چاپ کد خبر: 86822
26 خرداد 1401

اعتراف دیرهنگام یک بازیگر فیلم های پورن و سکس/اثرات پورنوگرافی بر مغز و بدن

درباره تاثیرات فیلم‌های پورنوگرافی یا هرزه‌نگاری که به آن‌ فیلم بالای ۱۸سال نیز می‌‌گویند، باورهای مختلف زیادی وجود دارد. با افزایش اطلاعات علمی و آموزش‌های روانشناسان، بیشتر مردم از مخرب بودن اثرات این فیلم‌ها آگاه هستند اما همچنان باورهای غلطی نیز وجود دارد. دو سوم مخاطبان این فیلم‌ها را در جهان مردان و یک سوم را زنان تشکیل می‌دهند. ممکن است شما نسبت به اثر دیدن فیلم‌های پورن بر روی رابطه جنسی با همسرتان و سلامت روان خود نگران باشید. آگاهی از تأثیرات مختلف تماشای فیلم‌های پورن بر مغز به شما کمک می‌کند تا از اعتیاد به آن‌ها جلوگیری کرده و بیشتر به سلات روان خود اهمیت بدهید.

باورهای غلط در رابطه با استفاده مفید از پورنوگرافی

استفاده مفید از پورن یا باورهای غلط؟

برخی از افراد تصور می‌کنند دیدن فیلم‌های پورن می‌تواند اثرات مثبتی برای آن‌ها داشته باشد. مثلا می‌توانند پیش از رابطه جنسی با همسرشان از این فیلم‌ها نکات مفیدی را یاد بگیرند و یا پیش از برقراری رابطه به تحریک بیشتری دست پیدا کنند.

آموختن رابطه جنسی صحیح با پورنوگرافی

نه تنها این باور اشتباه است بلکه مسئله دقیقا برعکس است. می‌توان گفت نامعتبرترین مرجعی که می‌توانید به وسیله آن با رابطه جنسی آشنا شوید فیلم‌های پورن هستند. در این فیلم‌ها معمولا از وضعیت‌های بدنی (پوزیشن‌) استفاده می‌شود که در رابطه جنسی واقعی سخت هستند و حتی لذت کمتری را ایجاد می‌کنند اما فیلم‌برداری را راحت‌تر می‌کنند. همچنین طول زمان رابطه جنسی در این فیلم‌ها با یک رابطه جنسی طبیعی کاملا متفاوت است و به شکل غیرطبیعی طولانی است. برای جذابیت بیشتر و طولانی شدن فیلم بازیگران معمولا از داروهای تاخیر انزال استفاده می‌کنند و یا یک قسمت از فیلم را در چند نوبت فیلم‌برداری و سپس تدوین می‌کنند.
برخی از مردان تصور می‌کنند که با دیدن فیلم پورن می‌توانند روش تحریک بهتر همسرشان را آموزش ببینند اما باید بدانید که معمولا ارضاء جنسی بازیگران زن این فیلم‌ها مصنوعی و نوعی نقش بازی کردن در جهت جذاب شدن بیشتر فیلم است. برای عشق بازی و رابطه جنسی با کیفیت با همسرتان می‌توانید ازمشاوره جنسی بهره ببرید. توصیه می‌کنیم مقاله عشق بازی با همسر را مطالعه کنید.

تحریک میل جنسی با پورنوگرافی

درست است که فیلم پورن به خاطر ارائه محرک جنسی شما را برای رابطه برانگیخته می‌کند اما زمانی که شما به مراتب با محرک‌هایی اغراق شده و غیرواقعی روبرو می‌شوید دیگر نمی‌توانید پاسخ برانگیختگی به محرک طبیعی مانند بدن همسرتان را نشان دهید. تحقیقات نشان داده در بسیاری از زوج‌هایی که یکی از طرفین به دیدن فیلم پورن می‌پردازد روابط جنسی با شکست روبرو می‌شوند و دو طرف پس از مدتی تصور می‌کنند که جذابیت یا رفتار جنسی طرف مقابلشان از حالت عادی کمتر است. خودارضایی در مردان، روابط فرازناشویی، کژکاری‌های جنسی از دیگر مشکلاتی است که به همراه دیدن این فیلم‌ها زوج‌ها را درگیر می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات کژکاری جنسی کلیک کنید.

اینفوگرافیک پورنوگرافی چه تاثیرات مثبت منفی دارد

اینفوگرافیک پورنوگرافی چه تاثیرات مثبت منفی دارد

تاثیرات واقعی پورنوگرافی

اعتقاد به اثرات مثبت فیلم پورن به باورهای غلطی که توسط سودجویان اقتصادی ایجاد شده است، برمی گردد. علاوه بر آن تاثیرات منفی تایید شده‌ای در کسانی که مخاطب این فیلم‌ها هستند مشاهده شده است. در ادامه به برخی از این تاثیرات پرداخته‌ایم.

۱. پورنوگرافی نوعی ماده مخدر

پورنوگرافی نوعی ماده مخدر

تقریبا همه تحقیقات روی مغز و رفتار مخاطبان فیلم‌های پورن نشان می‌دهد که اعتیاد به پورنوگرافی حقیقت دارد و کاملا مانند مواد مخدر عمل می‌کنند. در حقیقت دلیل این مسئله شباهت عملکرد مغز هنگام برقراری رابطه جنسی و مصرف مواد است. زمانی که موادی مانند هروئین یا کوکائین مصرف می‌کنید دقیقا همان قسمت از مغزتان فعال می‌شود که هنگام رابطه جنسی فعال می‌شود.

علاوه بر این در رابطه جنسی طبیعی شما معمولا نمی‌توانید محرک‌ها و شریک جنسی خودتان را به سرعت تغییر دهید، در حالی که در مصرف مواد می‌توانید دوز مواد را افزایش دهید و در تماشای پورن می‌توانید هر بار فیلم رابطه با یک فرد جدید یا شرایط جدید را تماشا کنید. اثر تغییر شریک جنسی در تحریک بیشتر در روانشناسی به اثر کولیج مشهور است که نشان می‌دهد جنس نر بسیاری از پستانداران و همچنین انسان‌ها نسبت به شریک جنسی جدید بیشتر تحریک می‌شوند و این اثر در فیلم‌های پورن به شدت وجود دارد که باعث وابستگی زیاد به آن‌ها می‌شود.

۲. تصویر اشتباه از رابطه جنسی واقعی

همان‌طور که در بالا گفته شد نه تنها نمی‌توان از فیلم پورن رابطه جنسی را یاد گرفت بلکه این فیلم‌ها رابطه جنسی کاملا غیر طبیعی را نشان می‌دهد. استفاده از بازیگران با بدن‌های ایده‌آل و غیرطبیعی و رفتارهای تحریک‌آمیزی که تقلید آن‌ها در حالت واقعی سخت و حتی غیرممکن است باعث دو اثر در ذهن شما می‌شود.

اثر اول پورنوگرافی : ذهن شما وقتی با محرک شدید روبرو شده دیگر به محرک طبیعی مثل بدن همسرتان واکنش نشان نمی‌دهد و این باعث می‌شود رابطه جنسی طبیعی برای شما کمتر لذت‌بخش شود.

اثر دوم: شما به اشتباه تصور می‌کنید که رابطه جنسی مناسب باید به شکلی باشد که در فیلم دیده‌اید. مثلا باید چندین دقیقه دخول طولانی داشته باشید یا بتوانید تمام آن رفتارها را تقلید کنید و شکست در رابطه جنسی واقعی باعث می‌شود اعتماد به نفس و عزت نفس شما آسیب‌پذیر شده و نسبت به خود احساس بدی داشته باشید.

۳. بی‌اعتمادی و بی‌میلی در رابطه

علاوه بر تاثیر پورنوگرافی بر رابطه جنسی، این فیلم‌ها بر روابط بین فردی شما هم اثر می‌گذارند. بازیگران معمولا در داستان این فیلم‌ها نقش زنانی را ایفا می‌کنند که یا به شدت منفعل و ساده‌لوح هستند و یا تنها در پی عشوه‌گری و ترغیب مردان به رابطه جنسی هستند. به علاوه مردان در این فیلم‌ها همیشه آماده برقراری رابطه جنسی با افراد متنوع می‌باشند. این کلیشه می‌تواند به طور ناخودآگاه تصور شما نسبت به رفتار مردان و زنان به طور کلی، یا حتی همسرتان را تغییر دهد و منجر به بی‌اعتمادی شما به او شود.

۴. ارائه الگوهای تحریک جدید و مخرب

علاوه بر این که فیلم‌های پورن وضعیت‌های بدنی، طول زمان دخول و ظاهر بدنی غیرطبیعی را برای تحریک بیشتر ارائه می‌دهد، در برخی از این فیلم‌ها افراد با شریک‌های جنسی متعدد هم‌جنس یا غیر هم جنس و یا با افرادی با ویژگی‌های سنی و جسمی خاص رابطه جنسی برقرار می‌کنند. به دلیل اثر کولیج که در بالا اشاره شد مغز مردان پس از مدتی تحریک به وسیله محرک ثابت در پی شریک جنسی جدید و روش‌های جدید است.

متاسفانه این تغییر سلیقه تحریک جنسی از دنیای تخیلی فیلم پورنوگرافی می‌تواند به دنیای واقعی سرایت کند و فرد در پی این باشد که این الگوها را برای تحریک بیشتر به طور واقعی تجربه کند که معمولا عواقب ارتباطی و بین‌فردی زیادی را به وجود آورده و منجر به اختلالات جنسی متعدد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات جنسی کلیک کنید.

۵. مشکلات روحی و روانی

بررسی ها نشان داده نوجوانانی که به تماشای فیلم های پورن می نشینند، بیش تر از سایر افراد در معرض خطر رفتار های هنجارشکنانه هم چون مصرف مواد مخدر قرار دارند. ابتلا به افسردگی، احساس تنهایی، انزوا طلبی و عدم توانایی در برقراری روابط اجتماعی، پرخاشگری، اضطراب و استرس از دیگر مشکلات تماشای فیلم های پورن می باشد.

۶. کاهش کیفیت زندگی

و در نهایت در اثر تمام مواردی که در بالا گفته شد کیفیت زندگی فرد تا حد بسیار زیادی پایین می آید. در اثر تماشای پورنوگرافی و مشکلات به وجود آمده فرد دیگر نمی تواند مهارت های لازم برای زندگی را فرا بگیرد و در نتیجه به تدریج کاملا از جامعه فاصله می گیرد.

اثرات پورنوگرافی بر مغز و بدن

تحقیقات و بررسی ها نشان داده افرادی که به طور دائم در حل تماشای فیلم های پورن هستند به مرور زمان دچار اختلال نعوظ شده اند و دیگر تحریک جنسی را تجربه نمی کنند مگر در شرایطی که فیلم پورن خاص باشد؛ مثلا خشن بوده و یا تحریک بسیار شدیدی در آن وجود داشته باشد. طبق بررسی ها و تحقیقات انجام گرفته مشخص شده هر چه که فرد از سنین پایین تری به سراغ تماشای فیلم های پورن برود و هم چنین بیش تر علاقه داشته باشد که اعمال یادگرفته شده در پورن را با پارتنر خود تجربه کند، با احتمال بیشتر و شدید تری به بی میلی جنسی و نارضایتی جنسی دچار می شوند.
در نتیجه این افراد پس از قرار گیری در شرایط برقراری رابطه سالم نیز به دلیل مشکلات ایجاد شده در اثر تماشای پورنوگرافی، هیچ لذتی از این رابطه سالم و هنجار نمی برند و مجددا به سوی تماشای فیلم های پورن کشیده می شوند و در نتیجه این چرخه معیوب ادامه پیدا می کند.

درمان اعتیاد به پورنوگرافی

بسیاری از افرادی که برای یک یا دوبار به تماشای فیلم‌های پورن می‌نشینند نسبت به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. این اعتیاد تمام جنبه‌های زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده و همانطور که گفتیم پیامدها و تأثیرات مخربی را به همراه دارد. اما برای ترک این عادت و برگشت به زندگی طبیعی و رو به رشد هیچ‌گاه دیر نیست. از انواع روش‌های موجود می‌توانید برای ترک پونوگرافی بهره‌مند شوید اما بهترین کار این است که ابتدا با یک مشاوره جنسی در ارتباط باشید چرا که ترک اعتیاد به پورنوگرافی همانند ترک اعتیاد به مواد مخدر فرآیندی پیچیده و مشکل است و بیشتر افراد در ترک خودسرانه‌ی آن با شکست مواجه می‌شوند. برای کسب اطلاع بیش تر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.
درمان‌های روانشناختی موجود به شما کمک می‌کنند تا طی یک برنامه‌ی منظم درمانی محرک‌ها، وسوسه‌ها و افکار مرتبط با پورنوگرافی را در خود کنترل کنید. می‌توانید برای ترک عادت خود از گروه‌های خودیاری بهره‌مند شوید؛ گروه‌های خودیاری از افرادی تشکیل شده‌اند که مشکلات یکسانی داشته‌ و برای کمک به هم و همدردی برنامه‌هایی را با راهنمایی یک متخصص پی ریزی می‌کنند. گروه دوازده قدمی معتادان جنسی یکی از این گروه‌ها است. در کنار روش‌های روانشناختی ممکن است روانپزشک داروهای کاهش میل جنسی را برای فرد معتاد به پورنوگرافی تجویز کند که به فرآیند درمان کمک می‌کنند.


فیلم های مستهجن و پورنو را متاهل ها می توانند ببینند؟

فیلم سکسی 5

فیلم های مستهجن برای متأهل ها سم است!

آمار تکان دهنده است، « سکس » و « پورن »، در رده پنج واژه اصلی جست و جوی اینترنتی قرار دارد. ۴۳ درصد کاربران اینترنت مطلب پورنوگرافی را مشاهده می کنند.

قبلا در باره تاثیر فیلم های پورنو بر ذهن مردان سخن گفتیم و امروز  به بررسی تاثیر فیلم های مستهجن بر روابط زناشویی خواهیم پرداخت

۳۵ درصد از دانلودهای اینترنتی پورنوگرافیک است. درآمد حاصل از پورنوگرافی ۹۷ میلیارد دلار برآورد می شود. این ها فقط بخشی از آمارهای مربوط به صنعت قبیح پورنوگرافی هستند که به کمیت درآمده اند اما در لایه زیرین هم کمیتی، کیفی های خاصی نیز نهفته است. هیچ وقت نمی توان به راحتی استعدادهای زایل شده از مسائلی مانند اعتیاد و پورنوگرافی را به عدد درآورد.

انحراف نوجوانان، تباهی خانواده ها، تنوع طلبی و خیانت از فجایعی است که به راحتی کمیت بردار نیستند. مسائل مربوط به تماشای فیلم های مستهجن برای نوجوانان و حتی کودکان پیچیدگی های خاص خود را دارد و این موضوع نیازمند بررسی های علمی و حتی ژورنالیستی است. ولی فاجعه وقتی ابعاد وسیعی می یابد که زنان و مردان متاهل به این پدیده روی می آورند.

فیلم سکسی 3

کارشناسان چه می گویند؟

برای بررسی دلایل، تبعات و راهکارهای درمانی اعتیاد به پورنوگرافی افراد متاهل به سراغ کارشناسان و صاحب نظران در این زمینه رفتم تا بیشتر این موضوع را واکاوی کنم. دکتر علی ناظری، روان پزشک در پاسخ به این سوال که دلایل تماشای فیلم های مستهجن چیست می گوید:

«به طور کلی مشاهده تصاویر یا فیلم هایی که مضمون رفتار جنسی و پورنوگرافی را دارند، در انسان از سال های آغاز نوجوانی و یا حتی کمی پیش از آن صورت می گیرد که در ابتدا ممکن است صرفا جهت کسب اطلاع و رفع کنجکاوی در مورد رفتار جنسی انسان باشد. بعد از مدتی و با شروع بلوغ و آغاز کنش های جنسی، به عنوان رفتاری صورت می پذیرد که باعث تحریک جنسی افراد می شود.

این امر به خصوص در مورد مردان و افراد مذکر بیشتر است و ممکن است با عدم پیشگیری و آموزش های صحیح به انحراف منجر شود.» وی در مورد آسیب های ناشی از تماشای پورنوگرافی بیان می کند: «آسیب زایی هایی که از بستر تماشای این نوع فیلم ها گریبانگیر افراد می شود این است که ممکن است با تحریک غرایز جنسی، رفتارهای جنسی افراد تازه بالغ تهییج بیشتری شود به این معنا که رفتارهایی مانند خودارضایی یا پیگیری ایجاد رفتار جنسی را با جنس مخالف و یا احیانا با جنس موافق بیشتر کند که همه این مسائل آسیب زا هستند و ممکن است تماشای این فیلم ها به یک انحراف جنسی تبدیل شود که در روان پزشکی هم به عنوان یک بیماری تلقی می شود. به این معنی که فرد برای ارضای جنسی ترجیح بدهد به جای ارتباط با همسر و رابطه جنسی سالم به این فیلم ها روی بیاورد.»

از انحراف تا اعتیاد!

این روان پزشک برای درمان بیماری اعتیاد به پورنوگرافی، علاوه بر آموزش های صحیح به افراد گام های دیگری را نیز بر می شمارد و اظهار می دارد: «برای درمان این بیماری، به ویژه اگر شکل اعتیاد پیدا کرده باشد، روان درمانی هایی به کار می بریم که شبیه سایر اعتیادها است به این معنا که سعی می کنیم با تغییر عادات، تغییر محیط، آموزش، نهی برخی از رفتارها، تشویق برخی از رفتارهای مثبت و جایگزینی رفتارهای سازنده با رفتارهای مخرب، ذهن فرد را از یک عادت قدیمی به سمت عادات سازنده تغییر بدهیم. این درمان می تواند در مورد مصرف سیگار باشد یا در مورد استفاده از فیلم های مبتذل. یعنی در این زمینه اشتراکات زیادی وجود دارد.»

فیلم سکسی 4

ناظری در مورد درمان افرادی که الزاما اعتیاد به پورنوگرافی ندارند ولی به تماشای این فیلم ها مبادرت می ورزند، می گوید: «ممکن است افرادی پیدا شوند که به پورنوگرافی اعتیاد ندارند و ترجیح می دهند به جای رفتار جنسی مشروع و سالم به پورنوگرافی روی بیاورند. این افراد نیازمند روان درمانی های مربوط به انحرافات جنسی هستند.

یعنی در درمان این افراد تلاش می شود در آن ها در درجه اول مجددا اعتماد به نفس و توانایی ابراز وجود صحیحی جنسی در یک رابطه عاطفی با جنس مخالف به ویژه همسر خودشان ایجاد شود. بعد از آنکه این افراد توانستند راه سازنده و درست ارتباط با جنس مخالف را بیاموزند، نهایتا در رفتار جنسی هم می تواند به یک رفتار نرمال نزدیک شوند و این را از طریق آموزش و تمرین و در افراد متاهل مشارکت و همیاری متقابل همسرشان می توانیم ایجاد کنیم.»

این روان پزشک هم چنین می گوید: «برخی از افراد در کنار این مشکل دچار بیماری های همراه مانند افسردگی و بروز برخی از اضطراب ها می شوند. اگر فردی دچار این بیماری های همراه شود، ما به عنوان روان پزشک وارد درمان این اختلالات روانی نیز می شویم و وقتی آن ها را هم برطرف می کنیم اراده فرد برای از بین بردن این اعتیاد یا انحراف تقویت می کنیم که این اراده خود به خود کمک کننده است.»

از وی در مورد شکسته شدن قبح عمل جنسی و بروز اختلالات اجتماعی در محیط های عمومی در اثر تماشای فیلم های مستهجن، پرسیدم که پاسخ داد: «البته حتی بدون اعتیاد به فیلم های پورن این رفتارهای نا به هنجار اجتماعی با اشاعه این فیلم ها می تواند در جامعه رشد پیدا کند. یعنی این فیلم ها قبح را از بین می برد. چون این فیلم ها به راحتی در دسترس هستند و زیاد دیده می شوند، طبیعتا میل جنسی را بیش از حد تحریک می کنند و این غریزه که قدرت بسیار بالایی برای درگیر کردن ذهن انسان دارد، اگر به اندازه لازم مدیریت نشود، می تواند تمام ابعاد فرد را تحت تاثیر قرار بدهد و فرد دائما در خدمت این غریزه خود باشد.»

فیلمنامه هایی نازل برای ترویج زندگی حیوانی

دکتر ناظری اشاره ای به قبح زدایی اجتماعی عمل جنسی توسط این فیلم ها می کند و می گوید:

«فیلم های پورن به ظاهر دارای فیلمنامه هایی- هرچند نازل- هم هستند، که این فیلمنامه ها هم نوعی قبح زدایی می کند. رفتار جنسی، کنشی است که باید از انسان در یک محیط خلوت، در فضای بسیار خصوصی و همیشه همراه با رعایت نوعی از شرم و شان انسانی صورت بگیرد. اما فیلم های مستهجن رفتارهای جنسی را به کنش های کاملا آزاد تبدیل می کند که در هر نوع فضا و محیط (حتی محیط کار)، با اشکال و البسه مختلف صورت می پذیرد و ما نباید این مسئله را نادیده بگیریم که برای ذهن انسان ها بسیار مخرب است و نوعی حریم شکنی محسوب می شود که تصوری در فرد به وجود می آید که این گونه رفتارها می تواند از انسان ها در هر نقطه ای و به هر شکلی سر بزند.»

وی با اشاره به موضع جوامع تولید کننده فیلم های مبتذل، نسبت به این پدیده نه چندان نوظهور ادامه می دهد: «واقعیت این است که رفتارهای این چنینی در خود کشورهای سازنده و اشاعه دهنده فیلم های مستهجن هم به صورت گسترده و آزادانه وجود ندارد. چون اصولا قانون گذاران این جوامع هم می دانند که اگر رفتارهای جنسی بی قید و شرط باشد، باعث اضمحلال جامعه می شود و نظام های اقتصادی آن ها از هم می پاشد.

باید درنظر داشت که این فیلم ها برای بهره برداری های اقتصادی تولید می شوند که متاسفانه در وهله نخست مخاطبان اصلی در جوامع هم جوانان و نوجوانان هستند و در وهله دوم جوامع توسعه نیافته و یا بهتر است بگوییم جوامع در حال توسعه هستند که به هر حال صاحب فرهنگ های خاص بوده و از طریق این تهاجم ممکن است ساختارهای ذهنی افراد و بعد نهاد خانواده به شدت متضرر شود.»

یک تیر و چند نشان فاجعه بار

دکتر حسین باهر، استاد جامعه شناسی و مشاور خانواده در گفت و گوی کوتاهی که با وی داشتم، اظهار داشت:

«آثار و تبعات تماشای فیلم ها و تصاویر مستهجن و پورن برای مردان و زنان متاهل در خانواده، تخریب ذهنیت، عفت و عصمت آنان است.» از دکتر باهر پرسیدم تماشای فیلم های پورن چه تاثیراتی در روابط اجتماعی میان افراد در محیط های بیرون از خانواده دارد؟ وی در این زمینه معتقد است افرادی که این تصاویر را تماشا می کنند یکدیگر را به چشم حیران می نگرند، البته نه همه و نه همیشه.

درواقع آثار مخرب تصاویر مبتذل حتی می تواند تا سطح کوچه و خیابان شهرها هم برسد و در نهایت منجر به خیانت شود. البته خیانت و دلایل کشش های آن کاملا اخلاف اخلاق به نظر می رسد اما مرزبندی اخلاق به ما نشان خواهد داد که این اتفاق تا کجای ماجرا تقصیر طرفین است.

رعایت حقوق جنسی طرف مقابل در روابط اجتماعی ما به شکلی که شخصیت فرد در آن مخدوش نشود از هر چیزی مهم تر است. به هنگام قرار ازدواج زن و مرد متقابلا متعهد می شوند رفتار جنسی شان را طوری تنظیم کنند که شخصیت طرف مقابل عرفا مخدوش نشود. ولی تماشای تصاویر مبتذل و اعتیاد به هرزه نگاری باعث می شود که عملا شخصیت یکی ز طرفین مخدوش شود و فرد نتواند به تعهد همسری خویش عمل کند.

دکتر باهر رابطه آسیب های اجتماعی مثل طلاق و خیانت با اعتیاد به فیلم های مستهجن را بدیهی می داند و بیان می کند: «با تماشای فیلم های مبتذل و اعتیاد به هرزه نگاری انتظارات جنسی بیننده بالا می رود و اگر طرف مقابل آن انتظارات را برآورده نکند دلسردی و سردمزاجی فراهم می شود و نهایتا احتمال طلاق عینی و یا ذهنی و یا خیانت فراهم می آید.» وی برای درمان اعتیاد به پورنوگرافی راهکارهایی را هم پیشنهاد می کند: «ضروری است که برای درمان اعتیاد به هرزه نگاری باید فرهنگ و سواد جنسی را در بین مردم بالا برد و سطح بی شرم شدن و بی حیایی را پایین آورد.»

از دید روان شناسان فهم و درک درجه اعتیاد به هرزه نگاری و قدرت آن در معتادان برای غیرمعتادان دشوار است. زمانی که افراد معتاد تحت فشار آن بحران قرار می گیرند هیچ چیز نمی تواند جلوی آن ها را بگیرد و اعتیاد بر زندگی آن ها حکمرانی می کند. جدایی و طلاق در این زمینه بسیار رواج دارد و البته کمتر رسانه ای می شود. فرد معتاد به سمتی حرکت می کند که همسر مجبور است او را همراهی کند و او خواستار رفتارهای عجیب و متنوع جنسی خواهد شد و این موضوع تا جایی پیش می رود که همسر که درجه اعتیاد را درک نمی کند و از این رفتارها هیچ لذتی نمی برد نمی تواند موضوع را تحمل کند و نتیجه آن جدال، جدای و طلاق خواهد شد.

فیلم سکسی 6

دین، اخلاق و تعهد به تاهل

دین اسلام، به عنوان کامل ترین دین، روی مسائل جنسی و جلوگیری از انحرافات جنسی تاکیدهای ویژه ای دارد. اصولا معنویت گرایی و به خصوص روی آوردن به آموزه ها و گزاره های معنوی دین حیات بخش اسلام می تواند راهکارهای مناسبی را برای پیشگیری از انحرافات جنسی پیش روی همه بگذارد. یکی از اساسی ترین این آموزه ها آلوده نکردن نگاه به نامحرم است که تماشای فیلم های مستهجن در این ردیف قرار می گیرد. معمولا انحرافات جنسی از نگاه های آلوده نسبت به جنس مخالف آغاز و تا مراحل بالاتر پیش می رود.

بدین لحاظ، در متون قرآنی و روایی از آلودگی و عادت به این گونه نگاه ها شدیدا نهی شده است. قرآن کریم در آیات ۳۰ و ۳۱ سوره مبارکه نور، هم زنان و هم مردان را از آلودگی نگاه برحذر داشته و آن را زمینه ای برای پاکی دل و جان معرفی کره است و پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز ضمن امر به غض بصر، نگاه شهوانی را تیری مسموم از تیرهای شیطان معرفی می فرماید و برای کسی که این گونه نگاه را از ترس الهی ترک کند وعده ایمانی را داد که طعم و لذت آن را در قلبش احساس کند. از طرفی دیگر اخلاق هم حکم می کند انسان به قراردادهای نوشته و نانوشته اجتماعی و فردی خود پایبند باشد. هیچ آموزه اخلاقی نیست که روی وفای به عهد تاکید نکرده باشد و یا دست کم می توان گفت هیچ آموزه اخلاقی وفای به عهد را تقبیح نکرده است.

ازدواج هم قراردادی است که علاوه بر تعهدهای نوشته شده، تعهدهای نانوشته ای را هم شامل می شود. فرد متاهل، در همه نظام های سالم متعهد می شود روابط عاطفی نامشروع و خارج از چارچوب معقول و پذیرفته شده انجام ندهد و اساسا فلسفه ازدواج پایبندی دو نفر به همدیگر است. در چنین وضعیتی علاوه بر دین، اخلاق هم حکم می کند که تعهد باید حفظ شود و اگر شرایطی پیش آید که یکی از طرفین خود را با دیدن تصاویر مبتذل تحریک کند، اخلاقا به زوج یا زوجه خود خیانت کرده است.

و یک نکته بسیار مهم

تماشای فیلم ها و تصاویر هرزه با انگیزه های مختلفی اعم از تنوع طلبی و تحریک جنسی صورت می گیرد که باعث ایجاد انحراف و یا اعتیاد جنسی نامشروع می شود و برای درمان این اعتیاد و انحراف راهکارهای مختلفی مانند روان درمانی و آموزش جنسی و بالا بردن سطح سواد جنسی پیشنهاد شده است که منجر به تغییر عادات زشت می شود. تبعات تماشای فیلم های پورنوگرافی برای افراد متاهل می تواند به سردمزاجی و دلسردی از همسر و در نهایت به طلاق منجر شود.

رجوع به معنویت، دین، گزاره ها و آموزه های اسلامی، در جامعه اسلامی می تواند عاملی قوی در پیشگیری از انحرافات جنسی باشد که در دین مبین اسلام هم به آن توجه ویژه ای شده است. از طرف دیگر پایبندی به اخلاق و تعهد به تاهل هم سهم به سزایی در ایجاد روابط سالم جنسی بین همسران دارد. در حالت کلی می توان چنین برداشت کرد که تماشای فیلم های مبتذل توسط افراد متاهل، صورت بندی و پیکره اصلی خانواده و روابط زناشویی را بر هم می زند خود فرد باید در این زمینه اراده ای ایجاد کند تا زمینه بروز سردمزاجی فراهم نشود.” ماهنامه دنیای سلامت ، محمود ابراهیمی”


فیلم سکسی 1

ارضای جنسی با”پورن”های پُر و پیمان!

بزرگنمایی، صداهای ساختگی، سکوت های فریب دهنده، اندام خشن، دست های بی احساس، پاهای بی هدف، دقیقه های تکراری، لحظه های سرهم شده، سرهای سر در گم، نفس های مرگبار و شرم های آبکش شده! اینها فقط بخش کوچکی از صنعت کثیف پورنوگرافی است که این روزها وقت های طلایی ده ها و شاید صدها میلیون انسان را در سراسر جهان هدر می دهد.

هرزه نگاری و پورنوگرافی به عنوان معضل و آسیب اجتماعی جدید و تقریبا فراگیر در دنیای امروز شناخته می شود، تا جایی که بسیاری از کشورها قوانین محدودکننده همراه با مجازات را برای مقابله با این آسیب ها وضع کرده اند؛ چراکه عوارض غیرقابل جبران آن را درک کرده اند. ابتلا به بیماری های شخصیتی، جسمی و جنسی و نیز اقدام به آزار کودکان و تجاوز به عنف فقط گوشه ای از زوایای پنهان و آشکار این صنعت آلوده است.
گرایش به مشاهده محصولات مرتبط با پورنوگرافی و هرزه نگاری هرچند تاثیرات متفاوتی در جنس های زن و مرد دارد اما نتیجه این گرایش برای این دو جنس یکسان است؛ یعنی “رسیدن به پوچی”!

 

توجه دقت کنین

فیلم های مستهجن و پورنو را متاهل ها می توانند ببینند؟

اغراق و بزرگ نمایی در پورنوگرافی

در تصاویر، متن ها و فیلم های مستهجن، چیزی به نام واقعیت وجود ندارد و استفاده کنندگان از این محصولات نمی توانند درک درست و واقعی از زمان داشته باشند؛ چراکه هر “یک دقیقه” در فیلم های پورن دست کم تبدیل به “دو دقیقه” شده است؛ در تمام صحنه ها یک اصل فریب دهنده به نام “بزرگنمایی” رعایت شده است؛ بنابراین تصاویر، اشیا و سر و دست انسان ها در واقعیت، از آنچه شما در فیلم های پورن می بینید کوچکتر هستند!

همین بزرگنمایی و اغراق در فیلم ها و تصاویر پورن، موجب می شود که مشاهده کنندگان انتظارات غیرواقعی از همسر خود داشته باشند و دنیای خود را با دنیای بازیگران این فیلم ها مقایسه کنند. چنین مقایسه ای در نهایت “خودکوچک بینی” و احساس ضعف و حقارت را به دنبال دارد. این در حالی است که اگر کسی پای صحبت های یکی از بازیگران چنین فیلم هایی بنشیند به حقایق پشت پرده پی خواهد برد.

اعتراف دیرهنگام یک بازیگر فیلم های مستهجن

“تا…گا…” یکی از بازیگران فیلم های پورنوگرافی است که پس از سال ها فریب دادن جوانان و بزرگنمایی برای آنها حالا تنها و منزوی شده است، آرزوهای انسانی و متعالی خود را گم کرده و با حسرت از آنها یاد می کند: “شاید برای برخی از طرفداران صنعت هرزه نگاری در جهان، زندگی بازیگران این فیلم ها رویایی باشد… اما این طبیعی نیست از کسی که دوستش دارید خداحافظی کنید برای اینکه بروید سر کار و با کسی باشید که دوستش ندارید.”
جالب است که این بازیگر فیلم های هرز، ویژگی همسر مورد علاقه و رویایی خود را اینچنین توصیف می کند: “فداکار، مهربان و کسی که دلش بخواهد بچه دار شود.”
او در نهایت اعتراف می کند: “راستش در صنعت پورونوگرافی نمی توانم چنین کسی را پیدا کنم!”
مروری بر چنین شرح حال ها و اعتراف هایی ما را به این نتیجه می رساند که انتهای مسیر هرزه نگاری و پورنوگرافی، جز نابودی و تباهی و انزوا نیست. وقتی بازیگر این فیلم ها اینچنین به آخر خط می رسد، مشاهده کنندگان و فریب خوردگان چه سرنوشتی در پیش دارند؟

فیلم سکسی 2

مشاهده تصاویر و فیلم های پورنوگرافی اثرات مخربی بر عملکرد یادگیری و حافظه می گذارد

بازی با تفنگ های واقعی

افرادی که حتی برای یک یا دو بار به مشاهده فیلم ها و تصاویر پورنوگرافی می نشینند، نمی توانند با دنیای واقعی کنار بیایند. آنها مدام در تخیلات خود زیست می کنند و دست به اقداماتی می زنند که روح و جسم شان را نابود می کند؛ این افراد مانند کودکانی هستند که تفاوت تفنگ واقعی و تفنگ آب پاش را نمی دانند و در دنیای واقعی نیز از تفنگ های خطرناک انتظار آب پاشی دارند؛ بنابراین دست به خطر می زنند! نتیجه بازی با خطر اما چیزی جز مشکلات روحی و بیماری های سخت نیست.
“کام…ب…” یکی از بازیگران فیلم های هرز که امروز ۳۲ سال دارد، سه سال قبل در ۲۹ سالگی در برابر خبرنگاران اشک ریخت و پرده از ابتلای خود به ویروس اچ.آی.وی برداشت: “من در این تجارت آموختم که اگر کاری را که از تو خواسته اند انجام ندهی، همیشه یکی جوان تر و جذاب تر از تو هست که انجامش دهد!”

انتهای راه برای تولیدکنندگان، بازیگران و مشاهده کنندگان فیلم های پورن تقریبا یکسان و مشخص است؛ چراکه در نهایت، هدیه ای به انسان ها می دهند که با “روبان قرمز” تزئین شده است.

اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به هرزه نگاری علاوه بر ایجاد بیماری ها و مشکلات روحی، روابط صحیح خانوادگی و ارتباطات صمیمی همسران را بر هم می زند و دچار اخلال می کند. همسرانی که یکی از آنها یا هر دوی آنها گرفتار فیلم های پورن و هرز هستند به مرور زمان و خیلی زود از یکدیگر فاصله می گیرند و حتی اگر در ظاهر از یکدیگر جدا نشوند، دنیای ساختگی و ذهنی آنها بسیار از همدیگر دور است.

اشاره

تولیدکنندگان فیلم های هرز به خاطر مطالعات و بررسی های فراوانی که درباره جنس های زن و مرد داشته اند، به خوبی می دانند که هر یک از این دو جنس را چگونه گرفتار اعتیاد جنسی کنند. مردهایی که گرایش زیاد یا حتی اندک به مشاهده تصاویر و فیلم های هرز دارند، همسر خود را همچون کالایی تصور می کنند که هنگام خرید یا استفاده باید “زیر و رو” شود تا احیانا مشکل یا نقصی نداشته باشد. این مردها با هجمه ای از “انتظارات حجیم” مواجه هستند و رؤیاهای آنها فرم خاصی گرفته است که نشانی در دنیای واقعی ندارد.

tasvirezendegi ir 177

مشاهده محصولات پورنوگرافی تنبلی سیستم پاداش مغز را به دنبال دارد

پژوهش و مشاهده تصویر MRI مغز مردانی که گرایش به مشاهده فیلم های پورن و هرز دارند نشان می دهد که قسمت مربوط به انگیزه و پاداش کوچکتر از مردان دیگر است. بنابراین مشاهده محصولات پورنوگرافی تنبلی سیستم پاداش مغز را به دنبال دارد. افرادی که گرفتار این مشکل هستند نیاز به انگیزش بیشتری برای رسیدن به نقطه لذت دارند و نیز نمی توانند پاسخ طبیعی به محرک ها بدهند. ادامه این روند به همسر این فرد آسیب جدی می زند.

همچون موم در دست کارگردان

از سوی دیگر زنانی که در کشورهای مختلف مشتری فیلم های پورنوگرافی هستند، آن چیزی را در دنیای واقعی جستجو می کنند که معمولا یافت نمی شود و یا اینکه یافت شدنش باید با عوارض جسمی برای شوهر او همراه باشد! این زن ها نه تنها به جنس مرد نگاه کالایی دارند بلکه خود را مانند یک کالا در اختیار مشتری قرار می دهند. در دنیای این افراد، انسان ها چیزی فراتر از کالاهایی که دست به دست می شوند نیستند. چراکه الگوی این افراد یعنی همان دو شخصیت یا بیشتر که در فیلم های پورنوگرافی حضور دارند نیز مانند موم در دست کارگردان و تولیدکننده هستند که به شکل های مختلف درمی آیند، کوچک و بزرگ می شوند، فرم می پذیرند و در نهایت از دست می روند.

اثرات مخرب مشاهده فیلم ها و تصاویر پورنوگرافی

مطابق بررسی های پژوهشگران گروه روان شناسی عمومی در دانشگاه دویسبورگ-اسن آلمان (که جزو ۱۰ دانشگاه برتر آلمان شناخته می شود) مشخص شد که تاثیر ارتباط فیزیکی بین دو فرد به هیچ وجه قابل مقایسه با انواع غیر فیزیکی آن (مجازی) نیست. نتایج این پژوهش نشان می دهد که مشاهده فیلم ها و تصاویر پورنوگرافی اثر مخرب و زیان بار بر عملکرد یادگیری و حافظه انسان ها داشته است.

دو دانشمند علوم اعصاب دانشگاه تگزاس نیز در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که مشاهده فیلم های پورن می تواند در ساختار مغز و شبکه ارتباطی عصب ها تغییرات آناتومیک ایجاد کند. همچنین یافته های ۵ سال قبلِ دکتر مک گاف، استاد دانشگاه کالیفرنیا مشخص کرده است که اتفاقاتی که به هنگام تحریکات احساسی رخ می دهد، توسط هورمون غده آدرنال در مغز می نشیند و پاک کردن آن دشوار است و این فرض می تواند تا حدودی اثر اعتیاد به هرزه نگاری و پورنوگرافی را توصیف کند.

در این میان اما نباید از قدرت و نقش “اراده انسان” غافل شد. هرچند کمتر فردی در جهان به بیان تجربه موفق خود در ترک “اعتیاد به فیلم ها و تصاویر پورن” می پردازد اما مرور خاطرات افرادی که در این مسیر به تباهی، نیستی و پوچی رسیده اند و زندگی خانوادگی و عواطف آنها نابود شده، به خوبی و روشنی بیانگر واقعیت ها و حقایق نهفته در این حوزه و صنعتِ غیرانسانی است. بنابراین انسان های آگاه پیش از رسیدن به نقطه سقوط، خود را از خطر نجات می دهند؛ ابزار و وسیله این نجات چیزی نیست جز اراده و آگاهی.منبع : tebyan.net

حتما بخوانید:

فال حافظ روزانه ۱۱ تیر با تفسیر زیبا و دقیق

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار