در نشست خبری فرمانده انتظامی فارس عنوان شد

از دستگیری باند شرارت تا کشف پرونده باند کلاهبرداری به روش اسکیمر

13971109000460 Test PhotoH

به گزارش اول فارس از شیراز، سردار احمد علی گودرزی ظهرامروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: در یک ماه گذشته در استان فارس ۵ باند مواد مخدر منهدم و حدود ۳ تن انواع مواد مخدر( شامل تریاک، هروئین، حشیش و سایر مواد مخدر) کشف و در این راستا یک هزار و ۸۹ متهم شامل (قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش و معتاد) دستگیر شد.

وی افزود: در این راستا تعداد ۶۶ دستگاه خودرو توقیف شده است.

گودرزی ادامه داد: همچنین در ۱۰ ماهه گذشته ۷۰ باند منهدم و در این راستا بالغ بر ۴۰ تن انواع مواد مخدر کشف و ۸۱۶ دستگاه خودرو، ۷۹ دستگاه موتورسکلت توقیف و ۱۴ هزار و ۹۲۸ نفر شامل (قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش و معتاد) دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی فارس اظهار داشت: در ۱۰ ماهه نخست امسال تعداد ۴ هزار و ۸۳۹ معتاد متجاهر در سطح استان (۴ هزار نفر در شیراز) جمع آوری شدند این درحالی است که ظرفیت اردوگاه و کمپ محل نگهداربی معتادان ظرفیت پذیرش ۲۴۰ نفر را دارد.

 گودرزی بیان کرد: در این مدت حدود ۳۱۹ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: پوشاک، سیگار، لوازم خانگی، تلفن همراه، لاستیک، مواد خوراکی، کفش و کالاهای سلامت محور از جمله این کالاهای قاچاق کشف شده بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: همچنین در این راستا ۳ هزار و ۴۸۴ دستگاه توقیف و ۶ هزار و ۲۵۷ نفر متهم دسگیر شدند.

 گودرزی تصریح کرد: همچنین پرونده های کلان (بالای یک میلیارد ریال) ۲۷ درصد در استان افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: اخیرا باندی از سارقان متشکل از ۲ نفر جوان با یک دستگاه موتورسیکلت در حالی که صورت خودرا می پوشاندند وارد آرایشگاه های زنانه درنقاط مختلف شهر شیراز ( به ویژه جنوب، شرق و غرب) شده و با تهدید سلاح سرد و ایجاد رعب و وحشت و با قدرت نمایی افراد حاضر را تهدید و سپس اموال با ارزش زنان شامل ( طلا، پول و …) را سرقت و به سرعت از محل خارج و متواری می شدند.

 گودرزی بیان کرد: با توجه به حساست موضوع پرونده ها جهت رسیدگی به اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی ارجاع و با اقدامات گسترده اطلاعاتی سارقان به نام های آرمان ۲۰ ساله ( اهل فسا و ساکن شیراز) و ابراهیم کنعانی ۱۷ ساله ( اهل کامفیروز و ساکن شیراز) شناسائی شدند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی موفق شدند دیروز در یک  اقدام منسجم و غافلگیرانه  هر دو سارق را در شهرک بهارستان شیراز دستگیر کنند.

فرمانده نیروی انتظامی فارس اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه این افراد سلاح سرد، البسه مورد استفاده سرقت از جمله( کلاه کشی، نقاب، شال و هدبند) و ۴ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد.

 گودرزی گفت: در تحقیقات به عمل آمده متهمان به ۱۳ فقره سرقت به عنف از آرایشگاه های زنانه و ۴ فقره سرقت به عنف نافرجام و سرقت اموال به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سطح شهر شیراز اعتراف کردند.

کشف پرونده کلاهبرداری از طریق سایت تبلیغات محور

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: در راستای رسیدگی به پرونده های ارجاع شده به پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری از طریق یگکی از سایت های تبلیغات محور با وعده تسهیلات کم بهره، با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم با نام (ح.ب) در فرودگاه شیراز توسط ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

 گودرزی ادامه داد: متهم با هویت جعلی (الف.ت) و مشاغل و عناوین دورغین مانند کارمند دادگستری، عضو خانواده شهدا و جانبازان خود را معرفی می کرده است که با اقدامات پلیسی با بررسی بر روی صفحات مورد ادعای شاکیان در فضای مجازی مشخص شد متهم با مراجعه به سایت های مختلف تبلیغات محور مربوط به شهرهای مختلف کشور، قربانیان خود را که اقدام به درج آگهی با موضوع در خواست وام کرده بودند را انتخاب و با برقراری تماس تلفنی از آن ها کلاهبرداری می‌کرده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران پلیس فتا، متهم در یک عملیات غافلگیرانه در شیراز شناسایی و دستگیر شد.

سردار گودرزی خاطر نشان کرد: متهم در این رابطه به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری با این شیوه و شگرد در سطح کشور اعتراف کرده است که تاکنون مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده است.

کشف پرونده باند کلاهبرداری به روش اسکیمر

فرمانده نیروی انتظامی فارس بیان کرد: همچنین با توجه به پرونده های ارسالی به پلیس فتا، در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب  های بانکی افراد، با بررسی های فنی و میدانی مشخص شد که برداشت با استفاده از دستگاه اسکیمر انجام شده است.

گودرزی اضافه کرد: در این راستا دستگاه های کارتخوان مرود استفاده تحت بررسی قرار گرفت و با انجام تحقیقات لازم، متهمان شناسایی و با توجه به سیار بودن موقعیت آن ها اغلب معابر و مسیرهای خروجی شهر شیراز مورد بررسی میدانی کارشناسان فتا قرار گرفت.

وی گفت: متهمان در جاده شیراز-سپیدان  با طعمه گذاری در قالب فروش عروسک و میوه اقدام به کپی از کارت های بانکی مشتریان و برداشت غیرمجاز از حساب های آن ها میکردند شناسایی و فرد اصلی با هویت (ح-م) دستگیر و تجهیزات اسکیمر و لپ تاب و خوردو و متهم توقیف شد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس تصریح کرد: با تحقیقات انجام شده مشخص شد که این افراد تعداد ۲۱ فقره کارت بانکی متعلق به شهروندان کپی و حدود ۳ میلیارد ریال از حساب آن ها برداشت کرده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار