چاپ کد خبر: 18663
26 آذر 1398

استاد جوان دانشگاه صنعتی شیراز پژوهشگر برتر کشور شد

استاد جوان دانشگاه صنعتی شیراز به عنوان پژوهشگر برتر کشور در حوزه فنی و مهندسی انتخاب شد.
 آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور و افتتاحیه مشترک بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، امروز (سه‌شنبه) با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور، دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و پژوهشگران در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
دکتر غلامی در این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی یادآور زحمات و تلاش‌های مستمر پژوهشگران طی سال‌های متمادی است که در سال‌های اخیر نتیجه ارزشمند آن‌‌‌ها حاصل شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد امید در جوانان به واسطه دستاوردها و پیشرفت‌های علمی سرمایه کشور است، به تاریخچه پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: پژوهش و فناوری در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته شاید تاریخچه طولانی‌ای نداشته باشد اما در همین مدت نیز دستاوردهای ارزشمندی را به همراه دارد.
وزیر علوم ادامه داد: حرکت جدی به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی از اواسط دهه ۷۰ به‌طور پررنگ در کشور ما آغاز شد اما در این مدت در مقایسه با تاریخچه کشورهای توسعه یافته گام‌های بزرگی در این حوزه برداشته شده است.
به گزارش اول فارس، دکتر جمشید آقایی استاد گروه مهندسی برق دانشگاه صنعتی شیراز موفق به کسب عنوان پژوهشگر برتر کشور در گروه فنی و مهندسی در بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور (سال ۱۳۹۸) شد.  
1 7
2 9
3 7

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار