چاپ کد خبر: 18858
30 آذر 1398

استاندار فارس:توانمندی های زنان در همه حوزه ها باید مورد استفاده قرار گیرد

به گزارش اول فارس،  دکتر عنایت الله رحیمی در نشست تخصصی بانوان فعال در حوزه کارآفرینی استان فارس با بیان اینکه ادامه یافتن راه شهدا با حفظ آزادی و استقلال کشور امکان پذیر است، عنوان کرد: استقلال و آزادی با همدلی ، وحدت و همراهی و همچنین استفاده از ظرفیت ها ی مختلف تحقق می یابد.

استاندار فارس 3

 وی زنان را سرمایه بزرگ کشور دانست و تاکید کرد: توانمندی های جامعه زنان در همه حوزه ها باید مورد استفاده قرار گیرد.
 نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که با در نظر گرفتن آموزه های دینی و فرهنگی تفاوتی در زمینه به کارگیری توانمندی زنان و مردان سرزمینمان وجود نداشته باشد و مسیر حضور بانوان در عرصه های مختلف هموار شود.
 دکتر رحیمی ایجاد تشکل های منسجم را در توسعه فعالیت های بانوان اثرگذار دانست و افزود: این تشکل ها می توانند با بیان مطالبات و خواسته های زنان در چارچوب قانونی مشکلات این حوزه را پیگیری کنند.
 وی ادامه داد: بی تردید نهادهای مسئول نیز باید در چارچوب قانون و مقررات به این مطالبات پاسخ بدهند.
 استاندار فارس با بیان اینکه مدیریت ارشد استان همه تلاش خود در جهت ارائه تسهیلات مختلف برای حمایت از زنان کارآفرین را به کار بسته است  خاطرنشان کرد: هر دستگاهی که  در راستای ارائه خدمات قانونی و رفع موانع موجود در چارچوب مقررات  در این زمینه فرصت سوزی کند ، مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و البته اجرای درست این وظایف نیز مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
 استاندار فارس با بیان اینکه توسعه همه جانبه به معنای بهره مندی از همه ظرفیت ها برای حرکت رو به جلو است، تاکید کرد: بنابراین اگر استفاده از ظرفیت زنان را نادیده بگیریم بی تردید مسیر توسعه با نقصان مواجه خواهد شد.
دکتر عنایت الله رحیمی با اشاره به اینکه  از گذشته تا امروز به هر دلیلی عرصه برای حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی محدود بوده است ، عنوان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات اثربخشی  توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به جد در دستور کار قرار گرفته است و ما نیز تلاش کرده‌ایم تا زمینه‌های لازم در حد احتیارات فراهم کنیم، البته این مهم به معنای هموار شدن راه نیست که قطعا تا رسیدن به آن فاصله زیادی داریم و باید با تلاش تصمیم گیرندگان، تصمیم سازان و مجریان و زنان گام‌های بلندتری برداشته شود.
 وی تاکید کرد: بهره مندی از ظرفیت زنان در راستای توسعه استان نیازمند توجه به آموزش های علمی ، اثرگذار و کاربردی است.
 استاندار فارس همچنین خواستار حمایت‌های حقوقی و آموزشی از زنان کارآفرین در قالب تسهیلات لازم برای آشنایی بیشتر با علم ، تجارت و تسهیلات و… شد و خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان نیز فضا و دریچه جدیدی برای زنان در عرصه تجارت در سطح گسترده جهانی فراهم می‌کنند.
 او با اشاره به وجود بیش از یکهزار و ۴۵۰ طرح اشتغال روستایی و ۵۱ طرح فراگیر اشتغال اشاره  و عنوان کرد: این طرح‌ها به بانک‌ها برای ارائه تسهیلات معرفی شده‌اند.
 استاندار فارس همچنین با بیان اینکه به رغم  افت و خیزهای کلان، تحریم‌ها و سیاست‌هایی که بر امور مختلف اثر گذاشته اند ، عنوان کرد: زنان در مراحل مختلفی از جمله جنگ تحمیلی و پس از آن همواره نقش تعیین کننده ای در جامعه داشته اند.
وی  با تاکید بر اینکه حضور زنان در عرصه های مختلف به ویژه فعالیت های اقتصادی و تولیدی نیاز به حمایت بیشتر دارد، اظهار کرد: باید کمیته‌های کاری برای علمیاتی شدن حل مشکلات بخش اقتصاد زنان راه‌اندازی شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار