چاپ کد خبر: 56275
16 خرداد 1400

اعلام آمادگی قطر برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا

پرچم قطر

وزیر خارجه قطر به ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس پیشنهاد داد که همگی به دور یک میز بنشینند و اختلافات جاری را با گفتگوی مستقیم حل و فصل کنند.

به گزارش اول فارس به نقل از اسپوتنیک، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه سی ان بی سی پیشنهاداتی را با جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر انجام گفتگوهای مستقیم برای حل اختلافات مطرح کرد.

او در این مصاحبه تلویزیونی ضمن تأکید بر اینکه دوحه به دنبال برقراری صلح و ثبات در منطقه است، افزود: «پیشنهاد ما به ایران و کشورهای حوزه خلیج (فارس) این است که همه به دور یک میز بنشینیم و اختلافات موجود میان طرف‌ها را با مذاکره و گفتگوی مستقیم حل کنیم».

محمد بن عبدالرحمن در ادامه سخنانش توضیح داد که کشورش نقش مهمی در برقراری صلح و امنیت و ثبات در منطقه و تمام جهان ایفا می‌کند و این مأموریتی بوده که قطر ۱۰ سال به انجام آن مبادرت ورزیده است.

وزیر خارجه قطر در پایان مدعی شد که دوحه نقش میانجی‌گری را میان طرف‌های نزاع در منطقه به خوبی ایفا کرده است و اگر روزی از آن خواسته شود تا در مذاکرات میان تهران و واشنگتن به منظور تأمین منافع منطقه عمل کند، این کار را انجام خواهد داد.

وی همچنین تأکید کرد که اختلافات قطعاً از طریق دست به سلاح بردن و درگیری نظامی حل نمی‌شود و برای حل مناقشات باید از راه گفتگو وارد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار