چاپ کد خبر: 58209
1 تیر 1400

اعلام آماده باش کرونایی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان استان فارس

بیماران کرونا
به گزارش اول فارس،  دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان این خبر تاکید کرد: با توجه به افزایش موارد بستری در بیمارستان های استان فارس و احتمال بازگشت به وضعیت بحران، بیمارستان ها و مراکز درمانی استان باید آمادگی پذیرش و مواجهه با افزایش موارد بستری در بخش کووید ۱۹ را داشته باشند.
او با بیان اینکه در شرایط فعلی، بهترین راه جلوگیری از انتشار کروناویروس و یاری مدافعان سلامت، تعهد عمومی به رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی است، از مردم خواست تا استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها را جدی بگیرند.
دکتر لطفی با اشاره به اینکه تزریق واکسن با هدف ایمن سازی و در راستای تامین سلامت مردم انجام می شود، تاکید کرد: نه تنها افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، بلکه افرادی که تزریق واکسیناسیون کووید۱۹ برای آنان انجام شده نیز باید اصول بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.
رییس دانشگاه ضمن پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودارهای مربوط به تزریق واکسن کووید۱۹ در استان و کشور، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.
دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان و علت های جان باختن مبتلایان کووید۱۹ در فارس؛ به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این ستاد نیز پرداختند.
سیصد و چهل و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، نخستین روز از تابستان برابر با یکم تیر ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار