نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس:

استاندار جدید فارس پشت درهای بسته انتخاب میشود

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی مدعی است که وزارت کشور پشت درهای بسته و بدون مشورت و اطلاع نمایندگان مردم برای تعیین مدیر ارشد استان فارس تصمیم‌گیری می‌کند.

 به گزارش اول فارس ، کورش کرم‌پور در گفت و گو با ایسنا با تصریح اینکه امکان معرفی گزینه‌ای غیر از افراد مطرح شده در شایعات و اخبار رسمی و نیمه رسمی، برای تصدی پست استانداری فارس وجود دارد، در این خصوص به شدت ابراز نگرانی کرد.

* در هیچ یک از استان‌ها نمایندگان نقشی در انتخاب استاندار نداشته‌اند

این نماینده مجلس، با بیان اینکه در هیچ یک از استان‌ها نمایندگان نقشی در انتخاب استاندار نداشته‌اند، گفت: فرآیند انتصاب استاندار فرآیندی است که نمایندگان تنها امکان ارائه مشورت به دولت را دارند، کسی که در این باره تصمیم می‌گیرد ابتدا وزیر کشور و سپس هیئت دولت است.

* حامی دولت‌ام اما شدیداً اعتراض دارم!

وی که خود را حامی دولت تدبیر و امید می‌داند، افزود: با توجه به اینکه حامی این دولت بوده و هستم اما در انتخاب استاندار فارس در حق مردم استان کم لطفی شد که این مهم غیرقابل جبران است و به همین دلیل شدیداً متعرضم!

* اداره‌ی استان با سرپرست برای مردم فارس قابل قبول نیست

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این به معنای کم کاری سرپرست فعلی استانداری و مدیران دیگر نیست اما استاندار برنامه‌ریزی بلند مدت دارد و برخلاف استاندار، سرپرست وضع موجود را حفط می‌کند که حفظ وضع موجود هم برای مردم فارس قابل قبول نیست.

کرم‌پور اضافه کرد: در حالی استاندار فارس به دلیل بازنشستگی از سمت خود کناره گیری کرد که بودجه سال ۹۸ در دولت تنظیم و به مجلس ارائه شد و تنها استاندار است که می‌تواند بسیاری مسائل استان را با کمک نمایندگان پیگیری کند.

* ما نمایندگان اطلاعی از گزینه‌های استانداری نداریم

وی با بیان اینکه هم در نطق خود در مجلس و هم کتبا به رئیس جمهور و وزیر کشور اعلام کرده‌ام که هرچه سریعنر نسبت به معرفی استاندار اقدام شود، خاطرنشان کرد: نشستی مشترک با مجمع نمایندگان برگزار و مقرر شد که وزارت کشور گزینه‌های مد نظر را به ما اعلام کند تا بر اساس شاخص‌ها افراد معرفی شده را اولویت‌بندی کنیم که این کار هم عملی نشد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه اطلاعی از نهایی شدن گزینه‌های مطرح برای تصدی این پست توسط وزارت کشور ندارم، گفت: بدون اطلاع نمایندگان فرآیند انتخاب استاندار فارس در حال انجام است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار