چاپ کد خبر: 44861
20 بهمن 1399

اخبار حوادث و رویدادهای استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته

حوادث 1

دربسته خبری حوادث اول فارس ، گزیده ای از اخبار وریدادهای انتظامی و حوادث استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته به آگاهی شما میرسد.

اقدام ضربتی پلیس در دستگیری اراذل و اوباش لارستان

فرمانده انتظامی “لارستان” از دستگیری ۷ نفر از اراذل و اوباش معروف در این شهرستان خبر داد.                                             

سرهنگ “داود امجدی”  در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری و عربده کشی در یکی از محلات این شهرستان، سریعا اکیپی از پرسنل کلانتری “۱۲شهرقدیم” به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور ماموران در محل مشاهده شد ۷ نفر از اراذل و اوباش در حالی حالت روحی خوبی نداشته‌اند با سلاح سرد با یگدیگر درگیر و ضمن مجروح کردن یکدیگر، باعث اخلال در نظم عمومی شده‌اند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند هر ۷ نفر اراذل و اوباش که در صحنه حضور داشتند به همراه ۲ قبضه سلاح سرد را دستگیر کنند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 سرهنگ “امجدی” با بیان اینکه خط قرمز پلیس ناامنی و سلب آسایش هموطنان می‌باشد، خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش خواهد کرد و اجازه نخواهد داد مجرمان با اقدامات غیر قانونی موجب برهم زدن نظم عمومی شوند.

اتوبوس حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “آباده” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” با اعلام این خبر بیان کرد: ماموران  پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی “آباده” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شیراز-تهران، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس، ۱۵۰ قوطی یک لیتری روغن موتور خودرو، ۲۲۳ عدد انواع باطری وسایط نقلیه، ۸ عدد چمدان، ۷۲ قوطی ژل مو، ۲ دستگاه بخارشو، یک دستگاه سرخ کن، ۲۴ قوطی شیر خشک و ۴ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

انهدام باند سارقان مغازه با ۱۵ فقره سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای مغازه با ۱۵ فقره سرقت در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از مغازه‌ها در شهرستان شیراز، ماموران پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی، موفق شدند در این خصوص ۳ سارق مغازه که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان در بازجویی  اولیه به ۱۵ فقره سرقت از مغازه‌ اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرقت خودورو در شیراز ، کشف در “رستم”

فرمانده انتظامی شهرستان “رستم” از کشف یک دستگاه خودرو پراید سرقتی توسط ماموران پاسگاه “بابا میدان” خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” با العلام این مطلب گفت: ماموران پاسگاه انتظامی “بابا میدان” در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید که حرکات مشکوکی داشت مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه و استعلام از مرکز پیام مشخص شد که خودرو مذکور سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان “رستم” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در حفظ اموال خود کوشا بوده و دقت لازم داشته باشند و هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دپو احشام قاچاق در گله دانی لو رفت

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۷۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دام به ارزش ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در خصوص این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی “لارستان” با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله دانی واقع در اطراف یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۷۰ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

وی درپایان از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در زمینه قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری ۳۷ متهم تحت تعقیب در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” گفت: ماموران انتظامی این شهرستان طی ۷۲ ساعت گذشته، ۳۷ متهم تحت تعقیب را دستگیر کردند.

سرهنگ “فرج شجاعی” با اعلام این خبر گفت: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار ماموران انتظامی شیراز قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی ۷۲ ساعت گذشته، ۳۷ متهم تحت تعقیب را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “شیراز” تصریح کرد: در سوابق این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می شود.

کشف موتورسیکلت قاچاق در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “علی بابایی” با اعلام جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی “کوار” در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین برخورد و آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه پس از بررسی مشخص گردید موتورسیکلت مذکور قاچاق و فاقد مجوز قانونی است، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “کوار” عنوان داشت: در این خصوص راکب دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در”ارسنجان”

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از کشف یک فقره زمین خواری ۳ هکتاری به ارزش ۶ میلیارد ریال در یکی از مناطق این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در این خصوص چنین عنوان داشت: در راستای مبارزه با جرم زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی، ماموران انتظامی با همکاری نمایندگان منابع طبیعی موفق شدند ۳ هکتار از زمین‌های دولتی که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود را به بیت المال بازگردانند.

وی اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی، موفق شدند در این خصوص یک نفر را دستگیر و تحویل مقام قضائی دهند.

فرمانده انتظامی “ارسنجان” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند. 

سارقان درون خودرو در دام پلیس مرودشت

فرمانده انتظامی “مرودشت” گفت: ۳ نفر از اعضای باند سارقان درون خودرو با اعتراف به ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ “فرشید زینلی” دبا اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در مرودشت، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام کارهای فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه سارقان را شناسایی و در یک عملیات ضربتی هر ۳ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با بیان اینکه این سارقان حرفه‌ای در بازجویی فنی و تخصصی به ۲۲ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرند، تصریح کرد: متهمان تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند.

سرهنگ “زینلی” خاطر نشان کرد: طرح های مبارزه با سرقت در شهرستان مرودشت با جدیت ادامه خواهد داشت و شهروندان با جدی گرفتن هشدارهای پلیس در رابطه با پیشگیری از انواع سرقت، می توانند پلیس را در راه مبارزه با سرقت یاری کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار