چاپ کد خبر: 33656
12 مرداد 1399

استان فارس در وضعیت قرمز: اسامی شهرستانهای قرمز ،زرد وسفید کرونایی/آمار تا ۱۲ مرداد

drhemati12mt1

اخبار استان فارس|وضعیت شیوع کووید۱۹: به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۲۱۷ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۳۳ هزار و ۶۶۹ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: متاسفانه ۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند و در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به ۵۲۸ نفر رسیده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۲۹ هزار و ۴۲۷ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی ادامه داد: هم اکنون ۸۸۷ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش های عمومی بستری هستند، علاوه بر این تعداد، ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

معاون بهداشت با بیان اینکه کماکان استان فارس در وضعیت قرمز به سر می برد، یادآور شد: ۱۹ شهرستان فارس در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان زرد و دو شهرستان در وضعیت سفید هستند.

او با بیان اینکه برخی از خانواده ها به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از کروناویروس، از انجام واکسیناسیون فرزندان خود امتناع می کنند که این امر عوارض بسیاری برای سلامت کودک به همراه دارد، گفت: اطمینان داشته باشید در مراکز بهداشتی تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و جای نگرانی نیست، بنابراین تزریق واکسن فرزندان خود را در زمان مشخص انجام دهید و حتی یک روز هم به تاخیر نیاندازید

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محسن یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

شخصیت مدیریت کردن یه سایت هم متاسفانه بعضیا ندارن. شما که نوشتید اسامی شهرستانهای قرمز پس چرا چیزی ازش ننوشتید

آخرین اخبار