چاپ کد خبر: 14320
8 مهر 1398

اعتراض وتجمع جمعی از کارگران متروی شیراز در میدان ستاد

تعدادی از کارگران مترو شیراز به دلیل آنچه عدم دریافت حقوق ۶ ماه گذشته خود عنوان کردند، دوشنبه هشتم مهر ۹۸ در میدان ستاد(امام حسین) شیراز تجمع کردند که مدیرعامل قطار شهری شیراز در این محل حاضر شد و وعده رسیدگی داد.

مترو

به گزارش اول فارس به نقل از ایرنا ، عباس بهمنی یکی از کارگران شرکت بین المللی عمران سریر که وظیفه احداث مترو شیراز و ایستگاه‌های آن را برعهده دارد، گفت: از اسفند ۹۷ تاکنون که مهر ۹۸ است حقوقی به کارگران این شرکت پرداخت نشده و پیمانکار پروژه نیز هر بار به بهانه های مختلف از دادن مطالبات کارگران سرباز می‌زند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ نفر کارگر در حال حاضر در ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) مشغول کار هستند که مطالبات این قشر حدود ۶ ماه است که پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: از اواخر سال ۹۷ تاکنون شرکت بین المللی عمران سریر که وظیفه تکمیل ایستگاه مترو شیراز را بر عهده دارد با ظرفیتی بسیار کمتر از توان واقعی و حدود ۷ درصد در حال فعالیت است.

این کارگر مترو شیراز ادعا کرد: برای آیین افتتاح فاز یک ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) شیراز که در بهمن ماه گذشته با حضور  یک مقام کشوری برگزار شد مبلغی بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه تشریفات این مراسم شد در حالی که در آن زمان نیز مطالبات بسیاری از کارگران این مجموعه معوق شده بود و با این اعتبار می شد بدهی شرکت به این کارگران تسویه شود.

وی ادامه داد: امروز حدود ۲۰ نفر از کارگران شرکت بین المللی عمران سریر در محل این پروژه واقع در میدان ستاد تجمع و خواهان پرداخت مطالبات‌شان شدند.

بهمنی اظهار داشت: اغلب کارگران این شرکت متاهل و دارای خانواده هستند که در ماه های اخیر به سختی و با قرض کردن از پس تامین هزینه های خود برآمده اند اما اکنون دیگر توان ادامه این وضعیت برایشان سخت است زیرا ماه ها است که کرایه خانه شان عقب افتاده و حتی به سوپری و نانوایی سر کوچه شان نیز بدهکارند.

 وعده مدیرعامل و  احتمال مواخذه پیمانکار

پس از تجمع تعدادی از کارگران مترو شیراز در میدان ستاد،مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز به همراه تعدادی از مدیران این نهاد در این محل حاضر شد و وعده رسیدگی به این موضوع را داد.

حسن مرادی مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز به خبرنگار ایرنا گفت:پیمانکار در زمینه عدم پرداخت مطالبات این کارگران کوتاهی کرده و قطعا بابت این موضوع مواخذه خواهد شد.

وی ادامه داد: شخصا به این موضوع رسیدگی خواهم کرد و پیمانکار ملزم است که ظرف هفته های آینده بدهی این کارگران را تسویه کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰:۳۵

اینا همش سیاسی کاریه دست بردارید چرا میخواهید شهرتون و کشورتون و نظام مقدس جمهوری اسلامی رو خراب کنید.

ناشناس دوشنبه , ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷

نمایندهای محترم شیراز کجایی خوابید یا بیدار این لیست امید که میگوفتید برا مردم هستید یا این ستمکارا

مریم دوشنبه , ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

تازه الان وعده داده که پیگیری می کنه در هفته های بعد بدهی گارگران رو تسویه کنند
“هفته های بعد”

بهنام دوشنبه , ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

مگه آقای حسن مرادی خواب بوده تا الان؟ که تازه میخواد شخصا!!! رسیدگی کنه.
هفته ای یک مرتبه از همونجا بازدید میکنه و اعتراض همین کارگرها و مهندسین رو بارها شنیده.

آخرین اخبار