چاپ کد خبر: 3273
12 دی 1397
عنایت‌الله رحیمی ‌استاندار فارس شد

استانداران جدید «خراسان رضوی، یزد، قم ‌و‌ فارس»‌ ‌از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند+سوابق

‌‌استانداران جدید «خراسان رضوی، یزد، قم ‌و‌ فارس»‌ ‌از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند+سوابق

به گزارش اول فارس ، در جلسه امروز ‌هیئت دولت که به‌ ریاست رئیس جمهور‌ برگزار شد، علیرضا رزم‌حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی، عنایت‌الله رحیمی به عنوان استاندار فارس، بهرام سرمست به عنوان استاندار قم و محمدعلی طالبی به عنوان ‌استاندار یزد ‌از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند.‌

عنایت‌الله رحیمی ‌استاندار فارس

رحیمی پیش از این معاون عمرانی استانداری فارس بوده است و سابقه مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس را نیز در کارنامه دارد. وی فوق‌لیسانس شهرسازی خود را از دانشکده شهرسازی و معماری دانشگاه شهید بهشتی تهران اخذ کرده و دکترای شهرسازی دارد.

رئیس جامعه شهرسازان استان فارس(دوره اول)،عضوهیات مدیره سازمان تاکسیرانی شیراز،عضو هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان فارس،عضو شورای اتوبوس رانی ،عضوه ستاد ساماندهی باغات  شیراز،دبیر شورای ترافیک استان،عضوشورای بافت تاریخی وفرهنگی شیراز،عضوکمیته فنی و کمیسیون ماده۵ شورایعالی شهرسازی ومعماری کشور واستان،عضو کمیته فنی‌وکارگروه امورزیربنایی استان فارس، عضو کمیته فنی و کارگروه تصویب و تغییر طرح‌های هادی شهری وروستایی، عضو کارگروه امایش جمعیت و محیط زیست استان فارس،رئیس کارگروه پژوهش‌های کاربردی شهری استان فارس، عضو کارگروه گردشگری استان فارس، دبیر شورای فنی استان، عضو کمیسیون بررسی و تصویب طرح های مسکن مهراستان فارس، عضوکمیسیون ماده ۱۰۰ و ۷۷ قانون شهرداری ها در تعدادی از شهرهای استان فارس، عضو کمیسیون ماده ۹۹، ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، عضو کمیسیون ترک تشریفات مناقصه‌، عضو شورای برنامه‌ریزی استان فازس، عضو ستاد بازآفرینی شهری استان فارس، دبیر کارگروه مبارزه بازمین‌خواری و تغییر کاربری‌های غیرمجاز و دیگر کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی استان، نماینده سهام شهرداری‌های استان در آبفای استان و عضو هیئت مدیره آبفای استان، عضو جامعه خیرین مدرسه‌ساز استان فارس، رئیس شورای تحول اداری استانداری فارس، عضو کمیته صدور خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، مشاور شهرسازی سازمان مسکن وشهرسازی سابق (اداره کل راه و شهرسازی) استان فارس، مشاور شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس،کارشناس  ارشد وناظر عالی شهرسازی وعمرانی شهرهای استان فارس ،شهردارمرودشت و وفرماندارداراب بخشی از سابقه کاری رحیمی است.

علیرضا رزم‌حسینی استاندار استان خراسان رضوی

وی تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است. رزم‌حسینی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته است. وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌است. وی قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح از سوی علی خامنه‌ای، رهبر ایران دریافت کرد. رزم‌حسینی پس از جنگ، اقدام به پایه‌گذاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرد.

از سوابق اجرایی رزم‌حسینی می‌توان به هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مدیر عاملی و ریاست هیئت مدیره مجتمع صنعتی کرمان، مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان، مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان، ریاست هیئت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ کاران دوهزار، مدیر عاملی شرکت تکنوپروم (ویرجین ایلند)، مدیر عاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ، مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کاترپیلار، نایب رئیسی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور، ریاست مجمع شرکت آستانه ریل، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین اشاره کرد.‌ در سوابق او معرفی به عنوان استاندار برتر در حوزه گردشگری و پدافند غیرعامل به چشم می‌خورد.

بهرام سرمست استاندار قم

بهرام سرمست متولد بناب و دانش آموخته دکترای علوم سیاسی است که پیش از این و در دولت یازدهم مسئولیت مدیرکلی سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران را بر عهده داشته است‌. وی از  چهره سیاسی و دانشگاهی است که بیش از ۲۰ سال و قبل از دولت‌های نهم و دهم در مسئولیت‌های مدیریت سیاسی، انتظامی و فرهنگی خدمت کرده است.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی،‌ سرپرست فرمانداری تبریز، ریاست اداره دانش آموختگان و مدیریت پژوهش دانشگاه پیام نور، عضو هیات علمی و تدریس در دانشگاه، معاون فرهنگی و اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس و نیز مدیرکل سیاسی، انتخابات و تفسیمات کشوری استانداری تهران از جمله سوابق مدیریتی و علمی وی است.

سرمست همچنین دارای مقالات و آثار پژوهشی متعدد در مجلات و کنفرانس‌های معتبر علمی داخلی و خارجی است.گفتنی است که پیش از محمدامین رضازاده به مدت سه سال مسئولیت مدیر کل سیاسی وزارت کشور را بر عهده داشت.‌

محمدعلی طالبی استاندار یزد

«محمدعلی طالبی» فرزند شهید «یدالله طالبی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس است؛ وی دارای مدرک دکترای علوم سیاسی است و  از سال ۹۲ به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد فعالیت می‌کند. وی آبان امسال و با استعفای زمانی قمی به عنوان سرپرست استانداری یزد منصوب شد.

وی متولد سال ۱۳۵۲ در یزد است و در سال ۱۳۷۰ در رشته مهندسی صنایع دانشگاه یزد پذیرفته شد، وی پس از یک سال با از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد و در سال ۱۳۷۲ با قبولی در دانشگاه تهران به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه تهران پرداخت.

طالبی تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد را از سال ۱۳۸۴ در دانشگاه اصفهان ادامه داد و در سال ۱۳۹۰ به مقطع دکتری علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی ورود و این دوره را به پایان رساند.

فعالیت در مرکز اسناد ریاست جمهوری از بهمن ۱۳۷۵ تا اسفند ۱۳۷۶ را می‌توان نخستین عرصه فعالیت وی دانست و پس از آن وی در سمت‌هایی از جمله کارشناس امور اجتماعی، مسئول انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد، رئیس دبیرخانه شورای جوانان استان، بخشدار بخش مرکزی، معاون فرماندار و سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم مشغول به کار شد.

طالبی همچنین در دو سمت مشاور معاون سیاسی و امنتیی استاندار یزد در امور شوراها و همچنین معاون و سرپرست دفتر امور اجتماعی و انتخابات استانداری یزد هم مشغول به فعالیت شده بود و پس از آن به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در سال ۱۳۹۲ انتخاب شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار