چاپ کد خبر: 61249
27 تیر 1400

ارسال پیام در واتس‌اپ بدون استفاده از تلفن همراه

واتس اپ چند گانه

واتس‌اپ جزئیات بزرگترین به‌روزرسانی پنج سال اخیر خود را منتشر کرد که بر اساس آن کاربران برای استفاده از این اپلیکیشن بر روی رایانه‌های شخصی نیازی به روشن بودن و اتصال دستگاه تلفن همراه به اینترنت ندارند.

به گزارش اول فارس «فوربز»، در حالی که کاربران اپلیکیشن‌های آی‌مسیج، سیگنال و تلگرام به راحتی می‌توانند بین موبایل، تبلت و سایر رایانه‌های شخصی سوئیچ کنند، این امکان برای کاربران واتس‌اپ فراهم نبود. با اینکه واتس‌اپ یک نسخه ساده برای رایانه‌های شخصی داشت، اما امکانات لازم را به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل دارا نبود.

پیشتر کاربران برای استفاده از واتس‌اپ در رایانه شخصی باید گوشی تلفن همراه خود را روشن و متصل به اینترنت می‌داشتند اما در این به‌روزرسانی جدید، اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های مختلف به‌صورت مستقل از هم کار می‌کنند.

در این گزارش، به نقل از واتس‌اپ آمده است «ما برای فعال کردن تجربه چند دستگاهی به صورت مجزا باید معماری و طراحی سیستم خود را دوباره از نو انجام می‌دادیم زیرا قصد داشتیم اطلاعات کاربران را برای حفظ حریم شخصی آن‌ها رمزگذاری کنیم، اگر موضوع امنیت کاربر برایمان اهمیتی نداشت، همگام‌سازی اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف راحت‌تر می‌شد.»

همچنین در ادامه به سال پر چالش واتس‌اپ اشاره شده است: «به خاطر امکان جدید اپ‌استور اپل که به کاربران قبل از نصب نشان می‌دهد هر اپلیکیشن به چه اطلاعاتی از کاربران دسترسی پیدا می‌کند این موضوع باعث جلب توجه همگان به دسترسی‌های زیاد واتس‌اپ بر روی تلفن‌های همراه شد و سپس به خاطر تغییرات در قوانین حفظ حریم شخصی، که به فیس‌بوک اجازه می‌داد از اطلاعات کاربران پیام‌رسان واتس‌‌اپ برای نمایش تبلیغات استفاده کند، مورد حملات شدید کاربران قرار گرفت.»

به همین دلیل واتس‌اپ در ماه‌های اخیر سعی کرده اعتماد کاربران را در پلتفرم خود جلب کند و در مجموعه کمپین‌های تبلیغاتی با تمرکز بر رمزگذاری اطلاعات، تاکید کند فیس‌بوک و واتس‌اپ به اطلاعات کاربران خود دسترسی ندارند.

واتس‌اپ همچنین سعی کرد قابلیت‌هایی را که قبلا خلا آن در این اپلیکیشن حس می‌شد به آن اضافه کند، از جمله امکان ارسال پیام‌های «موقت خود حذف شونده» در یک زمان مشخص و یا ارسال فایل‌های صوتی و تصویری که تنها یک بار قابلیت دیده شدن را دارند.

نسخه آزمایشی این تغییرات از ۱۴ ژوئیه برای برخی از کاربران در دسترس قرار گرفته هرچند امکان آپدیت چند دستگاهی اپلیکیشن واتس‌اپ مساله پنهانی نبود، چراکه زاکربرگ در مصاحبه‌ای در ماه ژوئن این امکان جدید را تایید کرده بود.

در به‌روزرسانی جدید علاوه بر تلفن همراه اصلی، بر روی چهار دستگاه رایانه شخصی نیز امکان دسترسی به واتس‌اپ فراهم شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار