چاپ کد خبر: 66538
15 شهریور 1400

هشدار سازمان هواشناسی در مورد سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی استانها

بارندگی 9

وی گفت: درساعات بعد از ظهر با شدت کمتر بارندگی‌ها در مناطق جنوب کشورمان به ویژه جنوب استان فارس، مناطق شمالی و غربی استان هرمزگان نیز پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی افزود:، اما با ورود سامانه بارشی، بارش‌ها فعال و تقویت می‌شود که در واقع با نفوذ جریان‌های شمالی و خنک به بخش‌های شمالی کشور، بارندگی‌ها در این مناطق تقویت می‌شود به طوری که روز‌های سه شنبه و چهارشنبه شدت بارش‌ها را در استان‌های گیلان و غرب استان مازندران و بخش‌هایی از اردبیل پیش بینی کردیم.

احمدی گفت: این پدیده همچنین در استان‌هایی مانند گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و شرقی نیز پیش بینی می‌شود.
وی افزود: در شرق کشور نیز پدیده مهم وزش باد است که می‌تواند در برخی مناطق نوار شرقی مانند استان‌های خراسان جنوبی و ​رضوی و شمال سیستان و بلوچستان منجر به خیزش گرد و خاک شود و در مناطق مرکزی به ویژه جنوب استان‌های البرز، قزوین، تهران، سمنان و اصفهان این شرایط را پیش رو داریم که البته در استان‌های قم و مرکزی به ویژه در ساعات بعد از ظهر وزش باد شدت بیشتری خواهد داشت.
کارشناس هواشناسی ادامه داد: ​در استان‌های ایلام و خوزستان نیز برای سه روز آینده وزش باد پیش بینی شده است.
وی گفت: در نواحی شمالی کاهش محسوس دما را داریم و آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم است و کاهش دما نیز تا ۱۵ درجه پیش بینی شده است که البته کاهش دما در بیشتر مناطق کشورمان اتفاق می‌افتد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

پدرام دوشنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

درمورد تهران پیش بینی ها همه غلط بود

رسول دوشنبه , ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳

ای خدا .نزول باران و رحمت خود را بیشتر بیشتر کن و مردم ما را از بالاهای طبیعت نگه دار .زنده باد ایران زنده باد آذربایجان

آخرین اخبار