استاندار فارس:اگر دانشجویی خطایی کرد نباید این فرد ستاره دار شود

فصلی برای پرواز اندیشه/ دانشگاه ها راهی برای تحقق حقوق آیندگان

آیین بازگشایی دانشگاه های فارس با حضور مسئولین استانی و دانشجویان ١۵ مرکز دانشگاهی استان فارس برگزار شد تا فصل پرواز اندیشه های نو و جدید در دانشگاه ها آغاز شود.

به گزارش اول فارس ، با آغاز فصل پاییز فصل جدیدی در آموزش و پرورش دانشجویان آغاز می شود و با شروع دانشگاه ها در مهر ماه هر سال فصل جدیدی برای پرواز اندیشه و اندیشیدن پیش روی افراد باز می شود.

سید آیت الله رزمجو دبیر آیین بازگشایی دانشگاه های استان فارس سه شنبه در آیین بازگشایی دانشگاه ها گفت: اگر می‌خواهیم به توسعه ای پایدار دست یابیم که این توسعه بر مبنای تحقق حقوق آیندگان باشد باید به دانشگاه ها بها دهیم.

سید آیت الله رزمجو اضافه کرد: مدیریت کلان استان از هیچ کوششی در جهت بهبود جامعه علمی استان کوتاهی نمی کند.

وی تاکید کرد: در استان فارس وحدت و هماهنگی دانشگاه های استان بی نظیر است و تلاش خواهیم کرد از این ظرفیت در مناسبات مختلف استفاده و بهره برداری کنیم.

همچنین دکتر عنایت الله رحیمی استاندار فارس ، در آیین بازگشایی دانشگاه های استان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها بیان کرد: اگر اشتباهی از سوی دانشجویان به واسطه فعالیت های جانبی در دانشگاه صورت بگیرد این اشتباه برای جامعه هزینه بر نخواهد بود.

عالیترین مقام دولت در فارس معتقد است: اگر دانشجویی خطایی کرد نباید این فرد ستاره دار شود بلکه باید با نصیحت و هدایت ، فرد را اصلاح کرد تا هم دانشگاه و هم جامعه در مسیر درستی حرکت کند.

وی در خصوص اولویت های دانشگاه ها نیز عنوان کرد: علم آموزی، پژوهش، نو آوری ، کار آفرینی و تحقیق باید در اولویت برنامه های دانشگاه های فارس باید و بر این اساس باید برنامه ریزی های این مهم نیز صورت بپذیرد.

استاندار فارس استان فارس را استانی معرفی کرد که شناسنامه تاریخ و علم در ایران اسلامی است.

رحیمی معتقد است: دانشگاه فصلی جدید برای زندگی دانش جویان بوده و اکنون دیگر  فضایی  فراهم است که دانشجویان باید به دنبال پژوهش و تحقیق باید باشد  البته فعالیت های دانشجویی باید بیش از پیش باشد و دانشجویان از این طریق نسبت به کسب تجربه اقدام کند.

وی با اشاره به تحمیل هشت سال جنگ به ایران گفت: ایران هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بودو اکنون نیز با توجه به شرایط بین المللی ایران جنگ در حوزه جدیدی وارد شده است و دانشگاه ها باید تدابیر ویژه ای برای مقابله با این جنگ در نظر داشته باشد.

رحیمی افزود: دانشگاه ها باید ارتباط خود را با صنعت افزایش دهند و در تمامی زمینه های مختلف علمی در حوزه صنعت و سایر حوزه های اجتماعی حضور داشته باشند شاهد بهبود استان  و کاهش مشکلات فارس خواهیم بود.

 حسین افلاکی فرد رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس نیز در این آیین گفت:دانشگاه فرهنگیان استان فارس نزدیک به شش سال سابقه  فعالیت  دارد اما این دانشگاه ها با توجه به رسالتی که تربیت معلم است فعالیت می‌کند .

وی افزود: این دانشگاه بیش از چهار هزار دانشجو در مقاطع مختلف دارد و هم تراز با دانشگاه های تربیت معلم در تهران هست.

سید منصور کشفی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت:بیش از ١٠ هزار دانشجو در این دانشگاه در حال فعالیت و محور این دانشگاه هم آموزش و هم افزایش بهبود بهداشت و درمان است.

وی افزود: در این دانشگاه رفع معضل های زندگی بشری در دستور کار دانشگاه قرار گرفته و به دنبال رفع مشکلات و بهبود جامعه است

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار