چاپ کد خبر: 50107
18 فروردین 1400

اطلاعیه آگاهی فارس در مورد سارقان به عنف در کوه دراک شیراز

اخبار و حوادث استان فارس

حوادث |اخبار فارس: به گزارش اول فارس به نقل از نیروی انتظامی استان فارس مهم‌ترین حوادث امروز چهار‌شنبه ۱۸ فروردین‌ماه  سال جاری را به شرح ذیل به آگاهی شما رسانده می شود:

دستگیری علی سیاه و همدستش سارقان به عنف در کوه دراک 
رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: علی معروف به سیاه و همدستش که به صورت پیاده و همچنین با یک دستگاه موتورسیکلت در محدوده کوه “دراک” شیراز با سلاح سرد اقدام به اخاذی و سرقت به عنف از شهروندان می‌کردند دستگیر شدند.

سرهنگ کاووس حبیبی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف و اخاذی توسط راکبان یک دستگاه موتورسیکلت در محدوده کوه “دراک” شیراز” و احساس ناامنی و نارضایتی بین شهروندان، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و اقدامات شبانه روزی، مخفیگاه سارقان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، طی یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ نفر دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به ۱۰ فقره سرقت به عنف طلاجات، موبایل، وجه نقد و … از شهروندان اعتراف کردند، گفت: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ حبیبی از شهروندان خواست چنانچه از آنان در محدوده کوه دراک سرقت به عنف و اخاذی به شیوه قید شده صورت گرفته است برای پیگیری به پایگاه غرب پلیس آگاهی فارس واقع درخیابان ایمان “همت” شمالی مراجعه کنند.

کشف ۱۵۰ کیلو تریاک در محور شیراز-سپیدان
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از یک سواری پژو پارس در محور مواصلاتی “شیراز-سپیدان”، ۱۵۰ کیلو تریاک کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به همراه کارکنان انتظامی شهرستان سپیدان با اقدامات فنی و تخصصی از حمل و جابه جایی مقداری تریاک توسط یک سواری پژو پارس مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی سریعا به محور مذکور اعزام و خودرو مورد نظر را شناسایی و دستور ایست صادر کردند که راننده با بی توجهی اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سمت خودرو تیراندازی و بر اثر آن سواری پژو دچار آتش‌سوزی شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده متواری و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، گفت: در بازرسی از آن خودرو، ۱۵۰ کیلو تریاک کشف شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت
فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری یک سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه دار شدند و در یک عملیات غافلگیرانه آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهم به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه زندان شد.

ارث و میراث منجر به قتل برادر شد
فرمانده انتظامی کوه چنار گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، قاتلی که به خاطر ارث و میراث با ضربات چاقو برادر ۴۹ ساله خود را به قتل رسانده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ دوم لطف‌اله محمدی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره درگیری خانوادگی منجر به قتل در یکی از محلات شهر قائمیه، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی ۵۱ ساله به علت ارث و میراث با ضربات چاقو برادر ۴۹ ساله خود را به قتل رسانده و سریعا از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی کوه چنار عنوان داشت: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و با اقدام به موقع و هوشمندانه، گشت‌های محسوس و نامحسوس، به کارگیری شگرد‌های پلیسی و تعامل سازنده با خانواده آن، قاتل عرصه را بر خود تنگ دید و مجبور به معرفی خود به پلیس شد.

سرهنگ دوم محمدی با بیان اینکه قاتل پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: نیروی انتطامی با افرادی که به صورت فردی و یا جمعی اقدام به شرارت و ایجاد ناامنی در جامعه کنند، با قاطعیت برخورد می‌کند.

تصادف زنجیره‌ای در فسا منجر به فوت دو نفر شد

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر برخورد ۳ دستگاه خودرو در محور مواصلاتی فسا ۲ نفر بر اثر شدت جراحات وارده فوت و ۶ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف زنجیره‌ای در محور مواصلاتی “فسا”، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه پراید با ۵ سرنشین با ۲ خودرو پژو ۲۰۶ با ۲ سرنشین و وانت پیکان برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس، خاطر نشان کرد: در این حادثه راننده پژو و وانت پیکان به دلیل شدت جراحات وارده فوت و دیگر سرنشینان خودرو‌ها که ۶ نفر بوده‌اند مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ دهقانی تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده سواری پژو ۲۰۶ اعلام کردند.

۸ مجروح نتیجه برخورد ۲ خودرو
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد ۲ خودرو تیبا و پژو پارس در محور فسا-جهرم با ۸ مجروح خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور “فسا-جهرم” به ماموران اعلام و سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک خودرو تیبا با ۵ سرنشین به شدت با سواری پژو پارس با ۳ سرنشین برخورد کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه در این حادثه همه ۸ سرنشینان مجروح و راهی بیمارستان شده‎‌اند، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده پژو اعلام کرده‌اند.

عامل انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از شناسایی فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر یکی از شهروندان جهرمی کرده بود خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: پس از وصول مرجوعه قضائی به پلیس فتا مبنی بر شکایت شهروند جهرمی دال بر انتشار و سوء استفاده از تصاویر وی، تحقیقات و بررسی‌های مقدماتی توسط کارشناسان این پلیس آغاز و پیگیری پرونده در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی صفحه‌ای جعلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم عنوان داشت: با تحقیقات فنی و اطلاعاتی و رصد فضای مجازی، متهم که خانمی ۲۰ ساله بود شناسایی و با دستور مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ رزمجویی خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی اولیه به بزه انتسابی خود اعتراف و اظهار داشت با ایجاد صفحه جعلی و برداشتن تصاویر شاکی که دختری ۱۸ ساله بود از پیج شخصی‌اش، اقدام به تهیه این سناریو و ارتکاب جرم می‌کردم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم تا کنون مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از تعدادی شهروندان کلاهبرداری کرده است، خاطر نشان کرد: وی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

تشدید برخورد با حرکات نمایشی رانندگان و موتورسوارن متخلف
فرمانده انتظامی لارستان از برخورد با موتور سواران متخلف و مخلین نظم و امنیت در خیابان‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی از تشدید برخورد با رانندگان خودرو‌ها و موتورسوارانی خبر داد که با حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ زدن و ایجاد صدای ناهنجار سبب ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شوند.

او بیان داشت: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد سر و صدای ناهنجار، مارپیچ، تک چرخ زدن و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت تخلف محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه ماموران در صورت مشاهده موارد فوق موظف هستند ضمن صدور قبض جریمه، موتورسیکلت‌های متخلف را به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه توقیف کنند، گفت: نیروی انتظامی لارستان در این راستا طرح‌های پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است.

واتساپ جدید

سرهنگ امجدی با بیان اینکه جریمه حرکات نمایشی از ۷۵ تا ۱۵۰ هزار تومان متغیر می‌باشد، از شهروندان خواست مقرارت راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد کاهش هر چه بیشتر ترافیک و حوادث باشیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شیرازی پنجشنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

امروز شیراز پر از موتور سوران کیف قاپ در خیابان های اطراف بلوار مدرس است و تا ده پیاله این دزدان جولان می دهند حتی وقتی ماشینها انها را می بینند می ایستند و فحش می دهند تا مردم از ماشین پیاده شوند و واسایل ماشین به سرقت برود بیشتر کسانی هم که وسایلشان دزدی شده است چون شکایت و شکایت کشی در ایران هیچ راه مناسبی نیست شکایت نمی کنند و این دزدان هنوز از فلکه ولی عصر با متورهایی که جلوی شماره شان زنجیر موتور انداخته و بدون کلاه و بیمه و موتورهای دزدی به سرقتهایشان از مردم اطراف فلکه ولی عصر تا بلوار گل سرخی ادامه می دهند

آخرین اخبار