چاپ کد خبر: 38814
5 آذر 1399

اطلاعیه مهم ثبت اسناد و املاک فارس در خصوص نحوه انجام خدمات ثبتی

خدمات ثبتی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رسیدگی و پاسخگویی به درخواست‌های ثبتی متقاضیان از طریق سامانه‌های طراحی شده و غیر حضوری انجام می‌شود.

به گزارش اول فارس به نقل  از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک فارس ، سید مهدی هاشمی افزود: متقاضیان استفاده از خدمات ثبتی می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات ثبت اسناد و با صرف کمترین زمان و هزینه امور ثبتی با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک ثبتی به آدرس sanad.sabtfars.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی ارائه خدمات غیر حضوری ادارات تابعه ثبتی در این استان را منطبق با سیاست‌های تحول گرایانه قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و  ادامه داد: با توجه مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و لزوم ارائه خدمات به شکل غیر حضوری، لذا از شهروندان تقاضا داریم که دریافت خدمات ثبتی مورد نیاز خود را از طریق سامانه مذکور که توسط کارشناسان فناوری اطلاعات این اداره کل راه‌اندازی شده دنبال کنند.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: متقاضیان با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک ثبتی و وارد کردن اطلاعات هویتی و شخصی خود قادر خواهند بود تمام مراحل تقاضای خود را بدون نیاز به حضور فیزیکی ثبت و دنبال کنند و از طریق دریافت پیامک در جریان روند پیشرفت کار خود قرار گیرند.
هاشمی افزود: پیش از این و در ماه‌های ابتدایی امسال نیز با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به مراجعان، استعلام‌های ادارات امور مالیاتی و شهرداری‌ها از طریق دفاتر اسناد رسمی به شکل الکترونیکی ارسال و پاسخ نیز به صورت بر خط دریافت می‌شد.
وی ادامه داد: همچنین به منظور کاهش حجم مراجعه اشخاص به ادارات اجرای اسناد رسمی و دریافت آسان‌تر خدمات،  صدور اجرائیه وصول مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق انجام شده و تمام ابلاغیه‌های اجرایی الکترونیک است./ اخبار استان فارس

عضو کانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

زینب قنبری زاده پنجشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱:۲۶

تقاضای افراز

آخرین اخبار