چاپ کد خبر: 41020
2 دی 1399

اسامی مورد علاقه مردم فارس برای نامگذاری نوزادان

به گزارش گروه اجتماعی اول فارس از شیراز، مدیر کل ثبت احوال فارس در نشست خبری مجازی به مناسبت روز ملی ثبت احوال، گفت:  در ۹ ماهه امسال، ۴۶۴۷۳ مورد ولادت در استان ثبت شده است که از این تعداد ۲۳۹۷۱ مورد پسر و ۲۲۵۰۲ مورد دختر بوده است.

نوزاد 1

او افزود: نسبت جنسی ثبت ولادت استان ۵/۱۰۶ است، یعنی در برابر هر ۱۰۰ دختر حدود ۱۰۷ پسر متولد شده است. آمار تولد نوزادان نشان می‌دهد در این مدت در هر شبانه روز ۱۶۸ و در هر ساعت ۷ نوزاد چشم به جهان گشوده اند.

علیرضا انصاری ادامه داد: آمار ولادت ثبت شده در مدت مشابه پارسال، ۴۹ هزار و ۹۰۰ نوزاد بوده و نشان می‌دهد در سال ۹۹ آمار ولادت ۹/۶ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال فارس بیان کرد: مهلت قانونی ثبت ولادت حداکثر ۱۵ روز پس از تولد نوزاد است و ۷/۹۹ درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روز ثبت شده است.

او تصریح کرد: در خصوص گروه سنی مادران باید گفت بیشترین درصد ولادت ثبت شده مربوط به مادران ۳۴-۳۰ ساله است و میانگین سن مادران در استان ۲/۳۰ محاسبه شده است.

علیرضا انصاری بیان کرد: در ۹ ماهه امسال در استان ۸۴۲ مورد چند قلو زایی ثبت شده است که ۸۱۸ مورد آن دوقلو، ۲۴ مورد سه قلوبوده است.

او گفت: بررسی نام‌های انتخاب شده نوزادان نشان میدهد به ترتیب امیر علی، محمد، حسین، امیر حسین، آریا، علی، آراد، ابوالفضل، ماهان و سامیار برای پسران و فاطمه، زهرا، رستا، آوا، حلما، دلوین، آیلین، مرسانا، آوینا و زینب برای دختران در صدر نام‌های انتخابی قرار دارد.

مدیر کل ثبت احوال فارس تصریح کرد: ۲۶۱ نوزاد در ۹ ماهه امسال با نام مقدس زینب نامگذاری شده اند.

علیرضا انصاری گفت: در این مدت ۲۲ هزار و ۵۸۷ مورد فوت در استان ثبت شده است که از این تعداد ۱۳۰۶۰ فوت مربوط به مردان و ۹۵۲۷ موردمربوط به زنان بوده است

او با بیان اینکه مهلت قانونی ثبت فوت حداکثر ۱۰ روز پس از وقوع است و ۷/۹۸ درصد از فوت‌ها در مهلت قانونی ۱۰ روز ثبت شده است، گفت: میانگین سن فوت شدگان امسال، ۳/۶۸ محاسبه شده است که برای مردان ۲/۶۶ و برای زنان ۲/۷۱ سال است.

علیرضا انصاری بیان کرد: با توجه به ولادت و فوت ثبت شده در سال ۱۳۹۹ می‌توان گفت ۲۳۸۸۶ نفر امسال به جمعیت استان افزوده شده است.

مدیر کل ثبت احوال فارس افزود: در ۹ ماه گذشته، ۲۲۹۰۰ مورد ازدواج در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۸/۱۰ درصد کاهش یافته است. آمار ازدواج ثبت شده نشان میدهد در هر شبانه روز ۸۳ و در هر ساعت ۵/۳ ازدواج در استان ثبت شده است.

او اظهار کرد: بیشترین ازدواج مردان در گروه سنی ۲۹-۲۵ سال و زنان در گروه سنی ۲۴-۲۰ سال بوده است و مردان ۲۵ تا ۲۹ سال و زنان ۲۰ تا ۲۴ سال بیشترین ترکیب سنی ازدواج بوده اند.

علیرضا انصاری گفت: میانگین سن ازدواج مردان در اولین ازدواج در استان ۲۹ و زنان ۲۴ سال است و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (۷/۲۸ برای مردان و ۸/۲۳ برای زنان) افزایش یافته است.

میانگین اختلاف سن زوجین هنگام ازدواج ۸/۵ سال است

او ادامه داد: در ۵/۷۸ درصد ازدواج‌ها زوج بزرگتر از زوجه، در ۹/۱۰ درصد زوجه بزرگتر و در ۶/۱۰ درصد زوجین کمتر از یکسال تفاوت سنی دارند.

علیرضا انصاری، آمار طلاق ثبت شده امسال را ۷۳۸۸  رویداد اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه پارسال، ۹/۲ درصد کاهش داشته است. با توجه به آمار طلاق میتوان گفت در هر شبانه روز ۸/۲۶ واقعه طلاق در استان ثبت شده است.

مدیر کل ثبت احوال فارس تصریح کرد: نسبت ازدواج به طلاق ثبت شده در استان ۱/۳ است که نشان می‌دهد در برابر هر یک طلاق ۱/۳ ازدواج ثبت شده است. در کلان شهر شیراز ۴/۲ ازدواج در برابر یک طلاق ثبت شده است.

او گفت: آمار‌ها نشان میدهد ۴/۳۱ درصد طلاق‌ها در ۵ سال ابتدای زندگی مشترک زوجین رخ داده است و نیمی از طلاق‌های ثبت شده قبل از گذشت ۸ سال از زندگی مشترک است. بیشترین درصد طلاق‌ها در فاصله ۲-۱ سال بعد از زندگی مشترک بوده.

علیرضا انصاری بیان کرد: میانگین سنی مردان در زمان طلاق ۹/۳۷ و زنان ۸/۳۲ سال است. میانگین طول مدت ازدواج در طلاق‌های ثبت شده ۶/۱۰ سال است و روند افزایشی آن میتواند به دلیل افزایش طلاق در زوج‌های قدیمی‌تر باشد. میانگین اختلاف سن زوجین درطلاق‌های ثبت شده ۹ /۵ سال است.

علیرضا انصاری اظهارداشت: در ۲/۷۹ درصد طلاق‌ها زوج بزرگتر اززوجه، در ۹/۹ درصد زوجه بزرگتر و در ۹/۱۰ درصد زوجین کمتر از یکسال تفاوت سنی دارند.

رنگ سبز

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار