چاپ کد خبر: 54013
25 اردیبهشت 1400

اطلاعیه مهم واتس اپ در باره نگرانی کاربران از تغییرات و بروز رسانی جدید / whatsapp

واتساپ

به گزارش اول فارس، پیام رسان واتساپ در باره بروز رسانی جدید حریم خصوص کاربران خود نوشته است:

ما تغییراتی در شرایط استفاده از خدمات و شیوه‌نامه حریم خصوصی خود داده‌ایم که به پیام‌رسانی میان کسب‌وکارها و مشتریان آنها در واتساپ مربوط است. همچنین اطلاعات بیشتری درباره چگونگی گردآوری، اشتراک‌گذاری و استفاده از داده‌های خود ارایه کرده‌ایم.

تعهد ما به حریم خصوصی شما تغییری نکرده است. مکالمات شخصی شما هنوز با رمزگذاری سرتاسری محافظت می‌شوند، یعنی هیچکس خارج از گفتگوهای شما، نه واتساپ و نه فیس‌بوک نمی‌توانند آنها را بخوانند یا بشنوند.

نه ما و نه فیس‌بوک نمی‌توانیم پیام‌های خصوصی شما را ببینیم یا تماس‌های شما را گوش کنیم: نه واتساپ و نه فیس‌بوک نمی‌توانند پیام‌های شما را در واتساپ بخوانند یا به تماس‌های شما با دوستان، اعضای خانواده و همکارانتان گوش بدهند. آنچه به اشتراک می‌گذارید، بین خود شما باقی می‌ماند. چرا که پیام‌های شما با رمزگذاری سرتاسری محافظت شده‌اند. ما هرگز این ویژگی امنیتی را تضعیف نمی‌کنیم و به طور آشکار هر گفتگو را با آن برچسب می‌زنیم تا از تعهد ما آگاه باشید. درباره امنیت در واتساپ از اینجا بیشتر بدانید.

ما سابقه پیام‌ها یا تماس‌های افراد با دیگران را ذخیره نمی‌کنیم: اگرچه به طور معمول اپراتورهای موبایل این اطلاعات را ذخیره می‌کنند، ما باور داریم که نگه داشتن این سوابق برای دو میلیارد کاربران هم نقض حریم خصوصی است و هم خطر امنیتی دارد و ما این کار را نمی‌کنیم.

نه ما و نه فیس‌بوک نمی‌توانیم اطلاعات مکان اشتراک‌گذاری شده را ببینیم: .وقتی مکان خود را با شخصی در واتساپ به اشتراک می‌گذارید، اطلاعات مکان شما با رمزگذاری سرتاسری محافظت می‌شوند، یعنی هیچکس به جز افرادی که مکانتان را با آنها به اشتراک گذاشته‌اید، نمی‌تواند آن را ببیند.

ما مخاطبان شما را با فیس‌بوک به اشتراک نمی‌گذاریم: وقتی شما به ما مجوز دسترسی می‌دهید، ما فقط به شماره تلفن‌های دفترچه تلفن شما دسترسی پیدا می‌کنیم تا پیام رسانی را سریع و قابل اطمینان نماییم. ما فهرست مخاطبان شما را با سایر برنامه‌های مورد عرضه فیس‌بوک به اشتراک نمی‌گذاریم.

گروه‌ها محرمانه می‌مانند: ما از عضویت در گروه برای پیام رسانی و محافظت از خدماتمان در برابر هر نوع سوء‌استفاده یا هرزنامه استفاده می‌کنیم. ما این داده‌ها را برای مقاصد تبلیغاتی با فیس‌بوک به اشتراک نمی‌گذاریم. دوباره تاکید می‌کنیم، گفتگوهای شخصی سرتاسر رمزگذاری شده‌اند بنابراین ما نمی‌توانیم محتوای آن‌ها را ببینیم.

می‌توانید پیام‌هایتان را مدت‌دار کنید: برای محرمانگی بیشتر می‌توانید انتخاب کنید تا پیام‌هایتان در گفتگو بعد از ارسال، ناپدید شوند. در این باره از این مطلب بخش راهنما بیشتر بدانید.

می‌توانید داده‌های خود را دانلود کنید: می‌توانید داده‌‌های خود را دانلود کنید و ببینید که ما چه اطلاعاتی در حساب کاربریتان در داخل برنامه ذخیره کرده‌ایم. در این باره از این مطلب بخش راهنما بیشتر بدانید.

پیام‌رسانی تجاری و چگونگی همکاری ما با فیس‌بوک

هر روز، میلیون‌ها نفر از سراسر جهان در واتساپ با کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای گفتگو می‌کنند. ما می‌خواهیم اگر خواستید با کسب‌وکارها تبادل پیام کنید، این کار را برایتان آسان‌تر و بهتر کنیم. ما همواره در واتساپ درباره اینکه وقتی با کسب‌وکاری که از این ویژگی‌ها استفاده می‌کند گفتگو می‌کنید، چه اتفاقی رخ می‌دهد، شفاف خواهیم بود.

خدمات میزبانی فیس‌بوک: پیام رسانی برای کسب‌وکارها با پیام رسانی با خانواده و دوستان متفاوت است. بعضی از کسب‌وکارهای بزرگ نیاز به خدمات میزبانی دارند بتوانند مکالمات خود را مدیریت کنند. به همین دلیل ما به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهیم تا از خدمات میزبانی ایمن فیس‌بوک استفاده کنند تا گفتگوهای واتساپ خود با مشتریان را مدیریت کنند، به پرسش‌ها پاسخ دهند و اطلاعات مفید مانند رسیدهای خرید را بفرستند. چه از راه تلفن، ایمیل یا واتساپ با یک کسب‌وکار گفتگو کنید، صاحب آن کسب‌وکار می‌تواند ببیند که چه می‌گویید و ممکن است از این اطلاعات برای مقاصد بازاریابی خود، شامل تبلیغ در فیس‌بوک استفاده کند. برای اینکه مطمئن شویم از این موضوع مطلعید، ما به طور شفاف، مکالمات با کسب‌وکارهایی که از خدمات میزبانی فیس‌بوک استفاده می‌کنند، برچسب می‌زنیم.

کشف یک کسب‌وکار: ممکن است تبلیغی در فیس‌بوک ببینید که دکمه‌ای برای پیام رسانی به کسب‌وکار در واتساپ داشته باشد. اگر واتساپ روی گوشیتان نصب باشد، امکان پیام دادن به آن کسب‌وکار را دارید. فیس‌بوک ممکن است از نحوه تعامل شما با این تبلیغات برای شخصی‌سازی تبلیغاتی که در فیس‌بوک می‌بینید، استفاده کند.

پرداخت‌ها در واتساپ: پرداخت‌های واتساپ بر اساس UPI شیوه‌نامه حریم خصوصی جداگانه‌ای دارند که بر آنها حاکم است و می‌توانید از اینجا به آن دسترسی پیدا کنید و آن شیوه‌نامه حریم خصوصی تحت تاثیر این به‌روزرسانی نیست.

مسئولیت ما این است که این به‌روزرسانی‌ها را شفاف به شما توضیح دهیم. مواردی که باید بدانید:

%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7 %D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

چه چیزی تغییر می‌کند

148092592 771016030193200 9169391786979070536 n.png? nc cat=1&ccb=1 3& nc sid=6825c5& nc ohc=KiRR5miWwAcAX YtwAq& nc ht=scontent.fgbb2 2
۱-شما خواهید توانست با کسب‌وکارهای بیشتری در واتساپ گفتگو کنید تا کارها در مقایسه با تلفن یا ایمیل سریع‌تر انجام شود. این مورد کاملا اختیاری است.

هر روزه میلیون‌ها نفر از واتساپ برای گفتگو با کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک استفاده می‌کنند. می‌توانید به کسب‌وکارها پیام بدهید تا سوال بپرسید، خرید کنید و اطلاعات کسب کنید. اینکه با کسب‌وکارها در واتساپ گفتگو کنید اختیاری است و می‌توانید آنها را از فهرست مخاطبان خود حذف یا مسدود کنید.

کسب‌وکارهای بزرگ‌تر مانند خطوط هوایی یا خرده‌فروشی‌ها ممکن است همزمان با هزاران مشتری در تماس باشند – اطلاعات پرواز را بپرسند یا پیگیر سفارش خود باشند. برای اینکه این کسب‌وکارها از پاسخ‌دهی سریع خود مطمئن باشند، ممکن است از فیس‌بوک به عنوان ارائه‌دهنده فناوری استفاده کنند تا از طرف آنها پاسخ‌دهی به بعضی از این پیام‌ها را مدیریت کند. وقتی این اتفاق بیفتد ما واضح و شفاف گفتگو را برچسب‌گذاری می‌کنیم.

۲-ما شفافیت بیشتری درباره چگونگی گردآوری، اشتراک‌گذاری و استفاده از داده‌ها ارایه می‌دهیم.

این تغییرات در شیوه‌نامه حریم خصوصی ما، جزییات بیشتری درباره چگونگی مدیریت اطلاعات شما در اختیارتان قرار می‌دهد. ما جزییات بیشتری در بخش‌های مشخصی از شیوه‌نامه حریم خصوصی خود افزوده‌ایم و بخش‌های جدیدی نیز اضافه کرده‌ایم. همچنین چینش شیوه‌نامه حریم خصوصی را ساده‌تر کرده‌ایم و آن را برای گشتن کاربران آسانتر کرده‌ایم.

چه چیزی تغییر نمی‌کند

حریم خصوصی و امنیت گفتگوهای شخصی شما با اعضای خانواده و دوستان هرگز تغییری نخواهد کرد.

نه واتساپ و نه فیس‌بوک نمی‌توانند محتوایی که با اعضای خانواده و دوستان به اشتراک می‌گذارید را ببینند، این شامل پیام‌ها و تماس‌های شخصی شما، پیوست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید یا مکان‌هایی که می‌فرستید، می‌شود. ما سابقه افرادی که با آنها تبادل پیام یا تماس می‌کنید را نگه نمی‌داریم و واتساپ مخاطبان شما را با فیس‌بوک به اشتراک نمی‌گذارد.

کنترل در دستان شماست. تصمیم با شماست که آیا شماره شما با کسب‌وکاری به اشتراک گذاشته شود یا نه و در هر زمانی می‌توانید کسب‌وکار را مسدود کنید.

واتساپ شماره شما را به کسب‌وکارها نمی‌دهد و شیوه‌نامه‌های ما کسب‌وکارها را منع می‌کند تا بدون تایید اولیه شما با شما در واتساپ تماس بگیرند.

ویژگی‌های حریم خصوصی بیشتر ما مانند تنظیم پیام‌‌های مدت‌دار یا کنترل افرادی که می‌توانند شما را به گروه‌ها اضافه کنند سطح بیشتری از حریم خصوصی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

پذیرفتن شرایط استفاده از خدمات جدید به منزله گسترش اختیارات واتساپ برای به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با شرکت مادر خود، یعنی فیس‌بوک، نیست.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار