چاپ کد خبر: 59639
13 تیر 1400

استخر کشاورزی در مرودشت جان یک نفر را گرفت

غرق شدن 1

به گزارش گروه حوادث اول فارس، حسن همتی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از ظهر دیروز گزارش غرق شدگی یک نفر در استخر کشاورزی به اورژانس ۱۱۵ شهرستان مرودشت اعلام شد.

او ادامه داد: پس از گزارش این حادثه، یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه در روستای رجاآباد مرودشت اعزام شد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس تصریح کرد: در این حادثه، با وجود تلاش عوامل امدادی اورژانس، اما این فرد جان خود را از دست داد.

او گفت: هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس ادامه داد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هر چه سریع‌تر او از آب است و سعی شود فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

همتی، از مردم خواست تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سد‌ها و دیگر مکان‌هایی که بدون هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کرده و پس از فراگیری فن شنا تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری در سطح جامعه نباشیم.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار