چاپ کد خبر: 54934
4 خرداد 1400

اعتراض به تاخیر ۲۰ روزه در پرداخت مطالبات از بازرگانی دولتی

گندم 1

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به تاخیر ۲۰ روزه در پرداخت مطالبات از بازرگانی دولتی انتظار می‌رود با تجهیز منابع خود، وجه گندم‌های خریداری شده را پرداخت کند.
عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران با انتقاد از نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران اظهار کرد: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تا حدودی میزان خرید به علت تاخیر در پرداخت مطالبات کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران از بازرگانی دولتی گلایه مند هستیم چرا که در ابتدا مسئولان بازرگانی دولتی قول دادند که به خوبی از گندمکاران گندم خریداری کنند.

هاشمی ادامه داد: با توجه به تاخیر ۲۰ روزه در پرداخت مطالبات گندمکاران از بازرگانی دولت انتظار می رود که منابع خود را تجهیز کند تا وجه گندم های خریداری شده پرداخت شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران نسبت به آینده خرید تضمینی گندم هشدار داد و گفت: با استمرار روند فعلی خرید تضمینی و کاهش رغبت کشاورزان نسبت به تحویل، مسئولیت افت خرید با بازرگانی دولتی خواهد بود.

وی درباره تاثیر شرایط خشکسالی بر تولید گندم بیان کرد: علی رغم شرایط خشکسالی اظهار ناامیدی نسبت به میزان تولید نداریم، اما در شرایط کنونی نحوه خرید و پرداخت مطالبات عامل تحقق یا شکست میزان ۸ میلیون تن خرید خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: بازرگانی دولتی منابع خود را باید تجهیز کند تا خللی به امر خرید وارد نشود چرا که هم اکنون نگران تولید نیستیم و همواره نگرانی هایی در خصوص خرید داریم که اگر بازرگانی دولتی منابع خود را به کار نگیرد و تاخیر در پرداخت مطالبات استمرار یابد، کشاورزان گندم تولیدی را به واسطه ها و دلالان تحویل می دهند.

به گفته وی، بنابر آمار تاخیر در پرداخت مطالبات به ۲۰ روز رسیده که بازرگانی دولتی باید پاسخگوی عواقب آن باشد چرا که ما از کشاورزان تقاضا کردیم که گندم تولیدی را به دولت تحویل دهند.

وی با بیان اینکه میزان خرید به تولید ارتباطی ندارد، افزود: میزان خرید تابع متغیرهای متعددی است که اگر به خوبی مدیریت شود، میزان خرید کمتر از سال گذشته نخواهد بود‌.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان تصریح کرد: با اصلاح قیمت گندم، کشاورزان استان های شمال غرب، سرد و معتدل به تغذیه مزارع رسیدگی کرده اند که با این وجود مشکلی در کیفیت گندم تولیدی نداریم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار