چاپ کد خبر: 45398
26 بهمن 1399

اصول و ترفندهای تمیز کردن انواع دیوار رنگ شده و کاغذ دیواری

TSP AS CleanPaintedWall 1200x720 1

تمیز کردن انواع دیوار آن هم با نزدیک شدن به روزهای عید، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که احتمالاً در لیست خانه تکانی‌تان قرار دارد. هیچ خانه‌ای با دیوارهای کثیف و پر از لک زیبا و مرتب به نظر نمی‌رسد. مخصوصاً اگر فرزند کوچکتان تمم خلاقیت‌های خود را روی دیوار پیاده کرده باشد و جای جای دیوار را پر از خط و خطور و اثر انگشت کرده باشد. آشنایی با انواع روش‌های تمیز کردن کاغذ دیواری و دیوار رنگ شده می‌تواند برای رفع این مشکل مؤثر باشد. در این مقاله می‌توانید با بهترین ترفندهای تمیز کردن انواع جنس رنگ دیوار و کاغذ دیواری در مجله خانواده اول فارس آشنا شوید.

تمیز کردن دیوار رنگ

clean walls 1 768x457 1

جنس دیوار را مشخص کنید

برای تمیز کردن انواع دیوار رنگ شده باید قبل از هر چیزی نوع رنگ دیوار را شناسایی کنید. توجه داشته باشید که رنگ دیوار شما براق است یا نیمه براق. معمولاً تمیز کردن دیوار رنگ براق راحت‌تر از دیوارهایی است که سطوح حالت مات یا ناصاف دارد. به علاوه نوع ماده تمیز کننده مورد استفاده در انواع دیوار رنگ شده متفاوت است و از همین رو لازم است قبل از هر کاری از قابل شستشو بودن رنگ دیوار اطمینان حاصل کنید.

گرد و غبار را پاک کنید

side view woman cleaning wall 23 2148394924

در مرحله دوم تمیز کردن دیوار رنگ باید با استفاده از یک پارچه تمیز و روشن، گرد و غبار روی دیوار را پاک کنید. در این مرحله می‌توانید به جای پارچه از گردگیر نیز استفاده کنید.

از یک تمیز کننده مناسب استفاده کنید

برای پاک کردن لکه‌های روی دیوار و تمیز کردن دیوار رنگ بهتر است یک دستمال مرطوب با یک اسپری پاک کننده دیوار یا اسپری چند منظوره مناسب تهیه کنید و اسپری را کمی دورتر به سمت دیوار بپاشید و سپس با پارچه پاک کنید. اگر قصد دارید همه سطح دیوار را تمیز کنید، باید این کار را برای همه بخش‌ها انجام دهید. به جای اسپری تمیز کننده می‌توانید از یک سطل آب و صابون نیز استفاده کنید. اگر لکه‌های روی دیوار زیاد است، می‌توانید کمی آب گرم را با صابون و سرکه ترکیب کنید و سپس با کمک آن دیوار را تمیز نمایید.

حتما بخوانید  راهنمای خرید مبل راحتی؛ بهترین مدل، جنس و رنگ برای فضاهای مختلف

شستشو را در یک جهت انجام دهید

cleaning painted walls abu dhabi 745x400 1

برای تمیز کردن انواع دیوار سعی کنید حتماً این کار را در یک جهت انجام دهید. بهتر است دستمال را از سمت بالا به پایین بکشید، تا رد آب یا اسپری پاک کننده دیوار روی آن باقی نماند. برای تمیز کردن لکه‌های سخت روی دیوار، می‌توانید به جای استفاده از اسپری پاک کننده دیوار از ترکیب آب و مقداری جوش شیرین استفاده کنید و سپس محل مورد نظر را با استفاده از دستمال مرطوب پاک کنید.

در نهایت دیوار را خشک کنید

بعد از تمیز کردن دیوار رنگ و شستن آن، باید به وسیله یک پارچه خشک دیوار را پاک کنید. این کار موجب می‌شود تا دوباره گرد و خاک روی دیوار ایجاد نشود. برای تمیز کردن لکه‌های سخت که به بافت دیوار نفوذ کرده است، می‌توانید از یک تمیز کننده به همراه یک مسواک یا برس استفاده کنید.

تمیز کردن لکه های کاغذ دیواری

blobid1575628096249

غبار روبی کنید

در اولین مرحله از تمیز کردن کاغذ دیواری باید با کمک یک پارچه خشک سطح دیوار را پاک کنید. این کار موجب می‌شود تا گرد و خاک روی کاغذ دیواری پاک شود.

شروع به تمیز کردن کنید

معمولاً بیشتر مدل‌های کاغذ دیواری، قابل شستشو هستند. برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو باید ترکیبی از آب گرم و صابون تهیه کنید. ترکیب سرکه و آب نیز یک شوینده مناسب کاغذ دیواری است. می‌توانید مقداری سرکه سفید را در آب ولرم مخلوط کنید و با کمک یک پارچه آغشته به این محلول، کاغذ دیوار را پاک کنید. توجه داشته باشید که استفاده مستقیم از سرکه روی کاغذ دیواری موجب خراب شدن رنگ و بافت آن می‌شود.

مرحله آخر را فراموش نکنید

در انتها بعد از پاک کردن کاغذ دیواری باید با استفاده از یک پارچه مرطوب تمام سطح کاغذ دیواری را تمیز کنید. این کار موجب می‌شود تا اثرات مواد شوینده از روی دیوار پاک شود. بعد از این کار نیز یک پارچه خشک را روی دیوار بکشید تا کاملاً خشک و تمیز شود.

نکاتی که باید در مورد تمیز کردن انواع دیوار و کاغذ دیواری بدانید

How to remove different stains from your walls 768x512 1

*از پاک کردن کاغذ دیواری که تازه نصب شده و یا دیواری که به تازگی نقاشی شده، اجتناب کنید. این کار موجب خراب شدن رنگ و کاغذ دیواری می‌شود.

*قبل از استفاده از هر شوینده مناسب کاغذ دیواری یا دیوار رنگ شده، آن را در گوشه‌ای از دیوار امتحان کنید و بعد برای سراسر آن مورد استفاده قرار دهید.

*هنگام پاک کردن کاغذ دیواری یا دیوار حتماً پنجره‌ها را باز بگذارید تا دیوار زودتر خشک شود.

*برای تمیز کردن دیوار حتماً از پارچه رنگ سفید و کاملاً تمیز استفاده کنید و توجه داشته باشید که نباید بیش از اندازه پارچه را روی دیوار فشار دهید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار