چاپ کد خبر: 68823
4 مهر 1400

از سریع‌ترین شاسی‌بلندِ کره‌ زمین رونمایی شد+تصاویر

مرسدس بنز با تولید شاسی بلند ۶۳ GLE کوپه مدل ۲۰۲۲ یک گام دیگر به تثبیت جایگاه خود در جمع خودروسازان برتر آلمانی نزدیک‌تر شد.

به تازگی، کمپانی تیون کار برابوس، که به عنوان ارتقادهنده تخصصی محصولات مرسدس AMG شناخته می‌شود، از سریع‌ترین شاسی بلند دنیا پرده برداشته است. کمپانی برابوس که در حال حاضر بزرگترین شرکت تیونر مرسدس بنز است با ارتقاء این شاسی بلند توانست توان آن را به ۹۰۰ اسب بخار افزایش دهد و نام آن را برابوس ۹۰۰ گذاشت.

مرسدس‌ بنز۶۳ GLE مدل ۲۰۲۲ 9

برابوس گفته از این خودرو تنها ۲۵ دستگاه و با قیمت پایه ۳۸۱،۲۴۳ یورو (معادل ۴۴۷،۴۰۷ دلار) تولید خواهد کرد.در این خودرو از همان پیشرانه‌ای استفاده شده است که به صورت استاندارد در GLE ۶۳ S به کار رفته بود، با این تفاوت که حجم پیشرانه به ۴٫۵ لیتر رسیده است و موتور V۸ در این خودرو توان تولید نهایت قدرت ۸۸۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن متر را دارد. البته برابوس اعلام کرده که نهایت گشتاور را روی ۱۰۴۹ نیوتن متر محدود کرده است. این اعداد کافی هستند تا این غول آلمانی را طی ۳.۲ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسانند و رکورد پورشه کاین توربو را در شتاب صفر تا صد بشکند.

مرسدس‌ بنز۶۳ GLE مدل ۲۰۲۲ 8

در فاز نخست ارتقای AMG GLE ۶۳ S ۴MATIC+ مهندسین برابوس به سراغ موتور V۸ توئین توربو رفته و حجم آن را از رقم دقیق ۳،۹۸۲ سی سی به ۴،۴۰۷ سی سی افزایش داده‌اند. آن‌ها سپس تغییراتی را در توربوشارژرها، پیستون‌ها، یاتاقان‌ها، میل‌لنگ، پمپ‌ها و مجاری خروجی اعمال کرده‌اند؛ به موازات این تغییرات سخت‌افزاری، در نرم‌افزار مدیریت موتور نیز بازنگری‌هایی صورت گرفته است.

مرسدس‌ بنز۶۳ GLE مدل ۲۰۲۲ 7

نکته جالب اینکه برابوس برای جلوگیری از نابود شدن اجزای قوای محرکه توسط این گشتاور عظیم، میزان آن را در ۱۰۵۰ نیوتن متر محدود کرده است. گیربکس ۹ سرعته خودکار هم در همکاری با سیستم ۴ MATIC+ وظیفه انتقال قدرت به هر دو محور را بر عهده دارد.

در این خودرو رینگ‌های تراش خورده و ۲۴ اینچی را می‌بینیم و در قسمت‌های مختلفی از سپر و رکاب از قطعات فیبرکربنی به منظور کاهش وزن استفاده شده است. در نگاه از کنار این خودرو بسیار پایین است و می‌توان گفت در قابلیت‌های آفرودی در حد میتسوبیشی میراژ ظاهر می‌شود. جای تعجب هم ندارد، چراکه این خودرو با هدف عملکرد فنی بالا ساخته شده است و اصلاً قرار نیست در مسیر‌های آفرودی محک زده شود.

مرسدس‌ بنز۶۳ GLE مدل ۲۰۲۲ 1

نشان برابوس روی جلوپنجره، جای نشان بنز، نقش بسته است و در کنار جلوپنجره خطی قرمزرنگ دیده می‌شود که این ترکیب قرمز در رینگ و قسمت‌هایی از عقب خودرو هم دیده می‌شود که ظاهری اسپرت در سریع‌ترین شاسی بلند دنیا به وجود آورده است.

مرسدس‌ بنز۶۳ GLE مدل ۲۰۲۲ 2

از لحاظ طراحی ظاهری، برابوس ۹۰۰ راکت ادیشن تفاوت‌هایی با AMG GLE ۶۳ S کوپه دارد که از جمله آن‌ها باید به جلوپنجره جدید، قطعات فیبرکربنی متعدد روی بدنه، اسپلیتر جلو، افزوده شدن لبه گلگیر، اسپویلر سه تکه عقب، دیفیوزر و سیستم اگزوز با خروجی‌های تیتانیوم/کربن و قابلیت تنظیم صدا اشاره کرد.

مرسدس‌ بنز۶۳ GLE مدل ۲۰۲۲ 3

در داخل کابین همه قسمت‌ها پوششی از چرم یا فیبرکربن دارند! اجزای تزئینی هم عمدتا از چوب، فیبرکربن و آلکانترا هستند. استفاده از رنگ قرمز برای بخش‌هایی مثل دریچه‌های سیستم تهویه، قسمت میانی فرمان، پدال‌ها و پوشش اسپیکر‌ها باعث خلق جلوه‌ای زیبا شده است.

مرسدس‌ بنز۶۳ GLE مدل ۲۰۲۲ 5

مرسدس‌ بنز۶۳ GLE مدل ۲۰۲۲ 6

مرسدس‌ بنز۶۳ GLE مدل ۲۰۲۲ 4

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار