استاندار فارس در دولت آینده چه کسی است؟

استاندار آینده فارس چه کسی است

یکی از مسائلی که همیشه در انتخابات ریاست جمهوری مطرح بوده و محل چالش بسیاری نیز بوده است موضوع انتخاب استاندار برای استانهای مختلف کشور بوده است.

انتخاب و انتصاب استانداربرای استان فارس نیز بدلیل جایگاه ویژه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی این استان در کشور همواره مایه دغدغه فعالین سیاسی و اجتماعی این استان بوده است.

بی شک با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  ، دو رویکرد سیاسی متفاوت ممکن است در کشور حاکم شود:

۱- پیروزی جریان سیاسی اصولگرایی با انتخاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی

۲- پیروزی حریان سیاسی اصلاح طلبی با انتخاب  دکتر عبدالناصر همتی

بدیهی است در صورت انتخاب ابراهیم رئیسی بعنوان رئیس جمهور ایران اسلامی  و با توجه به حضور حداکثر نمایندگان منتسب به جریان اصولگرا در مجلس ، قطعا استاندار آینده استان فارس یک اصولگرا ارزشی خواهد بود. هر چند تاکنون نیز در محافل سیاسی استان فارس از افرادی نیز بعنوان گزینه های استانداری استان فارس در دولت اصولگرای آینده نام برده شده است که این رسانه  انتشار اسامی گزینه های استانداری فارس را به روزهای بعد از انتخابات موکول می نماید.

ناگفته پیداست در صورت پیروزی عبدالناصر همتی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران ، رویکرد انتخاب استاندار در استان فارس البته تابع دو جریان فکری خواهد بود:نظر نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی و فعالین سیاسی اصلاح طلب استان فارس که البته در تهران و محافل سیاسی جریان اصلاح طلب نیز تاثیرگذاری زیادی دارند ..

در این ارتباط ممکن است برخی از نمایندگان فعلی استان فارس در مجلس شورای نیز به لیست گزینه های استانداری فارس نیز اضافه گردند و این در صورت پیروزی جریان اصولگرایی محتمل خواهد بود هرچند جریان اصولگرایان ارزشی لیست بلند بالایی از مدیران دارای صلاحیت را نیز در بدنه تشکیلاتی خود دارند .

در دیگر سو پیش بینی میشود اختلافات و حواشی انتصاب استاندار آینده فارس در دولت آتی در صورت پیروزی کاندیدای اصلاح طلبان رقم خواهد خورد و این ناشی از تعدد مراکز تصمیم گیری و قدرت لابیگری آنها خواهد بود.

بدیهی است با نگاه خاص جریانهای سیاسی اصلاح طلب و اصولگرای استان فارس به مقوله شایستگی گزینه های مدیریت ارشد برای اداره استان فارس در دولت آینده ، بومی بودن ، دارا بودن تجارب ویژه مدیریتی و اقتصادی و بهره مندی از تجارب موفق علمی می توانند از اصلی ترین فاکتورهای انتخاب یک استاندار اصلح برای استان فارس در دولت آینده باشد.

بیشک انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در ۲۸ خرداد آغازی دیگر بر توسعه همه جانبه استانهای کشور خواهد بود و استانداران منصوب در دولت آینده نیز حاصل برآیند میزان مشارکت و تاثیر گذاری آرای مردم خواهد بود.

وات 1

بنظر شما گزینه های استانداری فارس در دولت آینده چه کسانی هستند. نظرتان را برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی جمعه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰

ای بابا استاندار تازه اومده که

farid پنجشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

تکذیب انتصاب محمد هادی ایمانیه به عنوان استاندار فارس در دولت سیزدهم
گزینه های مطرح مجمع نمایندگان استان فارس به دلیل کارنامه ضعیف سوابق گذشته ی آنها باعث نگرانی و نارضایتی مردم از دولت انقلابی سیزدهم شده ، و برای عموم مردم قابل قبول نیست.
در این راستا شنیده ها حاکی از آن است که وزیر کشور یک گزینه جوان انقلابی خارج از پیشنهادهای مجمع نمایندگان فارس معرفی خواهد کرد.

رسول چهارشنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

در مورخ ۱۰شهریور ۱۴۰۰ اعلام حمایت جمع کثیری از جامعه بزرگ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فارس از دکتر بهیار مقیمی سارانی جهت استانداری فارس

حسین شنبه , ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

سلام و خدا قوت..به نظر من و جمع زیادی از افراد بهترین گزینه فعال و مردمی و کهرکرده جناب دکتر بهروز پرنیان میباشد

رضا چهارشنبه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

جمعی از جوانان انقلابی شهرستان های بوانات،سرچهان،آباده و اقلید طی بیانیه‌ای حمایت خود را از دکتر بهیار مقیمی جهت استانداری فارس اعلام کردند.

مهدی جمعه , ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۰۸

مهندس علی معایر بهترین گزینه میباشد

ناشناس جمعه , ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۰۷

علی معایر بهترین گزینه میباشد

محمد دوشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

جمعی از دانشجویان و جوانان انقلابی فارس طی بیانیه‌ای حمایت خود را از دکتر بهیار مقیمی جهت استانداری فارس اعلام کردند.

لینک خبر :

آخرین اخبار