چاپ کد خبر: 83095
18 اردیبهشت 1401

اعتراض بازنشستگان به صدور فیش‌ حقوق اردیبهشت بدون اعمال افزایش سال جدید

بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: به محض تصویب افزایش مستمری‌ها در هیات دولت، احکام حقوقی جدید صادر می‌شود.

بازنشستگان

به گزارش اول فارس، بازنشستگان کارگری از صدور فیش‌های حقوقی اردیبهشت بدون اعمال افزایش مستمری سال جدید انتقاد دارند. ظاهراً از شب گذشته، فیش‌های حقوقی بدون افزایش و تغییر در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: منتظریم هیات دولت مصوبه سازمان تامین اجتماعی را تصویب و برای اجرا به سازمان ابلاغ کند؛ باید هرچه سریعتر افزایش مستمری بازنشستگان کارگری در هیات دولت به تصویب برسد.او ادامه می‌دهد: متاسفانه فیش‌های حقوقی اردیبهشت بدون اضافات سال جدید صادر شده و همین امر بازنشستگان را نگران کرده است.

ایزدان در ادامه می‌گوید: شنیده‌ها حاکی از این است که به محض تصویب اضافات در هیات دولت و ابلاغ به سازمان، احکام حقوقی جدید بازنشستگان به سرعت صادر خواهد شد؛ ضمن اینکه معوقات تا آخر اردیبهشت پرداخت می‌شود. همچنین ۲۵ درصد متناسب‌سازی به آن‌هایی که تعلق می‌گیرد، تا آخر ماه واریز می‌شود.

این فعال صنفی بازنشستگان اضافه می‌کند: امیدواریم ظرف امروز و فردا هیات دولت مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان را تصویب کند؛ بازنشستگان با دیدن فیش‌های حقوقی نگران شدند اما به نظر می‌رسد جای نگرانی نیست؛ اگر دولت به سرعت مصوبه افزایش حقوق را تصویب کند، هم احکام جدید صادر و هم معوقات مزدی بازنشستگان واریز می‌شود.


بدقولی تامین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان

دبیراجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: سازمان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان بدقولی کرده و باید عواقب ناشی از این بدقولی را بپذیرد.

غلام‌رضا طالبا  اظهار کرد: قرار بود از ابتدای سال حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کند که متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است و بازنشستگان و مستمری بگیران دچار سردگمی شده اند. عواقب ناشی از این بدقولی و نگرانی بازنشستگان و مستمری بگیران را باید سازمان تامین اجتماعی بپذیرد.

وی ادامه داد: دو ماه از دریافتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران میگذرد و هیچ کاری برای افزایش حقوق آنها صورت نگرفته است. جال این سوال مطرح است که چطور سازمان تامین اجتماعی میخواهد ۲۵ درصد باقیمانده همسانسازی ۱۴۰۰ را پرداخت کند؟

طالبا بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی چطور می خواهد باتوجه به ۹۰ هزار میلیارد تومان بابت همسانسازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران که مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی را دارد، اجرایی کند.

عضوهئیت مدیره کانون بازنشستگان ومستمری بگیران استان گلستان تصریح کرد: با این وضعیت کنونی قطعا باید تشکل های بازنشستگی از جمله کانون عالی کشور تدبیری اندیشه کند چراکه تشکل های بازنشستگی راهی جز مطالبه گری ندارند.

وی تصریح کرد: امروز گرانی بیش ازحد و اندازه کمر بازنشستگان و مستمری بگیران را خم کرده است. چرا دولت و مجلس انقلابی کاری صورت نمیکنند؟ ضمن اینکه کانون های بازنشستگی روزه سکوت در مقابل مطالبات خود گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: درمان بازنشسته ها و مستمری بگیران با گرانی داروها و هزینه های سرسام، معیشت کارگران که متاسفانه با مشکلات زیادی مواجه هستند، وام های ضروری با بهره پایین به کارگران و….باید درسالجاری پیگیری شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

دیگه از این بدبختی جون به لب شدیم خدا …

ناشناس یکشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶

یک مدت برای یک ویرگول الاف بودیم حالا برای تائید یه هئیت دولت
خدایا همه ی ملت ایرات را به خودت سپردم

وفادار خاکسار یکشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

نسبت به پرداخت حقوق با حکم قبلی موافق نیستم

آخرین اخبار