چاپ کد خبر: 24904
9 فروردین 1399

اخطارمدیریت بحران استانداری : احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فارس

مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و خسارات احتمالی در مزارع کشاورزی هشدار داد.

به گزارش اول فارس،رحیم آزادی  اظهار داشت: این سامانه بارشی که از امروزجمعه وارد استان شده است اغلب مناطق را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و تا روز دوشنبه در استان فعال خواهد بود.

وی افزود: فعالیت این سامانه به‌صورت بارش باران، تگرگ، رعدوبرق و در ارتفاعات برف خواهد بود.

آزادی بابیان اینکه برای روز شنبه ۹ فروردین نیمه غربی و جنوبی استان ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر بارش پیش‌بینی‌شده است، ادامه داد: همچنین برای روز یکشنبه‌ دهم فروردین تمامی نقاط استان به‌ویژه جنوب، مرکز و شمال غرب احتمال بارش ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر باران است.

مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: برای روز دوشنبه یازدهم فروردین فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در جنوب شرق استان خواهد بود و پیش‌بینی ۵ تا ۱۵ میلی‌متر باران شده است.

وی در خصوص سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و خسارات احتمالی در مزارع کشاورزی هشدار داد و گفت: احتمال اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی دوراز انتظار نیست.

آزادی بابیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در حالت آماده‌باش به سر خواهند برد، به شهروندان توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودتری کنند.

مدیریت بحران استانداری فارس تصریح کرد: کشاورزان تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی را بیندیشند و عشایر، دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعدوبرق نکات ایمنی و احتیاطی و ایمنی را رعایت کنند.

آزادی یادآور شد: متأسفانه در بارش اخیر باوجود هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها ۷ تن  درر استان فارس به دلیل عدم توجه به هشدارها جان خود را از دست دادند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار