چاپ کد خبر: 99629
21 آذر 1401

اعتراض عضو شورای شهر شیراز به عدم تخصیص انتقال آب خلیج فارس به استان فارس

عضو شورای شهر شیراز با گلایه از عدم تخصیص انتقال آب خلیج فارس به استان فارس گفت: به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست انتقال آب از خلیج فارس فقط به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تا حدودی خراسان جنوبی صورت می‌گیرد.

محمدرضا هاجری

به گزارش اول فارس ، محمدرضا هاجری در نطق پیش از دستور نود و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مطالبات مردم در سه حوزه امنیت، سلامت، معیشت برحق است و هرکس دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد باید با تلاش‌های جهادی و میدانی در رفع مشکلات مردم گام بردارد.

او با بیان اینکه دشمن دنبال ناامید کردن مردم از حکومت اسلامی است، گفت: با کار و تلاش مضاعف برای مردم، از شعار‌های روانی ایران‌ستیزی و ایران‎هراسی عبور کرد. دشمن قصد دارد از طریق عوامل داخلی خود اجازه ندهد روند پیشرفت و رفع مشکلات سرعت بگیرد. هوشیاری و بصیرت و مردم‌داری باید پیشه کرد، خدمت و رفع مشکلات مردم را همچنان عبادت دانست.

هاجری در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله خشکسالی گفت: پس از امیدواری به انتقال آب خلیج فارس به فارس، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است انتقال آب فقط به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تا حدودی خراسان جنوبی صورت می‌گیرد. یعنی فارس و اصفهان حذف شدند. استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمان قبلاً به انتقال آب دست یافتند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: استان فارسی که سالیان سال رتبه اول تولید گندم و سوم برنج بود و غذای بعضی از استان‌ها را تأمین می‌کرد، حال که حوزه‌های آب زیر زمینی‌اش کاهش یافته است و به سوی خشکسالی می‌رود، نباید علی‌رغم مصوبات سابق و گذشته، از انتقال آب بهره ببرد؟ از مجمع نمایندگان استان، بزرگان، مدیران و وزیران فارسی در خواست داریم، اجازه ندهند حق و حقوق فارس پای سلایق سازمان‌ها قربانی شود.

او با بیان اینکه بافت فرسوده و تاریخی شیراز را نباید محدود و محصور در مناطق ۲ و ۸ دانست، افزود: در مناطق یک، ۳،۷ و امثالهم هم بافت فرسوده وجود دارد. باید از تسهیلات ویژه بازسازی بهره ببرند. در محلات قصردشت شیراز، شهرک سعدی، ابیوردی و دروازه اصفهان منازلی وجود دارد که با تیر‌های چوبی ساخته شده‌اند. بسته‌های تشویقی احیای بافت فرسوده باید فراگیر و عادلانه توزیع شود تا توازن شهری رعایت شود.

هاجری همچنین گفت: در آستانه تصویب و نهایی شدن برنامه و بودجه ۵ ساله شهرداری شیراز لازم است بر روی محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه طرح و بودجه‌های مصوب، متمرکز و حساس بود، مدیریت شهری جلودار خدمات‌رسانی است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه با محرومیت‌زدایی و عدالت‌‎محوری باید طعم خوش و شیرین خدمت به محرومان را به کام‌های عطشان از محرومیت چشانید، گفت: در وضع موجود به‌جز تلاش‌های سپاه و شهرداری نشانی از محرومیت‌زدایی و عدالت محوری مشاهده نمی‌شود.

او با بیان اینکه شکاف طبقاتی شمال و جنوب ایجاد شده است، وضعیت اصلاح شود وگرنه با شعار نمی‌توان موج سواری کرد، افزود: مردم شهر به‌ویژه محرومان، ولی نعمت ما هستند، باید آن‌ها را امیدوار و راضی نگه داشت. بهتر است در این راستا از صاحبان تجربه، مشاوره گرفت تا وضع موجود اصلاح و تکرار نشود.

هاجری گفت: بدون شک تمامی مسئولان دلسوز نظام مقدس روی حفظ و صیانت از نهاد خانواده، تعالی خانواده، جوانی جمعیت متمرکز و همفکری دارند که قابل تقدیر است، اما در عمل با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و افزایش ساعات کار بانوان شاغل عملاً نهاد خانواده و بانوان متأهل با مشکل جدی مواجه شده‌اند. حضور بانوان متأهل شاغل تا ساعت ۴ بعدازظهر، این بانوان را با مشکل رسیدگی به خانواده و آسیب مواجه کرده است لذا لازم و ضروری است برای مادران شاغل فکری اساسی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حداقل دو ساعت از فرصت کاری روزانه آن‌ها را دور کاری در نظر بگیرند تا مشکل فعلی حل و فصل شود. با توجه به تفویض اختیارات تصمیم و اقدام به استانداری‌ها، بهتر است در راستای حمایت عملی از نهاد خانواده و تعالی خانواده مشکل جدی آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه شورا و شهرداری به‌عنوان جلودار گره‌گشایی با تدبیری هوشمندانه موضوع مشکل هزاران بانوی شاغل در مدیریت شهری را حل و فصل و گره‎‌گشایی گفت: در ضمن لازم است اداره رفاه شهرداری، تمام جوانان دختر و پسر مجرد شاغل در شورا و شهرداری را شناسایی با بسته‌های حمایتی و شرط ادامه کارشان یا احیای سنت نبوی از طرح صیانت و جوانی جمعیت در عمل پشتیبانی کنند.

هاجری در پایان از راه‌اندازی خطوط هوایی مستقیم شیراز ـ نجف و برعکس قدردانی کرد و گفت: همچنین گرچه زحمات مدیران حوزه گردشگری و زیارت استان فارس و شهر شیراز در این واقعه مبارک، مورد توجه و تقدیر خواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر دوشنبه , ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

با شعارهای توخالی احمدی نژاد برای خودکفایی در گندم با وزیر محبوبش اسکندری که در واقع خودجفایی بود برای کشور کم آب ایران که حتی آب خوردن هم ندارد و اجازه دادن برای حفر هزاران چاه عمیق و نیمه عمیق که بتواند جشن خودکفایی گندم برای یکی دوسال بگیرد باعث شد که آب دشتهای فارس خشک گردد زیرا آن زمان استان فارس بعنوان تولید کننده اول گندم ایران معرفی می شد ولی حالا که تمام تالابها و دشتهای کشاورزی تبدیل به محل ریزگرد شده اند تصمیم میگیرند که آب شیرین دریا به استان فارس اختصاص نیابد.این نتیجه مدیریت نالایق برکشورهست که حرث و نسل مردم را و محیط زیست آنها را از بین برده آند.

آخرین اخبار