چاپ کد خبر: 63307
15 مرداد 1400

اعتراض شدید نماینده سروستان، کوار و خرامه به فروش اموال پسآب توسط آبفای شیراز

عبدالعلی رحیمی نماینده سروستان

به گزارش گروه سیاسی اول فارس،  در خصوص پروژه انتقال پساب به دشت سروستان گفت: آبفای شیراز حق فروش اموالی که با اعتبارات ملی تامین شده را ندارد و نمی تواند تاسیساتی که با اعتبارات ملی جهت خدمت به مردم ساخته شده را واگذار نماید.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۴۰ میلیارد تومان از تاسیساتی که توسط دولت کار شده است در حال واگذاری به یک شرکت جهت ادامه انتقال پساب و فروش آن به مدت ۲۰ سال است می‌باشد، گفت: احداث این تاسیسات صرفا جهت کمک به مردم و برای احیا کشاورزی شرق شیراز و دشت سروستان بوده و این اقدام غیرکارشناسی آبفای شیراز که صرفا زوایای منفعت طلبی و نه خدمت رسانی را دارد می‌تواند پروژه را به حدی برساند که قیمت تمام شده آب به نحوی باشد که برای کشاورزی و صنعت سروستان به صرفه نباشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در ادامه گفت: این موضوع از طریق کمیسیون انرژی و از طریق وزارت نیرو در حال پیگیری است و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد این اقدامات انجام شود و در صورت نیاز از آبفای شیراز تحقیق و تفحص خواهیم کرد.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس در این زمینه افزود: ما نمی توانیم به دلیل کمبود اعتبارات برخی از تاسیسات را واگذار نموده و تاسیسات دیگری احداث کنیم رسالت وزارت نیرو منهای برسی اقتصادی پروژه ها خدمات رسانی نیز هست و وزارت نیرو از  این موضع وارد نشده است.

وی گفت: تمام قد از حق مردم سروستان دفاع خواهم کرد و اجازه این کار را به آبفای شیراز نخواهم داد که با وزارت نیرو از طریق کمیسیون انرژی مکاتبه شده است تا سرمایه مازاد این طرح که همان ۵۴۰ میلیارد تومان است و ناشی از تاسیسات قبلی می‌باشد به عنوان آورده دولت لحاظ گردد.

رحیمی اضافه کرد: در نتیجه در صورت یارانه ای بودن قیمت آب، بتوان از این سهم آورده استفاده کرد و در صورت آزاد شدن قیمت آن، این مبلغ بتواند برای آبفا در سطح استان مزیتی باشد.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار