چاپ کد خبر: 41135
4 دی 1399

ادعای جدید بی اساس ترامپ و تهدید ضمنی ایران

ترامپ 6

رئیس جمهور آمریکا با طرح ادعاهای واهی و بی پایه و اساس، ایران را به دست داشتن در حملات راکتی اخیر علیه سفارت آمریکا در بغداد متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل اول فارس ، رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین توئیت خود، اتهامات بی پایه و اساس علیه ایران را تکرار کرد.دونالد ترامپ با طرح این ادعاها، در صفحه توئیتر خود نوشت:

سفارت ما در بغداد یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکرد. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران.

وی افزود: ما اکنون زمزمه‌هایی درباره حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم. یک توصیه ایمنی دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. خوب فکر کنید.

بر اساس برخی گزارش ها، سفارت آمریکا در بغداد یکشنبه شب با چندین راکت مورد هدف قرار گرفت.

ادعای سنتکام درباره حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد

همچنین «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده» موسوم به سنتکام با طرح ادعاهای واهی ایران را به دست داشتن در حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در بغداد متهم کرد.

«بیل اوربان» سخنگوی سنتکام در بیانیه منتشرشده در تارنمای این سازمان، ادعا کرد: حمله راکتی ۲۰ دسامبر در منطقه سبز عراق تقریباً به طور قطع توسط یک گروه شب ه‌نظامی مورد حمایت ایران انجام شد.

وی افزود: در این حمله به ساختمان های مجموعه سفارت آمریکا خسارت وارد شد و مشخص است که قصدی برای پرهیز از تلفات وجود نداشت.

سنتکام در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساس خود، با طرح اتهامات علیه ایران مبنی بر حمایت و هدایت گروه‌های شبه‌نظامی در عراق برای آسیب زدن به منافع آمریکا، افزود: «ایالات متحده، ایران را مسئول مرگ هر آمریکایی در پی اقدامات این گروه‌های شبه‌نظامی یاغی می‌داند».

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در نشست خبری روز دوشنبه خود از بازداشت چند مظنون حمله راکتی یکشنبه شب به منطقه سبز بغداد خبر داد.

مصطفی الکاظمی با بیان اینکه «حمله راکتی روز گذشته به منطقه سبز یک اقدام تروریستی بزدلانه بود»، افزود: راکت ها به عراقی ها آسیب زد. هرگونه تعدی به هیات های دیپلماتیک پذیرفتنی نیست و گروهی مظنون در ارتباط با این حمله بازداشت شده اند.

وی در عین حال از بازداشت برخی مسئولان یگان های امنیتی و زندانی کردن آنها بعد از حمله راکتی اخیر به منطقه سبز خبر داد.

لازم به ذکر است که منابع خبری یکشنبه شب از شلیک چند فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد خبر دادند. این راکت‌ها به سمت سفارت آمریکا در منطقه الخضراء شلیک شده بود.

صابرین نیوز پیرامون این رویداد اعلام کرد که در این حمله بیش از ۱۱ راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است.

پس از وقوع این حمله، آژیرهای هشدار از داخل پایگاه سوم التوحید در سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار