چاپ کد خبر: 48802
5 فروردین 1400

اطلاعیه آگاهی اصفهان در باره باند سراسری سرقت از زنان سالمند

دستگیری 11

 رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری سارقان ۴۰ میلیارد ریال طلاجات از زنان سالمند در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد.
اخبارحوادث|اصفهان: به گزارش اول فارس ،سرهنگ حسین ترکیان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد شکایت زنان کهنسال مبنی بر سرقت طلاجات توسط افرادی که به منظور کمک‌های خیرخواهانه به آنان مراجعه کرده بودند موضوع با حساسیت ویژه ای در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و پلیسی گسترده دریافتند که این سرقت‌ها توسط اعضای باندی پنج نفره که از سارقان سابقه دار و غیربومی هستند رخ داده که هویت این افراد به دست آمده و در عملیاتی ضربتی ۲ نفر از آنها در حالی که قصد سرقت از یک زن کهنسال را داشتند دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری ۳ نفر دیگر از همدستان متهمان با اعترافات به دست آمده از آنها گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این افراد زنان کهنسال را در محلات شناسایی و در پوشش افراد خیّر به آنها مراجعه و کیسه‌ای از پول و لباس‌های نو را به آنان نشان داده و عنوان می‌کردند که می‌خواهند این اقلام را به افراد بی بضاعت محله بدهند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان در بین صحبت‌های خود به بهانه واهی النگوی طلای زنان کهنسال را از آنان گرفته و با شگردی خاص در یک پلاستیک دیگر قرار داده و سپس کیسه حاوی پول و لباس‌ها را به آنان داده و می‌گفتند که النگوی شما هم در این کیسه است اما پس از رفتن آنها مال باختگان متوجه سرقت طلاجات خود می‌شدند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهمان در سرقت‌های خود از اسکناس‌های جعلی استفاده می‌کردند اظهار داشت: سارقان تا کنون به ۶۶ فقره سرقت اعتراف کردند که ارزش طلاجات مسروقه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است.

پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سارقان در استان‌های دیگر کشور نیز تردد داشتند از کسانی که به این شیوه از آنان سرقت شده می‌خواهیم که برای تنظیم شکایت خود به پلیس آگاهی استان اصفهان واقع در خیابان قائمیه اصفهان مراجعه کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار