چاپ کد خبر: 42192
17 دی 1399

استفاده هکرها از آزمایش جعلی HIV برای نفود به کامپیوترها

هکر

 محققان امنیتی می گویند هکرها از نتایج آزمایش جعلی اچ آی وی به عنوان یک فریب برای آلوده کردن رایانه ها و سرقت اطلاعات شخصی مورد استفاده قرار می دهند.

به گزارش اول فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس فتا، هکرها که هویت آنها هنوز مشخص نشده است ایمیل ها را از طرف مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت آمریکا  به کاربران ارسال می کنند. ایمیل ها حاوی بدافزاری است که قابلیت نفوذ به سیستم کاربر و سرقت فایل های آن را دارد.

هکرها در قسمت عنوان ایمیل عبارت «نتیجه آزمایش پزشکی» را درج می کنند و در متن آن از کاربر می خواهند تا برای مطلع شدن از نتیجه آزمایش ایدز، سریع تر فایل اکسل مخربی که پیوست شده را باز کند. اگر کاربر ماکرو را فعال کند، ابزار بد افزاری به نام  Koadic روی سیستم نصب خواهد شد.

این بدافزار در واقع یک ابزار منبع باز برای محافظت از شبکه است و به کاربر کنترل کامل به سیستم را می دهد. در سال های اخیر هکرهای وابسته به دولت روسیه و چین از این ابزار برای حمله به کاربران سوءاستفاده کرده اند.

‌به دام انداختن کاربران از طریق ارسال ایمیل های مربوط به مسائل پزشکی یکی از روش های مورد علاقه هکرها برای حمله به کاربران است. پیش از این هکرها با سوءاستفاده از بحران کرونا کاربران را با ارسال ایمیل فیشینگ و ساخت سایت های آماری جعلی هدف قرار داده بودند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار