چاپ کد خبر: 97962
25 آبان 1401

ازدواج با مردی که طلاق گرفته خوب است یا بد؟ / نکات مثبت ومنفی ازدواج با مردان مطلقه

خواستگار شما گذشته‌ای دارد که آن را به زندگی آینده خود با شما خواهد آورد. درست مانند خودتان. ممکن است وقتی که درباره طلاق صحبت می‌کنید، او همسر سابق خود را تصور کند، و با اینکه زمان زیادی است که از طلاقشان می‌گذرد اما هنوز از این قضیه ناراحت باشد یا حتی ممکن است از ازدواج قبلی خود فرزندانی هم داشته باشد. این به خودی خود چیز بدی نیست. بعضی از کسانی که از همسر خود جدا شده‌اند به پختگی و بلوغی می‌رسند که ناشی از تجربیاتشان است. آن‌ها با این پختگی وارد رابطه می‌شوند و ممکن است دیدشان نسبت به دنیا با شما متفاوت باشد. باز نگه داشتن ذهن و داشتن درک بالا کلید داشتن یک رابطه موفق با این افراد است.ازدواج با مردی که طلاق گرفته خوب است یا بد؟ / نکات مثبت ومنفی ازدواج با مردان مطلقهآیا ازدواج با مردی که طلاق گرفته است ایراد دارد؟ برای پاسخ این سوال تا انتهای مطلب همراه ما باشید.آمار طلاق متاسفانه رو به افزایش است و حدودا نیمی از ازدواج‌‌ها به طلاق ختم می‌‌شود. شاید شما حتی خواستگاری را داشته‌ باشید که قبلا طلاق گرفته‌ است و تصمیم دارد زندگی جدیدی را آغاز کند. در این مطلب به نکات ازدواج با مرد مطلقه می‌پردازیم.اگر خواستگاری دارید که قبلا یک ازدواج ناموفق داشته و شما نیز قصد دارید که با او ازدواج کنید، باید نکاتی را  قبل از ازدواج در نظر بگیرید.

نکات ازدواج با مرد مطلقه

شاید شما از مردی خوشتان آمده و متوجه شده‌اید که او یک بار ازدواج ناموفقی را تجربه کرده‌ است. هرکدام از این اتفاقات سوالات زیادی مانند آیا ازدواج دختر مجرد با مرد مطلقه اشتباه است؟ را همراه خود دارد.

آیا آشنایی با مردی که قبلا ازدواج کرده است اشتباه است؟

قرار ملاقات و صحبت با مرد مطلقه اصلا کار اشتباهی نیست. شاید شما از مردی خوشتان آمده باشد و به این نتیجه رسیده‌ باشید که مورد مناسبی برای ازدواج است. اما شاید فهمیدن این موضوع که او قبلا ازدواج ناموفقی داشته‌ است باعث شود که درمورد تصمیم خود تردید داشته‌ باشید.حتی اگر آن مرد قبلا ازدواج ناموفقی داشته‌ است شما می‌توانید با او قرار ملاقات بگذارید و سوالات خود را بپرسید.

نداشتن دید منفی نسبت به طلاق گرفتن از نکات ازدواج با مرد مطلقه

حواستان باشد طلاق گرفتن نشانه‌ بد بودن یک فرد نیست. بدون در نظر گرفتن مفاهیم منفی طلاق که در ذهن اکثر افراد وجود دارد، با او قرار ملاقات بگذارید. بسیاری از زوج‌‌ها بعد از اینکه باهم زیر یک سقف زندگی می‌کنند متوجه می‌شوند که سازگاری لازم را برای زندگی مشترک ندارند و به همین دلیل نتوانسته‌اند زندگی دو نفره خود را ادامه بدهند و روابط بلند مدت داشته‌ باشند. پایان ازدواج برای افراد مختلف می‌تواند دلایل و معانی بسیار متفاوتی داشته باشد. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید

ازدواج برای هر کسی معنای متفاوتی دارد و طلاق نیز دلایل مختلفی دارد

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌‌شود یک فرد در مقطعی از زندگی خود به ازدواج فکر کند. همچنین تصمیم بگیرد زندگی مشترک خود را آغاز کند. اما با گذشت زمان زوجین متوجه می‌‌شوند که هدف‌‎های متفاوتی در زندگی دارند. بعضی مواقع زوج‌‌ها برای حل مشکلات یا فرار از آن‌ها، بچه‌دار می‌‌شوند. سپس متوجه می‌‌شوند که حتی با وجود یک کودک نیز نمی‌‌توانند زندگی شاد و سالمی داشته‌ باشند.

پذیرفتن مشکلات او از نکات ازدواج با مرد مطلقه

مسلما مرد مطلقه بیشتر از مردی که ازدواج نکرده‌ است مشکلات و ناراحتی دارد. او شاید به خاطر ازدواج قبلی خود مشکلات مالی داشته‌ باشد مثل مهریه، حمایت از فرزندان و غیره . همچنین مرد مطلقه مشکلات عاطفی زیادی را تحمل کرده است. مرد مطلقه به دلیل مشکلاتی که پشت سر گذاشته‌ است به سختی اعتماد می‌‌کند.

درباره سوالاتی که برایتان پیش آمده صریح و صادقانه صحبت کنید

در مورد اینکه چه چیزی باعث شکست و جدایی ازدواج قبلی او شده‌ است؟ و دلیل جدایی آن‌ها چه بوده‌؟ سوال کنید تا بتوانید مشکلات را حل کنید یا اشتباهاتی را که در گذشته وجود داشته‌ است، اصلاح کنید. همچنین به او یادآوری کنید که چیزهایی که در رابطه گذشته اتفاق افتاده هیچ ربطی به رابطه آینده ندارد. مطمئن شوید که او قبل از اینکه به شما تعهدی بدهد، احساسات خود را در مورد همسر سابقش فراموش کرده است.

صحبت در مورد فرزندان و آینده آن‌ها از نکات ازدواج با مرد مطلقه

این حق شماست که در مورد زندگی مشترک‌تان نگران باشید. شاید نگرانی شما هنگامی که متوجه شوید مرد مطلقه فرزند نیز دارد، بیشتر شود. در مورد فرزندانش و نحوه‌ حمایت از آن‌ها سوال کنید. آیا قرار بر این است که فرزندانش با شما زندگی کنند؟ آیا همسر سابقش به ملاقات فرزندانش می‌‌آید؟


از خواستگار مطلقه چه بپرسیم؟


برای این که بیشتر با خواستگار مطلقه‌تان آشنا شوید بهتر است درباره مسائل زیر از او بپرسید:

چه مدت از طلاقتان می‌گذرد؟

بعد از طلاق مدتی طول می‌کشد تا حال افراد بهبود یابد، خواه این جدایی به انتخاب خودشان بوده باشد خواه بر خلاف میلشان تن به این کار داده باشند. برخی می‌گویند که این دوره بهبودی دست کم یک سال طول می‌کشد، اما نظر برخی دیگر این است که این دوره ممکن است تا چند سال ادامه داشته باشد. طبیعی است که این مدت زمان به شرایط افراد بستگی دارد و اینکه بعد از طلاق چه کارهایی را برای بهبودی خود انجام داده‌اند.

ازدواج عجولانه بعد از طلاق نشان می‌دهد که مرد سعی دارد جای خالی‌ای را که بعد از طلاق در زندگی‌اش به وجود آمده پر کند. او ممکن است تصور کند که پیدا کردن یک فرد خاص بلافاصله بعد از جدایی می‌تواند زندگی‌اش را به سرعت به حالت عادی برگرداند. اما مثل هر شکستی، باید سعی کند تا از غم و غصه عبور کند و روند بهبودی خود را به طور کامل طی کند تا بتواند برای ازدواج مجدد آماده شود.

برای بهبودی بعد از طلاق چه کارهایی انجام داده‌اید؟

نه تنها برای بهبودی بعد از طلاق باید مدت زمان خاصی سپری شود تا بتوان برای ازدواج مجدد آماده شد، بلکه این دوره بهبودی باید هدفمند نیز باشد. شرکت در جلسات مشاوره حرفه‌ای نشان‌دهنده تواضع، بلوغ و قدرت مدیریت آن مرد است. او اهمیت طلاق را درک کرده و برای بهبودی و رشد ذهنی و عاطفی خود تلاش می‌کند.

اگرچه مردی که از همسرش جدا شده باید قبل از ازدواج مجدد این مراحل را سپری کند، اما درواقع او خود به این بهبودی نیاز دارد و فقط برای بدست آوردن رضایت همسر آینده‌اش نیست.

به چه دلیل از همسرتان جدا شدید؟

ذکر کردن یک دلیل مشخص برای طلاق کار دشواری است. اما همچنان پرسیدن این سوال بسیار مهم و ضروری تلقی می‌شود. با توجه به برداشتتان از کتاب مقدس، تجربیات شخصی و اعتقاداتتان، ممکن است دلایل او برای طلاق برایتان قابل قبول نباشد. همچنین می‌توانید زمانی که او درباره طلاقش صحبت می‌کند، حرکات دست و بدن و تن صدای او را زیر نظر بگیرید. پاسخ این سوال می‌تواند به شما دیدگاه باارزشی از نگرش آن مرد به ازدواج، نحوه کنترل و حل مشکلات، و برنامه او برای رابطه آینده یا ازدواج به شما بدهد.

سوال کردن درباره طلاق از خواستگارتان ممکن است گستاخانه به نظر برسد، اما پرسیدن آن در اولین فرصت بعد از اولین ملاقات با فردی جدید، کار عاقلانه‌ای است. طلاق مسئله‌ای نسیت که بتوان ساده از کنار آن گذشت. یک فرد قدرتمند باید بتواند از روی میل و رغبت این اطلاعات را درباره طلاقش به شما بدهد.

رسما جدا شده یا قصد طلاق دارد؟

فهمیدن اینکه خواستگارتان قصد طلاق دارد یا رسما طلاق گرفته کار آسانی است. کسی که در حال طی کردن پروسه طلاق است، همچنان متاهل است و اگر زنی دل‌باخته مردی در این شرایط باشد، ممکن است که آن مرد توجه کافی به او نداشته باشد یا نسبت به ادامه رابطه متعهد نباشد و بدتر از آن، ممکن است به زندگی با همسرش بازگردد. پس با مردی که هنوز طلاق نگرفته وارد رابطه نشوید.

قبل از ازدواج با مردی که قبلا یک ازدواج ناموفق داشته باید حتما موارد زیر را بررسی کنید و درباره شرایطی که در آینده خواهید داشت بیشتر بدانید. برای مثال باید از مسائل زیر مطمئن شوید:

  •  رسما طلاق گرفته یا در آستانه جدایی است؟
  • چه مدت از طلاقش گذشته است؟
  • برای التیام بخشیدن شکستش چه کرده است؟
  • دیدگاهش درباره ازدواج و طلاق چیست؟

نکات مهمی که باید درباره خواستگار مطلقه در نظر بگیریم


همه ما اشتباه می‌کنیم و حتی وقتی خواستگارتان از ازدواج سابقش تجربه کسب کرده و رشد کرده باشد، باز هم مسائلی وجود دارد که می‌تواند زندگی آینده شما با آن مرد را تحت تاثیر قرار دهد. پس بیان کردن این احتمالات بسیار مهم است، در باره آن به راحتی صحبت کنید و سعی کنید مسائل را با هم برطرف کنید.

اگر شما یک خواستگار مطلقه دارید باید که حتما نکات زیر را قبل از تصمیم گیری نهایی تان درباره ازدواج با یک مرد مطلقه رعایت کنید تا بتوانید درست ترین تصمیم را برای انتخاب همسر داشته باشید:

آهسته پیش بروید

مثل هر رابطه دیگری، قبل از اینکه تصمیم بزرگی بگیرید باید طرف مقابلتان را خوب بشناسید. وقتی می‌خواهید با مردی که قبلا از همسرش جدا شده آشنا شوید، باید تا آنجا که می‌توانید درباره مشکلاتی که در رابطه قبلی‌اش داشته بدانید. چرا جدا شدند؟ اما اگر هنوز امادگی ندارد او را در معرض لحظات سخت و دردناک قرار ندهید. دانستن گذشته او می‌تواند به شما کمک کند که مطمئن شوید این اتفاق برای شما نیز تکرار نمی‌شود. همچنین باید بدانید که او در حال بهبودی است یا سعی دارد از یک موقعیت دردناک فاصله بگیرد.

مردی که همچنان در حال جنگیدن با همسر سابقش است جای خالی در ذهنش برای مدیریت یک رابطه جدید وجود ندارد. عصبانیت و اضطرابی که از زندگی پرتنش سابقش با خود حمل می‌کند، می‌تواند به رابطه‌ای که ممکن است باهم داشته باشید منتقل شود و قطعا به یکی از موضوع‌های بحث شما تبدیل خواهد شد. ” در این شرایط که او در حال گذر از پروسه طلاق است، احساسات و عواطف شما به راحتی ‌می‌تواند تبدیل به یک کیسه بوکس بشود. مردی که برای همسرش در حال مبارزه است، ارتباطش با شما قطعا نوعی واکنش مقاومتی در برابر مشکلاتش است و تا زمانی که نفهمد که چه خواسته‌ای دارد بین شما و همسرش مردد می‌ماند.”

ممکن است در برابر برقراری ارتباط با شما مقاومت کند

این امکان وجود دارد که مردی در ازدواج قبلی‌اش گرفتار حقه و فریب شده باشد (به خصوص در پروسه طلاق و جدایی) که اعتماد کردن را برای او دشوار کرده است. “زمانی که او حد و مرزی افراطی بین خودش و شما ایجاد می‌کند احتیاط کنید و فکر نکنید این مسئله مربوط به شخص شماست.” با او راحت و صادقانه صحبت کنید، نقش بازی کردن فقط این دیوار را بین شما بلندتر می‌کند.

انتظاراتتان را از رابطه‌ای که دارید مشخص و مدیریت کنید

اگر با مردی وارد رابطه شده‌اید که از همسرش جدا شده است، باید در مورد انتظاراتی که از رابطه‌تان دارید با او به طور واضح و شفاف صحبت کنید، همچنین مهم است بدانید که او از این رابطه چه می‌خواهد. “شما باید درک کنید که دارید در یک دوره انتقال قدم می‌گذارید که زمان بسیار حساسی است.” او از یک زندگی متاهلی خارج شده و به دوران مجردی قدم گذاشته است، پس تعجب نکنید اگر ازدواج کردن از اولویت‌های او نباشد. اگر ازدواج کردن برای شما در اولویت قرار دارد، حتما به زودی در این رابطه گفت‌وگو کنید. تصمیم‌گیری درباره اینکه از این رابطه چه می‌خواهید با شماست، پس تصمیمی بگیرید که بعدا پشیمان نشوید.

سعی نکنید که او را سروسامان بدهد

اگر او به تازگی جدا شده است، ممکن است تمایل داشته باشد که در لحظه زندگی کند. “بسیاری از کسانی که از همسرشان جا شده‌اند تا زمانی که دلشان نخواهد وارد رابطه‌ای بشنود تمایلی به ازدواج دوباره ندارند.” اغلب، احساسات این افراد در ازدواج سابقشان گیر کرده و می‌خواهند بعضی از آزادی‌هایشان را دوباره بدست آورند. گاهی اوقات این اتفاق با کناره‌گیری عاطفی محقق می‌شود. به عبارت دیگر، سعی نکنید تا این مردها را به سمت ازدواج هل دهید. اگر این رابطه برایتان باارزش است با این موضوع به آرامی برخورد کنید و بپذیرید که هیچ‌گاه او را مجبور به ازدواج نکنید اگر این نوع رفتار با برنامه‌های زندگی شما سازگار نیست، این رابطه را ترک کنید.

برخورد با همسر سابق

ممکن است ازدواج سابق نامزدتان تمام شده باشد، اما بیشتر زنانی که از همسرشان جدا شده‌اند، بعد از طلاق به شکل‌های مختلفی با همسر سابقشان ارتباط دارند. اگر نامزدتان از همسر سابقش فرزندانی هم داشته باشد، به خصوص اگر سرپرستی فرزندان بین آن دو تقسیم شده باشد، آنها دائما حضوری یا تلفنی با هم ارتباط خواهند داشت تا درباره جزئیات مسائل با هم صحبت کنند. این بدین معناست که شما باید با همسر سابق نامزدتان نیز روبه‌رو شوید. حتی اگر تا سال‌ها بعد همچین اتفاقی برایتان نیفتد، باز هم تحمل این احساس سخت خواهد بود و کشمکش‌های قدرتمندی بین همسرتان و همسر سابقش و حتی شما رخ دهد، زیرا همسر سابق شوهر شما ممکن است فکر کند که شما به جای او آمده‌اید یا فرزندانش را از او گرفته‌اید.

شما با همسر سابق او فرق می‌کنید، پس مثل او رفتار نکنید

ممکن است همسر شما از طلاقش ناراحت و دل‌شکسته باشد، اما شما می‌توانید برای او مثل تنفس هوای تازه باشید. سعی کنید کارهای متفاوت با همسر سابقش انجام دهید، برای مثال می‌توانید سرگرمی‌هایتان را با او به اشتراک بگذارید. اگر او به شما می‌گوید که همسر سابقش هیچ‌گاه به حرف‌هایش گوش نمی‌داده، مطمئن شوید که شما این کار را انجام می‌دهید. ممکن است همسرتان احساس ناامنی کند، پس به او اطمینان بدهید که به خاطر اوست که شما آنجا هستید. تا زمانی که شما از نیازها و خواسته‌هایتان مراقبت می‌کنید، خوب است که از پیچیدگی‌های عاطفی که با ازدواج با چنین مردی وارد زندگیتان می‌شود آگاه باشید.

به خاطر داشته باشید که فرزندان همسر شما همیشه و همیشه در اولویت هستند. آنها از گوشت و پوست همسرتان هستند، و این کودکان به والدین خود نیاز دارند. اگر همسر شما سرپرستی کامل یا نیمه وقت فرزندانش را به عهده داشته باشد، یا حتی اگر به کلی سرپرستی آنها به عهده او نباشد باز هم او موظف است که برای فرزندانش زمان بگذارد و از آنها مراقبت کند. شما باید با این فاصله‌ای که ممکن است بین شما و همسرتان به وجود بیاید کنار بیایید. همچنین ممکن است فرزندان او در ابتدا و گاهی تا ابد شما را نپذیرند. اگر آن‌ها به شما اعتماد نکنند و یا به تندی با شما رفتار کنند چه واکنشی خواهید داشت؟ آیا این موضوع در رابطه شما با همسرتان تاثیر خواهد گذاشت؟ این‌ها موضوعات اساسی هستند که باید راجع به آن‌ها با همسر آینده‌تان صحبت کنید.

برای دیدن فرزندان همسرتان، اصرار نکنید

ممکن است دلتان بخواهد به همسرتان نشان دهید که چقدر به فرزندانش احساس خوب و مادرانه‌ای دارید، اما در نظر داشته باشید که این مسئله بسیار حساسی است. زمان و چگونگی دیدار شما با فرزندان همسرتان را خود بچه‌ها و پدرشان تعیین می‌کنند. تلاش زیاد شما برای معرفی خودتان به آن‌ها این تصور را در ذهن ایجاد می‌کند که بسیار بی‌فکر و سهل‌انگارانه رفتار می‌کنید. تنها کاری که اکنون می‌توانید انجام دهید این است که با آغوش باز پذیرای همسرتان و فرزندانش باشید.

ممکن است انتظارتتان برآورده نشود

وقتی که بزرگ می‌شوید ممکن است تصور و انتظارتان از روز عروسی و ماه عسل یک‌جور باشد، اما اگر با مردی که قبلا یک بار ازدواج کرده و فرزندانی هم دارد ازدواج کنید ممکن است تمام این تصورات بهم بریزد. ممکن است جشن عروسی تجملات و زرق و برق کم‌تری داشته باشد، همچنین ممکن است با توجه، مهمان، هدایا، و هیجان کم‌تری روبه‌رو شوید. علاوه بر این باید انتظار ماه عسل کوتاه‌تری را نیز داشته باشید ، البته اگر ماه عسلی در کار باشد. البته این امکان وجود دارد که این جشن برای هردوی شما بسیار خاص و زیبا باشد اما انتظار این را داشته باشید که همه چیز طبق تصورات شما اتفاق نیفتد. هرچقدر درباره این مسائل بیشتر با نامزدتان صحبت کنید بهتر است.

برای مواجه شدن با والدینی سخت‌گیر آماده باشید

هنگام ملاقات با خانواده و پدر و مادر نامزدتان، برای پاسخ دادن به سوال‌های سخت‌گیرانه آماده باشید. آن‌ها زمانی شما را قبول خواهند کرد که هرکاری بکنند تا مطمئن شوند شما نیز مانند همسر سابق فرزندشان نیستید. آن‌ها شاهد شکست فرزندشان در زندگی بوده‌اند و اکنون امیدوارند شما آن کسی باشید که می‌تواند شادی را به زندگی پسرشان بازگرداند.

نکات مثبت ازدواج با مردان مطلقه

اگر شما تصمیمتان را برای ازدواج با یک مرد مطلقه گرفته‌اید بهتر است بدانید که این مردها ویژگی‌های منحصر بفردی دارند که آنها را از مردان مجرد بالاتر قرار میدهد.

بسیار باملاحظه هستند

بسیاری از زنانی که با مردی ازدواج کرده‌اند که از خودشان بزرگ‌تر است و قبلا نیز تجربه زندگی مشترک را داشته، عقیده دارند که بودن در یک رابطه طولانی‌مدت با این مردان باعث می‌شود که آن‌ها رفتاری متفاوت در روابطشان داشته باشند. به نظر می‌رسد این مردان نسبت به نیازهای همسرشان توجه بیشتری دارند و با‌ آ‌ن‌ها بسیار محترمانه رفتار می‌کنند. مردی که قبلا ازدواج کرده تلاش می‌کند به لباس و مدل موهای شما توجه ویژه‌ای نشان دهد و حتی سعی می‌کند از آن‌ها تعریف و تمجید کند. این توجه نه تنها ظاهری نیست بلکه حتی از جانب این مردان بسیار جدی و بااهمیت تلقی می‌شود. ملاقات با مردی که می‌داند چطور رفتار کند تا یک زن را راضی و خوشحال نگه دارد بسیار لذت‌بخش خواهد بود. بنابراین زمانی که با یک مرد مجرد قرار ملاقات دارید ممکن است او  در مدت زمانی که منتظر شماست با تبلت خود بازی کند، در صورتی که مردی که یک بار ازدواج کرده و تجربه بیشتری دارد قبلا در رستوران میز رزرو کرده و حتی بیشتر، از قبل بلیط پارکینگ را برای ماشین شما تهیه کرده است.

از مردان مجرد بالغ‌تر و پخته‌تر هستند

داشتن تجربه یک رابطه طولانی‌مدت باعث می‌شود که فرد از لحاظ فکری و عاطفی پخته‌تر عمل کند. این برتری بزرگی است که مردانی که یک بار ازدواج کرده و از همسر خود جدا شده‌اند نسبت به مردان جوان‌تر دارند. مردان مجرد و جوان به صحبت کردن شما با دیگر مردان حسادت می‌کنند و هرازگاهی بسیار ضعیف و شکننده می‌شوند. مردانی که تجربه شکست در زندگی مشترکشان دارند و بالغ‌تر شده‌اند کم‌تر تحت تاثیر نگرانی‌های کوچک و جزئی قرار می‌گیرند. تجربه طولانی‌مدت آن‌ها باعث شده که نسبت به مسائل مهم زندگی دید عمیق‌تر و وسیع‌تری داشته باشند و این یک عامل مهم در هر رابطه موفقی خواهد بود.

بسیار اهل کار کردن در خانه هستند

یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبتی که یک مرد مطلقه دارد این است که می‌داند چطور در خانه، به خصوص در آشپزخانه، کار کند. از آنجایی که مدتی را تنها زندگی کرده و خودش کارهایش را انجام می‌داده، بنابراین دنبال کسی که نیست که لباس‌هایش را بشورد یا صبحانه را روی تخت‌خوابش سرو کند. برعکس، حتی می‌توان ازاو انتظار داشت زمانی که شما از کار زیاد خسته هستید یا حوصله ندارید ناهار را آماده کند، یا وقتی سرما خوردید برایتان سوپ درست کند.

بسیار مراقب مردانی باشید که زمان کوتاهی از طلاقشان می‌گذرد و تصمیم به ازدواج مجدد گرفته‌اند، یا اینکه با مادر یا عمه/خاله زندگی می‌کنند تا در کارهای خانه از آن‌ها کمک بگیرند. این نشان می‌دهد که این مردان عجله دارند تا جایگزینی برای همسرشان پیدا کنند. همسری که تمام مسئولیت‌ها و وظایف خانه به دوشش بوده و احتمالا دلیل طلاقشان هم همین بوده است.

به استقلال مالی رسیده

مردانی که قبلا ازدواج کرده‌اند و سنشان بیش‌تر است نسبت مردانی که سن کم‌تری دارند هستند و در زمینه کاری و روابط عاطفی در حال کسب تجربه هستند، هم از نظر عاطفی و هم از نظر حرفه‌ای به ثبات رسیده‌اند. از آنجایی که این مردان مسئولیت بیشتری از جمله حمایت مالی فرزندان و خرجی خانه را به عهده دارند، لذا باید به اندازه کافی درآمد داشته باشند تا بتوانند خانواده جدیدشان را نیز تامین کنند. همچنین مردی که در حرفه خود جا افتاده و موقعیت و جایگاه شغلی خود را دارد، نسبت به مرد جوانی که در حال تلاش برای کسب موقعیت شغلی مناسبی است، می‌تواند بیشتر با شما و خانواده باشد. در واقع در بیشتر طلاق‌هایی که در زندگی مشترک اول اتفاق می‌افتد، پای مشکلات مالی در میان است. زیرا پدر و مادر نمی‌توانند دخل و خرج خانواده را به تعادل برسانند یا اینکه بر سر اولویت‌های مالی به تفاهم نمی‌رسند. اما در زندگی مشترک دوم، اهداف مالی و زندگی مرد واضح و شفاف است و به دنبال زنی می‌گردد که  از این نظر نیز با او تفاهم داشته باشد.

بسیار مسئولیت‌پذیرتر هستند

به طور کلی داشتن یک شغل طولانی‌مدت و موفق نشان می‌دهد که یک مرد لایق و در کارش مسئولیت‌پذیر است. بنابراین می‌توانید از او این انتظار را داشته باشید که در روابط شخصی خود نیز نسبت به کارها و وظایفش با همین حس مسئولیت‌پذیری برخورد کند. این مرد با مرد قبلی که برای گرفتن یک وام بانکی مورد اعتماد نبود و فراموش می‌کرد که پسرتان را از کلاس پیانو به خانه بیاورد بسیار متفاوت است. بنابراین اگر می‌خواهید که بچه‌دار شوید و تشکیل خانواده دهید بهتر است که بجای انتخاب مرد جوانی که برای ازدواج نکردن و فرار از پذیرش مسئولیت بهانه می‌آورد، با مردی ازدواج کنید که قبلا یک بار ازدواج کرده و تمایل دارد که دوباره تشکیل خانواده بدهد. همچنین اگر مردی که می‌خواهید با ازدواج کنید فرزند دارد ناراحت نشوید، زیرا داشتن همسری که بلد باشد پوشاک بچه را عوض کند یا از بالا آوردن بچه رو لباسش ناراحت نشود، در مقایسه با کسی که هیچ تجربه‌ای از بچه‌داری ندارد نعمت بزرگی است.

مردان مطلقه به شرط آنکه از نظر فکری و اعتقادی تایید شده باشند ویژگی‌های مثبتی دارند از جمله:

  • مستقل بودن از لحاظ فکری و مالی
  • پخته بودن افکار
  • قدرشناس و متعهد بودن به زندگی

تجربیات ما، چه خوب چه بد، از ما افراد قوی‌تر و باهوش‌تری می‌سازد. اگر می‌خواید با یک مرد مطلقه ازدواج کنید درباره گذشته او و برنامه‌ای که برای آینده دارد فکر کنید، زیرا این کار به شناخت شما از او و تاثیری که تجربیاتش روی رفتار او با شما خواهد داشت کمک خواهد کرد .
ازآنجا که ادامه دادن یک رابطه باعث وابستگی می‌شود بهتر است قبل از آنکه صرفا به علت وابستگی به طرف مقابل جواب مثبت دهید با کمک مشاور بهترین تصمیم را بگیرید.

۱۸ نشانه مرد عاشق که حسابی هوای تان را هم دارد


شما هم نظرتان را برای ما بنویسید

 عضو کانال های خبر فوری ما شوید

کانال اول فارس در روبیکا

 کانال اول فارس در  ایتا 

 کانال اول فارس در سروش

 کانال اول فارس در  بله 

 کانال اول فارس در  آیگپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی رضا چهارشنبه , ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

با مردی که طلاق داده ازدواج کنید

سید محمد چهارشنبه , ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۱۲

هر کسی نظر وافکار خودشو داره و محترمه،
به نظر من اگه بچه دارین تاجایی که میتونید جدا نشین و خودتونو فدا کنید برای اون بچه چونکه شماها چه زن چه مرد دیگه اون آدم سابق نمیشید تا یه زندگی جدید شروع کنید، پس فقط بخاطر اون بچه زندگی کنید چون اون هم پدر میخواد هم مادر.
اما اگه کار از کار گذشته جدا شدین مثل من حالا حالاها فکر ازدواج نیفتین، از چاله در نیای بیفتی تو چاه…

ناشناس جمعه , ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

از قدیم گفتن به مرد زن مرده ، زن بده . به مرد زن طلاق داده ، سنگ ولی متاسفانه اجرا نمی شود . اغلب زنها هم به همنوع های خود خیانت می کنند و زندگی دیگران را بی رحمانه خراب می کنند و انتظار دارند خوشبخت شوند . هر چه به خود می پسندی به دیگران بپسند .

محمد جمعه , ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

واسه من یکی از زنای فامیالای زنم با حقه و کلک مخ همسرمو بکار گرفت و زندگیمونو از اول تا آخر خراب کرد…
الانم موندم منو دوتا بچه..

خلاصه داشتن چنین مواردی دال بر صد در صدی بدی مرد نیست!!!

محمد جمعه , ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

چ اشکال داره با مرد مطلقه ازدواج کردن آخه؟؟؟

شاید طرفش واقعاً لیاقت نداشته
باید قبل از اقدام ب هر کاری طرفو کامل شناخت وگرنه ممکنه بهترین شوهر هم بشه

خر جمعه , ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

نکنید که مرگ رابه چشمتون میارند.اونم با دوتا بچه داشته باشه

خر جمعه , ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

اشتباه محض است.من یکی،با مردی که دوتا بچه هم داره.دنیای دروغ،پیچوندن من.کارش است.با من تا ظهر پنج شنبه خوب است عصر پنج شنبه برای ورزش چشم که با دخترش بروند بیرون وخوش باشند دیگه من رانمی خواد.حالم ازشون به هم می خوره نمی توانم هم برگردم‌.همش میگم خدایا برای رضای تو.زن قبلیش بهش خیانت کرد.حتی تا یک شب می روم خانه بابام هم باهم شام بیرونندوخوشندولی حاضرنیستنند من پنج دقیقه درماشینشون رئوا بشینم.هرچی هم وضشون بهتر میشه بدتر ودروغ گو تر

مریم پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

بنظر من که بستگی به طرفین داره, من با مردی که قبلا ازدواج کرده و یه یه دختر داره ازدواج کردم زندگیمون هم عالیه, با دختر شوهرم هم رفیق هستیم

آزاده پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

هیچ وقت زودقضاوت نکنیدکسی که جداشده شایدطرف مقابلش آدم نبوده مثل خودم که جداشدم الانم اگرموردخوبی باشه ازدواج میکنم

من پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

به نظر من با مردی که طلاق داده ازدواج کردن مشکل هست و همین طور مردی که زنش فوت کرده او هم خیلی خطرناک هست و خیلی چیزها را پنهان میکنه که بعد‌ها رو میشه

ناشناس پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

به نظر من با مردی که طلاق داده ازدواج کردن مشکل هست و همین طور مردی که زنش فوت کرده او هم خیلی خطرناک هست و خیلی چیزها را پنهان میکنه که بعد‌ها رو میشه

بهاره پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

اشتباهه. منم این کارو کردم. اما چند دفعه تا حالا گفته بریم طلاق بگیریم. در صورتیکه این حرف تا حالا به دهن من نیومده. پروسه براشون راحت تر میشه و زودتر بهش فکر می کنن. خبری هم از مسئولیت پذیری و کارکردن در خانه نیست. لیوان آبشم باید بدم دستش. به نظر من چرت و پرت نوشته. با کسی ازدواج کنید که شرایط شما رو داشته باشه. شبیه هم باشید. حتی از نظر خانواده و مذهب و شهر. خیلی مهمه. همشهری و همفکر باشید. خوشبخت بشید

مریمی پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۳۴

خب باید بررسی بشه علت طلاق دادن زن چی بوده ،در مواردی به اخلاق مرد برمیگرده در مواردی به اخلاق زن ، اگر اخلاق زن خوب نبوده به مرد حق می‌دهیم ولی اگر مرد ناسازگارند یا مشکل جدی اخلاقی داشته حتما باید مشاوره برود تازه اگه اصلاح بشه ،همه ی این اما واگر ها بستگی به شناخت خوب طرف مقابل داره.در این صورت میتونن ازدواج موفقی داشته باشن ،در مواردی دیده ایم که مشکل ازسمت هر دو طرف بوده.

ابراهیم پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۳۸

با عرض سلام .درجواب شما بگویم .بنده با خانمم ۲۸ سال زندگی کردم .به صورت عاشقانه .تا چهارسال پیش .خواهر زنم با دسیسه وحقه بازی واهمت زدن به من که من زن دوم دارم وسه تا بچه دارم .به دروغ زندگی ما رو نابود کرد .بنده به خانمم علاقه داشتم .و هیچ زنی رو بجز او نمی دیدم .قبله من بود ومن پرستشش می کردم .دوتا دختر بزرگ کردم هردو لیسانس و کارمند .الان خانمم جای دیگه خونه اجاره کرده .ودادخواست طلاق داد .ولی نتونست طلاق بگیره .چون مهریه اش را دادم .ونتونست شرط دوازده گانه عقد نامه رو ثابت کنه.وتمام دارو ندارم رو برای این زنو بچه هام دادم.و حتی برای ازدواج مجدد نامه گرفتم و می تونم زن عقدی بگیرم .ولی وجدانم قبول نمی کنه .حالا شما بفرمایید .من که این همه دنبال زنو بچه هام هستم .چرا اونها به فکر من نیستند .چرا منو مثل یک میوه گندیده پرت کردن بیرون.تکلیف من چیه .هم۲۸سال جوانی من رفت .هم زن وبچه هام .هم سرمایه ام .اخرش هیچ .

ناشناس چهارشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

بیشتر دختر خانما خونه پدری انتظارات خاصی دارند شاید اصلا یکی بیمار باشه یا ممکنه دونفر با همدیگه تفاهم نداشته باشند اما با ازدواج دوم سازگارتر باشن دلایل زیادی در طلاق دو نفر دخیله

ناشناس چهارشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴

شاید عشق اول ش لایق زندگی مشترک نبوده از کجا معلوم؟

ناشناس چهارشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

چه اشکالی داره با مرد یا زن مطلقه ازدواج کردن؟ ممکن است با زن یا مرد سابق تفاهم نداشته اما با یکی دیگه اخلاق ش سازگار باشه از طرف دیگه این دختزها هستن ک با شرایط اقا کنار نمیان و رفتارهای خاصی در خانه پدری داشته اند و درباره شوهر انتظارات خاصی دارند و ناسازگارندک منجر به طلاق شده اما گذر از استثناها بیشتر اخلاق ها باهم جور در نمیان و شرایط زیادی در طلاق دو نفر دخیل هست

مریم چهارشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

بنظر من اشتباهه همین اشتباه رو من کردم اون مرد از اینکه ازدواج دومش به طلاق برسه براش بی اهمیت و اون غرور لعنتی که داره هنوز داره و فقط تو خونه مردسالاریه و زندگیمون به طلاق رسیده

مریم چهارشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳

والله ما یه داماد داریم که اگه خدا بخواد همین روزها از شرش خلاص میشیم،من تمام مطلب بالا رو خوندم ولی فکر نکنم این مرد عرضه داشته باشه دوباره بهتر از اولی زن داری کنه

فاطمه چهارشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

مردان مطلقه اگه میتونست زندگی کنه عشق اولش نگه میداشت وزندگی میکرد خانم‌ها درجریان باشن چرت وپرت مشاوره ها کنار بزارین گفتن با مرد زن مرده ازدواج کن وزن مطلقه ومرد مطلقه نه

[…] ازدواج با مردی که طلاق گرفته خوب است یا بد؟ / نکات مثبت و… […]

آخرین اخبار