چاپ کد خبر: 59873
14 تیر 1400

اظهارات هولناک معاون استاندار از شیوع ویروس دلتا در شیراز

شیراز 11

به گزارش اول فارس از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونا در فارس امشب در نشست مجازی، گفت: با توجه به افزایش آمار بیماران بستری و خطر قرمز شدن وضعیت شیوع کروناویروس در شیراز و نقاطی از استان احتمالا طی چند روز آینده صنوف و مشاغل مختلف باستثنای گروه یک، در این کلانشهر و برخی شهرستان‌های فارس تعطیل خواهد شد.

او با بیان اینکه آمار بستری در شیراز به طور مستمر روندی افزایشی داشته است، گفت: متاسفانه طی روز گذشته، شاهد بستری شدن ۳۱۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های فارس بودیم که تقریبا دو برابر آمار روزانه هفته گذشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آمار مراجعان به مراکز سرپایی درمان کرونا افزایش یافته و درصد مثبت شدن تست‌ها حدود ۳۰ درصد بیشتر شده است، گفت: ضریب اشغال تخت‌های عادی ۵۴ درصد و تخت‌های بستری ویژه هم ۳۷ درصد است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه مصوبه‌هایی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در خصوص اعمال محدودیت‌ها تصویب شده است، افزود: در جلسه امروز ستاد استانی مصوب شد که دانشگاه‌های علوم پزشکی از همه ظرفیت‌های بیمارستان‌های دولتی و عادی استفاده کنند.

قاسم‌پور همچنین گفت: بیمارستان پشتیبان شماره یک شیراز احیاء شده و در صورت لزوم در حال برنامه ریزی برای احداث و راه‌اندازی بیمارستان پشتیبان دوم هستیم.

او همچنین تاکید کرد: ادارات، نهاد‌ها و شهرداری‌ها در برنامه‌های افتتاح پروژه خود از مردم به هیچ وجه دعوت نکنند و باعث تجمع نشوند.

جانشین استاندار در ستاد استانی کرونای فارس با اشاره به اینکه تجمعات خلاف ضوابط و مقرارت کرونایی است، گفت: اگر این مهم رعایت نشود، مدیران متخلف به هیئت تخلفات اداری معرفی و برابر مقررات با آن‌ها برخورد می‌شود.

قاسم پور همچنین بر اعمال محدودیت‌های هوشمند مطابق رنگ بندی شهر‌ها خبر داد و گفت: اعمال محدودیت‌های هوشمند با تدابیر سختگیرانه‌تر از دیگر مصوبات است.

او اضافه کرد: ممنوعیت مسافرت تابستانی و برخورد با خودرو‌های متخلف از دیگر مصوبات جلسه امروز ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا بود.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه فرمانداران از صدور هر نوع مجوز برای تجمعات مختلف نظیر ورزشی، سیاسی، فرهنگی و علمی خودداری کنند، گفت: با توجه به شرایط استان، برگزاری برنامه‌های ماه ذیحجه چه در فضای بسته و چه در فضای باز ممنوع اعلام شده، مگر اینکه ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای در آینده داشته باشد.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه تشدید نظارت‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی هم نظارت را بر بخش‌های زیر مجموعه خود اعمال کنند.

معاون استانداری فارس همچنین بیان کرد: اطلاع رسانی موج خطرناک پنجم هم از طریق رسانه‌های جمعی استان انجام می‌شود.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه ادارات باید دورکاری را مطابق رنگ بندی هر شهر اعمال کنند، گفت: اگر وضعیت قرمز شد برای یک هفته مشاغل گروه ۲ تا چهار تعطیل می‌شوند و احتمالا شیراز طی یکی دو روز آینده قرمز خواهد شد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار