چاپ کد خبر: 80946
25 فروردین 1401

اخذ پاسپورت و اقامت ترکیه از طریق خرید ملک بسیار سخت شد

ملک ترکیه

رجب طیب اردوغان روز گذشته با اتخاذ تصمیمی از قبل اعلام نشده، شرایط پذیرش شهروندی ترکیه تزطریق خرید ملک را سخت‌تر کرد.

به گزارش اول فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتباع خارجی برای دریافت شهروندی کشور ترکیه باید ملکی به ارزش حداقل ۴۰۰ هزاردلاررا خرید کنند. این در حالی است که تا پیش از این متقاضیان می‌توانستند با خرید ملکی به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.

طبق این گزارش، بند «ب»پاراگراف ماده بیست شرایط اخذ شهروندی استثنای نیز به همین موجب تغییرپیداکرده وپس ازانتشار در روزنامه رسمی ترکیه اجرایی خواهدشد.

متقاضیان دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه نمی‌توانند ملک خود را تا سه سال بفروشند یا به سایرین منتقل کنند.

اقامت ترکیه 1

یرانی‌ها در صدر فهرست سرمایه‌گذاران ترکیه

به نقل از رسانه‌های ترکیه، ایرانی‌هادردوسال گذشته ۱۶۶۱ شرکت در ترکیه ثبت کرده‌اند. آنها بیش از ۱۶ هزارخانه نیز در این کشور خریداری کرده‌اند. طبق این آمار، ایرانی‌ها درجایگاه اول سرمایه‌گذاران خارجی درترکیه ایستادند.

ایرانی‌ها در این دو سال،برای ثبت شرکت،بیش از ۴۵۷ میلیون لیر،معادل ۳۱ میلیون دلارسرمایه به ترکیه وارد کرده‌اند. تا قبل از سال ۲۰۲۰، شهروندان عراق، سوریه و روسیه در صدر خریداران ملک بودند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، خارجی‌هادردومین ماه سال ۲۰۲۰، چهار هزارو ۵۹۱ ملک در ترکیه خریداری کرده‌اند. این میزان نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۴.۹ درصد رشد داشته است.

اتباع ایرانی‌ دراین ماه ۷۱۱ واحدمسکونی درترکیه خریداری کرده‌اند. عراقی‌ها با خرید ۶۳۳ واحدو روس‌هابا خرید ۵۰۹ واحد در رده‌های بعدی خریداران خارجی ملک در ماه فوریه قرار گرفتند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

امیر پنجشنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۴۷

با کیس ازدواج خیلی آسون اقامت اروپابگیرید۹۳۰—-۶۰۹۰ تماس بگیریدترکیه کشور باحالی نیست

آخرین اخبار