چاپ کد خبر: 82552
13 اردیبهشت 1401

اعتراض امام جمعه داراب به ۲۰۰ کشته و ۱۰ هزار مصدوم در جاده های این شهرستان

امام جمعه داراب راه‌های دسترسی به این شهرستان را از مشکلات کنونی داراب اعلام و خاطرنشان کرد که محورهای مواصلاتی داراب به شریان‌های مرگ تبدیل شده است.

خسروی 1

به گزارش اول فارس، حجت‌الاسلام خسروی در خطبه‌های نماز عید فطر شهر داراب محورهای مواصلاتی را یکی از مشکلات مهم این شهرستان دانست و  عنوان کرد: محورهای مواصلاتی داراب، شیراز، بندرعباس به دلیل اتصال سه استان فارس، هرمزگان و کرمان، مسیرهایی بسیار پرتردد است.

خسروی گفت: این محورها متأسفانه به دلیل نداشتن استانداردهای لازم، همه روزه محل وقوع حوادث دلخراشی بوده که منجر به داغدار شدن خانواده‌های زیادی شده است.

امام جمعه داراب با بیان اینکه در سال های اخیر تعداد فوتی های حوادث جاده‌ای محورهای مواصلاتی داراب افزایش یافته یادآور شد که طی این سال‌ها شاهد بیش از ۲۰۰ کشته و نزدیک به ۱۰ هزار مصدوم براثر حوادث جاده‌ای در محورهای مواصلاتی داراب بوده‌ایم.

خسروی افزود: جاده ترانزیت شیراز، داراب، بندر عباس امروز به شریان مرگ در استان فارس تبدیل شده است، جا دارد از همه مدیرانی که در این موضوع مسؤل هستند مطالبه کنیم تا رسیدگی کنند. این جاده های مواصلاتی باید سریع اصلاح شود.

امام جنعه داراب با گلایه از احداث نشدن تقاطع غیر همسطح جاده ترانزیت داراب- بندرعباس گفت: سال ۹۶ تقاطع غیر هم سطح داراب(جنب پمپ بنزین داراب بندرعباس)  یعنی  ۵ سال پیش با حضور  استاندار آقای تبادار بود کلنگ زنی شد، اما بعد از ۵ سال هیچ اتفاقی نیفتاده، چه قول هایی که که دادند اما عملی نشد. این منطقه فاقد پیکر بندی مناسب برای دسترسی ایمن به شبکه ترابری است و ورودی ایمن و مناسب ندارد.

او با بیان اینکه در چند روز گذشته هم بخاطر تصادف های رخ داده و چند نفر  کشته شدند و عده ای آسیب دیده اند، خواستار پیگیری مجدانه استانی و کشوری ساخت تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر داراب  شد و گفت: عملیات ساخت این تقاطع  به خاطر اینکه در یک موقعیت و محور خاص و استراتژیک قرار دارد باید هر چه زودتر شروع شود.

خسروی در خصوص کمربند جنوبی با گلایه از مهندسین راه سازی عنوان کرد: گفته شده این کمربندی مشکل فنی دارد؛  آیا مهندسینی که جاده را  طراحی و ساخته اند نباید به این مسائل توجه و مشکل فنی آنرا برطرف می کردند؟  نباید در نقشه برداری دقت می شد؟. خواهش می کنم کمربندی جنوبی را هم هر چه سریعتر افتتاح و راه اندازی کنید تا بار ترافیکی کم شود.

امام جمعه داراب با بیان اینکه راه اندازی فرودگاه، بار ترافیکی را کمتر می کند، عنوان کرد: پیشنهاد می شود با توجه به هزینه های بالای جاده های مواصلاتی، تعلل و تأخیر  و یا به هر دلیلی پیشنهاد می شود دولت در راه اندازی فرودگاه تسریع کند و کمک کند تا مسیر هوایی راه بیفتد تا  ترددهای زمینی کمتر  و تعداد جان باخته های ما کاهش یابد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار