چاپ کد خبر: 23479
21 اسفند 1398

استاندار فارس : محدودیت تردد در شهر شیراز در روزهای آینده اعمال می‌شود

 به گزارش اول فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه ای که با حضور روسای بیمارستان‌های خصوصی و دولتی برگزار شد بر لزوم توجه جدی تر مردم به شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: باید همه جامعه آگاه باشند برای  این بیماری هنوز درمانی وجود ندارد و بسیار خطرناک است.

ContentImages 78111

وی با اشاره به اینکه پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بار مسئولیت مهمی  را به  دوش کشیده اند، اظهار کرد: دعوت از شما به منظور بهره مندی از نظرات تخصصی و اعمال این نظرات در تصمیم گیری‌ها انجام شده است.

 استاندار فارس با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات امروز مربوط به گذشته و کمبودهای موجود در سطوح مختلف درمان و بیمارستان ها است ، عنوان کرد: امروز شاید ملزومات و نیازهای  کادر درمانی نتیجه این است که در شرایط عادی پاسخگو بوده اما برای بحران پیشبینی نشده است.

وی ادامه داد:  در شرایط بحرانی باید فرمول های جدید مد نظر قرار دهیم و تصمیمات آنی بگیریم حال  ممکن است این تصمیمات خطرات و هزینه هایی داشته باشد و من به عنوان مدیر ارشد استان  از این موضوع که تصمیم بگیرم ابائی  ندارم اما در هر تصمیم باید  ضمانت اجرایی و اثر گذاری و سود هزینه برای سلامت مردم  کنترل و سنجیده شود.

  رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه سطوح مختلفی از قرنطینه همچون تعطیلی مراکز تجمع، تعطیلی برنامه ها و مراسم ها، قرنطینه بیماران و اطرافیان آنها، کنترل شدید مبادی وردی استان پیش از ابلاغ کشوری در استان فارس اعمال شده و در روزهای آینده شاهد ایجاد محدودیت تردد در شهر و تشدید سایر محدودیت ها خواهیم بود.

وی در باره کاهش ساعات کار ادارات نیز گفت: این اقدام سبب تراکم مراجعات و افزایش ریسک انتقال ویروس می‌شود.

استاندار فارس همچنین اعلام کرد: از این پس ۴۰ درصد از کارکنان ادارات دولتی باید خدمات خود را به صورت دورکاری ارائه دهند.

دکتر رحیمی از فعالان فضای مجازی و رسانه ها  خواست مردم را برای ماندن در خانه ترغیب کنند و در ادامه افزود: زیرساخت های لازم برای انجام فعالیت ها و تامین نیازها از طریق اینترنت مهیا است و باید تقویت شود.

ContentImages 78118

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار