چاپ کد خبر: 12096
4 شهریور 1398

از دستگیری سوداگران مرگ تا تصادف مرگبار خودروها و دیگر حوادث امروز فارس در بسته خبری اول فارس

اخبار وحوادث استان فارس در روز دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸به روایت بسته خبری پایگاه خبری اول فارس

IMAGE11566813405883

دستگیری سوداگران مرگ با ۳۲۹ کیلو تریاک در فارس

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند بزرگ مواد مخدر و کشف ۳۲۹ کیلو تریاک در بازرسی از یک خودرو سواری خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سردار “رهام‌ بخش حبیبی” گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت اعضاء یک باند بزرگ مواد افیونی با استفاده از خودرو تیزرو در محورهای فرعی شهرستان مرودشت تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری آنها آغاز کردند.

وی افزود: پس از چند هفته اقدامات فنی، ماموران روز گذشته با شناسایی خودرو متهمان حین تردد در یکی از محورهای اصلی شهر دستور ایست صادر کردند اما آنها بدون اعتنا به هشدار پلیس از محل گریختند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ماموران موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را متوقف کنند، تصریح کرد: در بازرسی از خودروی متهمان ۳۲۹ کیلو تریاک کشف شد.

به گفته فرمانده انتظامی استان در این خصوص ۳ قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

خودکشی مرد میانسال پس از قتل مادر

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: مرد میانسال پس از کشتن مادر خود با بیل و کلنگ، با خوردن قرص به کام مرگ فرو رفت.

10457246 210

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان آباده از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در جریان وقوع یک فقره قتلقرار گرفتند و سریعا برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی با حضور در صحنه جرم با ۲ جسد مواجه شدند که یکی از اجساد مربوط به زنی ۸۲ ساله بوده که با ضربه دسته بیل و کلنگ بهقتل رسیده و جسد دیگر نیز متعلق به مردی ۴۷ ساله است که با خوردن قرص فوت کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد مرد میانسال که بنا به گفته اهالی محل و اقوام، دچار بیماری اعصاب و روان و تحت نظر پرشک بوده است با ضربات بیل و کلنگ مادر خود را به قتل رسانده و سپس با خوردن قرص به زندگی خود پایان داده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس گفت: وجود خشونت در محیط خانواده می‌تواند ناشی از فقر آموزش و نداشتن مهارت‌های ارتباطی و گا‌ها بیماری روحی و روانی باشد به همین دلیل آموزش مهارت‌های زندگی برای والدین از مهم‌ترین نیازمندی‌های یک خانواده برای داشتن محیطی امن و پویا است؛ بنابراین مشاوره گرفتن از روانپزشک و روانشناس می‌تواند فرد را در حل مشکلات و مسائل زندگی کمک کند

پلیس در تعقیب عاملان تیراندازی در دستجه فسا

پلیس در تعقیب عاملان تیراندازی در دستجه فسا

 سرهنگ فرج رستمی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هنگام گشت‌زنی‌های هدفمند، در یکی از محلات شهرفسا به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ بدون پلاک و شیشه دودی با ۳ سرنشین مشکوک شده و با علائم هشداردهنده به خودروی مذکور فرمان ایست دادند که راننده با مشاهده پلیس با سرعت به سمت خروجی شهر متواری و سرنشینان آن اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند.

وی افزود: پلیس نیز با رعایت قانون بکارگیری سلاح، هنگام تعقیب و گریز با تیراندازی به سمت لاستیک آن، خودرو در ورودی یکی از روستا‌ها متوقف شد.

فرمانده انتظامی فسا ادامه داد: با توقف خودرو بلافاصله ۲ نفر از سرنشینان با در دست داشتن اسلحه کمری از صحنه فرار کرده و یک نفر دیگر همچنان به سمت ماموران تیراندازی می‌کرد که به علت تیراندازی مستقیم او و احتمال به خطر افتادن جان اهالی حاضر در محل، در تیراندازی متقابل نهایتا متهم مجروح و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

وی اظهار کرد: ۲ قبضه سلاح جنگی به همراه مهمات و ۳ قبضه سلاح سرد و همچنین تعدادی نقاب و دستکش قابل استفاده در اقدامات مجرمانه افراد مسلح از داخل خودرو کشف و ضبط شد.

رستمی با بیان این که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان متواری ادامه دارد، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده، فرد مجروح در بیمارستان فوت کرد.

IMAGE11566813777264

واژگونی ال۹۰ با ۲ کشته در آباده

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو ال۹۰ در محور شیراز به سمت آباده، ۲ تن جان باخته اند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” گفت: از طریق مرکز فوریت‎های پلیسی ۱۱۰خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور شیراز-آباده به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک دستگاه سواری ال۹۰ با ۵ سرنشین در محور مذکور در حرکت بودکه واژگون  شد و بر اثر آن ۲ تن از سرنشینانش به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان باختند.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان نداشتن توجه کافی به جلو از جانب راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: مسافرانی که قصد سفرهای طولانی دارند به چشم های خسته اعتماد نکنند و سرنشینان خودرو نیز به وضعیت جسمی و هوشیاری راننده توجه داشته باشند تا بتوانیم از وقوع چنین حوادث مرگبار جلوگیری کنیم.

تهدیدکننده انتشار تصاویر شخصی در دام پلیس

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری فردی نوجوان متهم به ایجاد مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی خبر داد.

10457388 338 سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده به پلیس فتا و ادعای زنی میانسال مبنی بر ایجاد مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر شخصیدخترش در پیام رسان واتساپ، رسیدگی به موضوع توسط کارشناسان سایبری آغاز شد.

او افزود: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا، عامل ایجاد مزاحمت و تهدید شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان این که متهم در برابر ادله و مستندات پلیس به اقدام مجرمانه خود اقرار کرد، ادامه داد: افرادی که با تصور پنهان ماندن هویتشان در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید دیگران می‌کنند، آگاه باشند این فضا با اشراف اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا همواره برای آن‌ها ناامن خواهد بود.

عامل آتش سوزی عمدی خودرو در شهر اسیر دستگیر شد

فرمانده انتظامی مهر از آتش سوزی خودرو در شهر اسیر و دستگیری عامل آتش سوزی عمدی خودرو در شهر اسیر خبر داد.

10457503 435 سرهنگ غلامرضا فرمانی فرمانده انتظامی مهر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد آتش سوزی عمدی خودرو در شهر اسیر، بلافاصله عوامل انتظامی و کارشناسان پلیس آگاهی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه، شاکی اظهار کرد فردی ناشناس با استفاده از تاریکی شب، با ورود به داخل منزل و استفاده از وسایل اشتعال زا، اقدام به آتشزدن خودرو رنو ساندرو اینجانب کرده است.

سرهنگ فرمانی ادامه داد: ماموران انتظامی با اقداماتی فنی و تخصصی موفق شدند کمتر از ۲۴ ساعت متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر افزود: با بررسی سوابق متهم مشخص شد او دارای ۷ سال محکومیت زندان و ۶ فقره سابقه کیفری بوده و به علت اختلافات قبلی با شاکی، مبادرت به چنین کاری شده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: این قبیل جرایم به علت ایجاد ترس و وحشت بین شهروندان، علاوه بر جنبه خصوصی، از جنبه عمومی نیز مستوجب مجازات‌های سنگین می‌باشد و نیروی انتظامی این شهرستان با ناقضین حریم خصوصی و امنیت عمومی شهروندان با جدیت و مقتدرانه برخورد می‌کند.

آتش سوزی در ۱۰ هکتار از انگورستان‌های دیم استهبان

10456527 289

 مجاهد مهدی علیشاهی مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان گفت: پس از شروع آتش سوزی در ۳ شهریور ماه امسال باغداران حاضر در منطقه بعد از آن که موفق به مهار آتش نشدند با گزارش آتش سوزی به اداره منابع طبیعی، دقایقی بعد گروه‌های سازمان یافته منابع طبیعی با تجهیزات مناسب خاموش سازی آتش به منطقه اعزام شدند و خاموش کردن آتش ۸ ساعت به طول انجامید.

او، بیان کرد: امدادگران از گروه‌های دوستداران طبیعت، گروه مردمی دیده بان و ادارات و ارگان‌های شهرستان بودند، که تعداد آن‌ها به بیش از ۲۰ نفر می‌رسد که در بین آن‌ها یک خانم و یک نوجوان ۱۰ ساله هم حضور داشتند.

علیشاهی، از باغداران و گردشگران درخواست کرد تا ضمن استفاده از طبیعت بکر منطقه نکات ایمنی را رعایت کنند و در پایان تفریح اگر آتش روشن کرده اند از خاموش کردن کامل آن اطمینان حاصل کرده و زباله‌های خود را جمع آوری کنند تا دیگر شاهد از بین رفتن طبیعت در چنین حادثه‌هایی نباشیم.

 

۲ کشته و مصدوم در برخورد زنجیره‌ای خودروها در شیراز

10456649 232

برخورد زنجیره‌ای کامیون با ۲ خودرو نیسان و یک خودرو پراید یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس  بیان کرد: بر اثر برخورد کامیون با ۲ خودرو نیسان و یک خودرو پراید در دکوهک جاده فجر شیراز یکی از سرنشینان نیسان به علت شدت جراحات وارده قبل از رسیدن تیم امدادی اورژانس فوت  شده و یک نفر مصدوم شد.

او تصریح کرد: فرد مصدوم پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان شهید رجایی انتقال داده شد.مرادیان اضافه کرد: برای امدادرسانی به حادثه دیدگان ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس توصیه کرد: رانندگان الزامات ایمنی و فنی را رعایت کرده و قبل از رانندگی خودرو را چک کنند تا ایراد و مشکلی نداشته باشد و با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از انحراف به چپ و تغییر مسیر ناگهانی و سبقت‌های غیر مجاز خودداری کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار