چاپ کد خبر: 41099
3 دی 1399

ارائه آنلاین ۳۸ خدمت اشتغال ایثارگران بصورت الکترونیکی

اشتغال

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همه خدمات معرفی‌نامه حوزه اشتغال برخط سازی شده و به این ترتیب ۳۸ ردیف خدمتی جدید در حوزه اشتغال علاوه بر خدمات قبلی به شکل تمام الکترونیکی قابل ارائه است.

به گزارش اول فارس ، از «ایثار»، علیرضا امینی  روز چهارشنبه با اشاره به الکترونیکی شدن ۳۸ ردیف خدمتی در حوزه اشتغال ایثارگران افزود: در راستای توسعه دولت الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، توسعه خدمات الکترونیک با جدیت و سرعتی بیش از گذشته در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است. در همین راستا طرح پیشنهادی صدور معرفی‌نامه به شکل الکترونیکی و حذف معرفی‌نامه کاغذی مطرح شده و مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح همه مراحل خدمت از ثبت درخواست، بررسی مشمولیت، بارگذاری اطلاعات و مدارک، گردش کار داخلی و ارائه خدمت صدور معرفی‌نامه به شکل الکترونیکی انجام می‌شود. بر مبنای این طرح تمام خدمات معرفی‌نامه حوزه اشتغال برخط سازی شده است و به این ترتیب ۳۸ ردیف خدمتی جدید در حوزه اشتغال علاوه بر خدمات قبلی به شکل تمام الکترونیکی قابل ارائه است.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال را فراهم کردن امکان استفاده از سهمیه استخدامی برای آن دسته از ایثارگرانی دانست که شاغل بخش خصوصی بوده و شرایط کاری مناسب ندارند و افزود: این خدمت نیز به شکل تمام الکترونیکی ارائه می‌شود.

به این ترتیب که متقاضی نسبت به ثبت درخواست در سامانه خدمات الکترونیک ایثارگران اقدام کرده و مدارک خود را بارگذاری می‌کند. درخواست مربوطه توسط کارشناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران بررسی شده و در صورت تأیید، افراد در هنگام ثبت‌نام آزمون استخدامی مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری شناخته خواهند شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار