چاپ کد خبر: 62776
10 مرداد 1400

اعلام آخرین وضعیت بحرانی در استان کرونا زده فارس

کروناوکودکان

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس  بیان کرد: در طول بحران بیماری کووید۱۹تاکنون، ۳۴۲ هزار ۱۵۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۱ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان بستری شده اند و هم اکنون سه هزار و ۳۲۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او با اعلام جان باختن ۲۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع آمار جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا تا امروز، دهم مرداد را پنج هزار و ۲۰۸ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه عنوان کرد: بر طبق آخرین آمارهای موجود از مراکز ۱۶ ساعته و سرپایی، طی ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۸۹۹ بیمار در این مراکز پذیرش شده اند؛ 

دکتر همتی با بیان اینکه میزان مرگ و میر در گروه هایی که واکسن دریافت نکرده اند، به شدت بالا است، تاکید کرد:

به تمام افرادی که واجد شرایط تزریق واکسن بوده اند، اما هنوز موفق به مراجعه برای دریافت واکسن نشده اند، توصیه می شود در سریع ترین زمان ممکن به مراکز تزریق واکسیناسیون مراجعه کنند تا از خطرات شدید این بیماری در امان بمانند.

دکتر همتی بهترین راه برای جلوگیری از انتشار کروناویروس و یاری رساندن به مدافعان سلامت را «تعهد عمومی» به اصول بهداشتی و خود مراقبتی عنوان کرد و یادآور شد: مردم استان به ویژه جوان ها می توانند با رعایت اصول بهداشتی، دستورالعمل های پیشگیری از کرونا و توجه به خودمراقبتی، در حفظ سلامتی خود، دیگران و مدافعان سلامت سهیم شوند. 

تکمیل ۹۶ درصد بخش های کووید۱۹ در بیمارستان های فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام وضعیت بحرانی کرونا، از تکمیل ظرفیت ۹۶ درصدی بخش های بستری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان های استان فارس خبر داد.

مهرزاد لطفی

به گزارش اول فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» در ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در فارس، از تکمیل ۹۶ درصد ظرفیت بخش های کووید۱۹ در بیمارستان های استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر شرایط شیوع کرونا در استان به مرحله بحرانی رسیده و در صورت ادامه روند ساده انگاری و رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی در جامعه، خطر افزایش و وخیم تر شدن شرایط موجود نیز وجود دارد.

او افزود: روند افزایشی ورودی بیمارستان ها و بستری بیماران همچنان ادامه دارد؛ به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۱ بیمار جدید به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ در بیمارستان های فارس بستری شده و با تلاش کادر درمان و مدافعان سلامت، خدمات درمانی لازم به آنان ارایه می شود.

رییس دانشگاه با بیان تلاش مجموعه دانشگاه برای تسریع در روند اجرای واکسیناسیون عمومی، از تمامی گروه های هدف که پیامک تزریق واکسن دریافت کرده اند، دعوت کرد تا به دلیل خطرات این بیماری، در سریع ترین زمان ممکن به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار