چاپ کد خبر: 38554
1 آذر 1399

اسامی شهرستانهای قرمز و نحوه اجرای محدودیتهای کرونایی استان فارس اعلام شد

قاسمپور
طرح جامع محدودیت های کرونایی از امروز یکم آذر در استان فارس آغازشده  و کسب و کارهای غیر ضروری برای دو هفته تعطیل می شوند.
به گزارش اول فارس ، جانشین استاندار فارس در ستاد مبارزه با کرونا استان فارس با اعلام این خبر گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در پنج بخش اداری، اصناف و تجاری، آموزشی، فرهنگی اجتماعی و تردد‌ها اجرا خواهد شد.
 قاسم پور اظهارداشت: از ۳۶ شهرستان استان ۱۵ شهرستان آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، جهرم، داراب، سپیدان، سروستان، شیراز، فسا، فیروزآباد، قیروکارزین، کوار، ممسنی و مرودشت در وضعیت قرمز قرار دارند.
 وی تصریح کرد: ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۷ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.
 قاسم پور با بیان این که میزان بستری به ازای هر صد هزار نفر از معیار‌های رنگ بندی است افزود: اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ نفر بستری باشند، وضعیت زرد، ۶ نفر وضعیت نارنجی و اگر ۱۰ نفر بستری باشند وضعیت قرمز کرونایی است.

 جانشین استاندار فارس در ستاد مبارزه با کرونا استان فارس با بیان این که شهرستان‌های اوز، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرم بید، خفر، خنج، زرین دشت، سرچهان، کازرون، گراش، لارستان، لامرد و نی ریز در شرایط نارنجی قرار ، افزود: وضعیت شهرستان بختگان، بوانات، رستم، زرقان، فراشبند، کوه چنار و مهر زرد است.

قاسم پور با بیان این که قطع زنجیره ویروس، کاهش تردد‌ها و بیشتر شدن فاصله گذاری اجتماعی از اهداف این طرح است، افزود: در شهر‌هایی با وضعیت قرمز جلسات اداری باید حداکثر با پانزده نفر، شهر‌های نارنجی حداکثر ۲۰ نفر و در شهر‌های زرد حداکثر سی نفر تشکیل شود و در غیر این صورت با متخلفان برخورد می‌شود.
جانشین استاندار فارس گفت: در سطح هشدار قرمز؛ یک سوم کارمندان به صورت حضوری و دو سوم دور کاری خواهند داشت.
قاسم پور با بیان این که در وضعیت قرمز بخش خدمات تجاری و بازرگانی فقط مشاغل گروه یک می‌توانند فعال باشند و بخش آموزش هم تعطیل خواهد بود، افزود: مراسم مذهبی و فرهنگی در شهر‌های قرمز هم تعطیل است.
وی گفت: ورود خودرو شخصی با پلاک بومی از شهر‌های قرمز به دیگر شهر‌ها ممنوع است و جریمه یک میلیونی هم برای متخلفان پیش بینی شده است.
جانشین استاندار فارس افزود: ورود خودرو‌های شخصی غیر بومی از دیگر شهر‌ها به شهر قرمز هم ممنوع است، تردد خودرو‌های شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح هم ممنوع است و برای متخلفان هم جریمه دویست هزار تومانی پیش بینی شده است.
قاسم پور گفت: در شهر‌های نارنجی حضور کارکنان دولت نیمی به صورت حضوری و نیمی دیگر دور کاری خواهند کرد.
 جانشین استاندار فارس در ستاد مبارزه با کرونا استان فارس گفت: در شهر‌های زرد مشاغل گروه یک و دو فعال هستند، فعالیت‌های آموزش و مذهبی و فرهنگی اجتماعی نیز تعطیل است.
وی افزود: منع تردد‌های رفت و آمد و شبانه در این رنگ بندی پیش بینی نشده است، اما ورود خودرو‌های شخصی پلاک بومی به شهر‌های نارنجی ممنوع است و جریمه پانصد هزار تومانی هم در نظر گرفته شده است.
قاسم پور گفت: در شهر‌های زرد دو سوم کارکنان به صورت حضوری و یک سوم هم دور کاری می‌شوند.
معاون استاندار فارس گفت: در شهر‌های زرد فعالیت مشاغل و اصناف گروه‌های یک، دو و سه مجاز و گروه چهار تعطیل است؛ بخش آموزش و فرهنگی و اجتماعی تعطیل خواهد بود.
قاسم پور بیان کرد: در این رنگ بندی، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در تردد‌ها پیش بینی نشده است.
 جانشین استاندار فارس در ستاد مبارزه با کرونا استان فارس گفت: مردم می‌توانند از طریق اپلیکیشن ماسک، رنگ بندی شهر‌های خود را پیگیری کنند و از محدودیت‌ها مطلع شوند.
واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار