند مرتبه سازی در محور زندیه خیانت به شهر است، اضافه کرد: با مالک باغ مینو، اداره کل اطلاعات و سپاه مذاکره لازم صورت گرفته و آمادگی تهاتر وجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: ۲۵ نقطه از جمله اولین ساختمان بلدیه شهر شیراز، شهر و روستا، سینما بهمن و سینما مهتاب، ساختمان‌های اطلاعات و سپاه در محور زندیه شناسایی شده و آمادگی تهاتر برای مالکان وجود دارد که می‌تواند به توسعه محور تاریخی زند کمک کند.

دستغیب گفت: ساختمان شهر و روستا برای مردم شیراز نوستالژیک است و شرایط فعلی آن در مرکز شهر مناسب نیست و احیای آن به عنوان مرکزی فرهنگی و هنری از مطالبات مردمی است.

وی معتقد است با اجرای طرح‌های فرهنگی در محور زندیه، مرکز شهر به فضای بدیع و جدیدی برای شهروندان تبدیل خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز از شهرداران مناطق خواست برای سال ۹۸ پروژه جدید و شاخصی معرفی کنند که با احداث یا تکمیل آن در اختیار شهروندان قرار گیرد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار