چاپ کد خبر: 56995
22 خرداد 1400

اخبار ۲۴ ساعت پر حادثه در استان فارس /۲۲ خرداد۱۴۰۰

حوادث 1

امحای ۲ هزار جام قلیان در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: روز گذشته ۲ هزار جام قلیان که توسط ماموران انتظامی این شهرستان جمع آوری شده بود امحا شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران پلیس مبارزه با اماکن عمومی داراب طرح برخورد با مراکز غیر مجاز عرضه قلیان از ۶ ماه قبل مرحله به مرحله در این شهرستان اجرا کردند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها تا کنون ۲ هزار جام قلیان جمع‌آوری شده است، افزود: روز گذشته این قلیان‌ها با حضور نمایندگان شبکه بهداشت، شهرداری و اتاق اصناف امحا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه اجرای طرح‌های برخورد با قلیان سراهای متخلف رضایت شهروندان را به دنبال داشته است، از مردم خواست در صورت مشاهده قلیان سراهای غیر مجاز در سطح شهر و محلات با شماره تلفن ۱۱۰ تماس و موارد را گزارش کنند.

با تلاش پلیس مرودشت دو قطعه عقاب اسیر در قفس تحویل محیط زیست شدند

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف دو قطعه پرنده غیرمجاز از نوع عقاب در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” با اعلام جزئیات این خبر بیان کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در منزل شخصی‌اش اقدام به نگهداری پرنده غیر مجاز از نوع “عقاب” می‌کند که موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بخشسیدان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی بخش سیدان با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از آن مکان ۲ قطعه پرنده از نوع “عقاب” که به صورت غیر مجاز نگهداری می‌شد کشف شد.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در حفظ و نگهداری محیط زیست کوشا باشند و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

غرق شدن نوجوان ۱۶ ساله در چشمه تنگ براق اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از غرق شدن نوجوان ۱۶ساله در چشمه تنگ براق این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن نوجوانی در چشمه تنگ براق اقلید، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی اظهار کرد: با حضور ماموران در محل مشخص شد نوجوانی ۱۶ساله مذکر در حال شنا کردن بوده که به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا دچار غرق شدگی و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه هر سال با شروع فصل گرما افراد زیادی برای پر کردن اوقات فراغت خود به حاشیه رودخانه و استخرها سفر می‌کنند و به دلیل توجه نکردن به تابلوهای هشدار دهنده غرق می‌شوند، افزود: شنا کردن در آن مکان‌ها بسیار خطرناک است و به شهروندان توصیه می‌شود از آب تنی در این مکان ها جدا خودداری کنند.

کشف ۲۲ کیلو تریاک در استهبان

فرمانده انتظامیاستهبان از کشف ۲۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” با اعلام این خبر بیان کرد: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر، ماموران انتظامی استهبان با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس جاده‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودرو، ۲۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که در قسمت‌های مختلف به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی استهبان تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

واژگونی پژو با یک کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر واژگونی سواری پژو پارس در محور مواصلاتی کوه‌چنار-شیراز، یک نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در این خصوص بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره حادثه رانندگی در محور مواصلاتی کوه‌چنار-شیراز به مأموران پلیس راه اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پژو پارس با ۴ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده در دم فوت و ۳ سرنشین دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان تخطی از سرعت را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

موتورسیکلت قاچاق ۷ میلیاردی در فسا کشف شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق، ماموران انتظامی فسا با اقدامات فنی و تخصصی از دپو یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از پارکینگ‌های اختصاصی این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: افسران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

آریسان با ۱۰۵ کیلو حشیش توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۵ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش در بازرسی از یک دستگاه وانت آریسان در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “نی‌ریز” حین گشت زنی در محورهای خاکی منتهی به این شهرستان، به دستگاه وانت آریسان مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده قاچاقچی بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کنند، بیان کرد‌: در بازرسی از آن ۱۰۵ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد.

سردار ملک‌زاده با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار