چاپ کد خبر: 50144
19 فروردین 1400

اخطار دادستان در خصوص ۱۵۰ هزار باغ شهری غیر مجاز شیراز

بحرینی دادستان شیراز
به گزارش گروه قضایی و حقوقی اول فارس، سید مصطفی بحرینی در کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تخریب و تصرف با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش مسئولان به حفاظت از اراضی ملی و اقدامات جدی از سوی دستگاه‌های متولی اراضی ملی، و زراعی گفت: در حوزه زمین با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه ایم و در این راستا تاکید ما پیش از هر اقدام مقابله‌ای دیگر بر امر پیشگیری از وقوع جرم است.

او بر شناسایی صاحبان و بنگاه‌های معاملاتی بدون پروانه تاکید کرد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام گرفته ۵۰۰ بنگاه غیر مجاز در سطح شهرشیراز درحال فعالیت‌های غیر قانونی در حوزه زمین و املاک هستند که با ساز و کار‌های پیش رو و اقدامات ضربتی بزودی علاوه بر پلمب این بنگاه‌ها برابر قانون با افرادسودجو و همدستان آنان برخورد خواهد شد.

بحرینی همچنین گفت: از این پس هرگونه اقدام خلاف قانون در حوزه زمین از سوی هر یک از دستگاه‌ها محکوم و مدیران متخلف نیز مجازات خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان در ادامه با اشاره به احداث ۱۵۰ هزار باغ شهری غیر مجاز طی دوسال اخیر در محدوده شهر شیراز گفت: در این راستا نیز مسئولان قضایی با قاطعیت به این موضوع ورود کرده و به عنوان مدعی العموم در احقاق حقوق بیت المال تمام تلاش خود را بکار خواهند گرفت.

عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه با تدابیر و اقدامات صورت گرفته پارسال زمینه بیش از پیش حفاظت از انفال فراهم شده است، افزود: رویکرد مشارکتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه می‌تواند از وقوع بسیاری از جرائم در عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری کرد.

او از پایش اراضی ملی در شهرستان‌های جهرم و فیروزآباد طی بازه زمانی سه ماهه اخیر خبر داد و گفت: در این راستا با اقدامات صورت گرفته با استفاده از قابلیت‌های واحد فناوری پایش تغییرات کاربری اراضی ملی در شهرستان‌های شیراز و فیروزآباد نیز در دستور کار قرار گرفت است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به پایش تمامی عرصه‌های جنگلی در استان با استفاده از تکنیک‌های سنجش از دور و هوش مصنوعی خبر داد وگفت: پایش و ارزیابی کمی و کیفی عرصه‌های جنگلی اطراف شیراز با استفاده از پهپاد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیل اکبری معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز با تاکید بر همراهی همه دستگاه‌های اجرایی بویژه استانداری در برخورد با متصرفان اراضی ملی و نیز در اختیار قرار دادن تمامی امکانات و تجهیزات به منابع طبیعی گفت: امیدواریم در این راستا ضمن حمایت قضایی و ایجاد ساختار لازم بتوانیم شاهد کاهش وقوع تخریب و تصرفات در اراضی ملی باشیم.

او از تقویت نظارت جدی‌تر و پشتیبانی بیش از پیش دستگاه قضایی بر پایش ساخت و ساز‌ها در مناطق جدی و حساس شهرستان شیراز از جمله قلات، تنگ سرخ، تالاب هفت برم، دشت ارژن، رودخانه قره آقاج و منطقه قره چمن و کودیان، مهجن آباد و نیز شهرستان‌های جنگلی نظیر سپیدان و ممسنی و همچنین برخی از مناطق شهرستان مهر و بخش گله دار خبر داد و گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده می‌توان میزان حفاظت و مراقبت از اراضی ملی را افزایش داد و امکان تصرف‌های غیر قانونی را در این پهنه‌ها کاهش داد.

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس با اشاره به راهبرد‌های اصلی تشکیل کمیته صیانت از اراضی ملی گفت: استفاده از ظرفیت‌های دولتی و عمومی، شناسایی ظرفیت‌های مردمی، نظارت بر امور نهاد‌های اجرایی و مسئولان دستگاه‌ها و فراهم کردن بستر مطالبه گری نهاد‌های ذیربط از اولویت‌ها واهداف اساسی تشکیل این کمیته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۵۷

با سلام ای کاش سازمان بازرسی سری هم به جهاد کشاورزی شیراز میزد تا ببیند جهاد کشاورزی شیراز به همین باغ شهری ها مجوز تاسیس گلخانه کوچک مقیاس میدهد از سال ۹۸ تا بحال اکثر مجوز داده شده خلاف مقررات بوده و در همین باغ شهری ها مجوز داده اند آنهم برای دور زدن قانون‌. فردا هم مجوز بهره برداری میخواد بعد هم مجوز آب و برق و گاز و بعد هم سند.

ناشناس جمعه , ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۴۹

باسلام خدمت دادستان محترم اگه امکان دارد یک سری هم به منطقه سیاخ دارنگون بزنید چه بلایی برسر منابع ملی اورده اند واقعا موسسه….. بزرگترین وبیشترین اراضی ملی راتصرف وقطعه قطعه نموده بعنوان تفرجگاه و…مورد استفاده قرار می گیرد یک زمانی درهمین منطقه عشایر هم امرارمعاش ازطریق دامداری داشتند هم گوشت تولید میکردند واقعا اگه قصد برقراری عدالت هست لطفا ازموسسه …. شروع کنید تامردم عدالت رابخوبی لمس نمایند باسپاس

آخرین اخبار