چاپ کد خبر: 40965
1 دی 1399

اعلام جزئیات امتحانات دانش آموزان در استان فارس

نحوه برگزاری امتحانات

 به گزارش اول فارس ، امیری شیری نژاد رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس ، گفت: برای دانش آموزان مدارس بزرگسال تمامی امتحانات به صورت حضوری برگزار می شود.

او، بیان کرد: امتحانات پایه دوزادهم برای دانش آموزان بزرگسال، راه دور، یا دانش آموزانی که در امتحانات شهریورماه پارسال نمره قبولی را کسب نکرده‌اند به صورت حضوری از ۱۵ دی ماه تا ۸ بهمن ماه مطابق برنامه ارسالی امتحانات نهایی برگزار می‌ شود.

شیری نژاد، با اشاره به اینکه در یک سال تحصیلی که از اول مهرماه سال امسال تا ۳۱ شهریورماه سال بعد است ۳ دوره امتحان است، تصریح کرد: این ۳ دوره امتحانات شامل امتحانات نوبت اول در دی ماه برای نیمی از مطالب کتاب‌های درسی، نوبت دوم در خردادماه از تمام مطالب کتاب و امتحانات شهریورماه و برای کسانی که در امتحانات خردادماه قبول نشده‌اند برگزار می‌ شود.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس، با بیان اینکه در هر آموزش و درس خواندنی برای اینکه مشخص شود نتیجه آن به یادگیری رسیده در آموزش و پرورش با عنوان ارزشیابی تحت عنوان آزمون بوده است، ادامه داد: در مقطع ابتدایی با آزمون‌ عملکردی مجموعه فعالیت‌های دانش آموز  در سر کلاس درس چه به صورت حضوری و غیرحضوری از سوی معلم ارزیابی و تبدیل به یک  ارزشیابی توصیفی می شود.

او، افزود: حضور دانش آموزان دوره ابتدایی در شرایط کنونی برای امتحانات توصیه نمی‌شود و در مورد پایه اول و دوم ابتدایی درس خواندن و نوشتن و درس ریاضی که جزء دروس مهم بوده باید به صورت حضوری باشد اما طبق بخشنامه اعلامی در وضعیت زرد تنها با مجوز ستاد کرونای استان امکان حضور دانش آموزان ابتدایی برای ارزشیابی امکان پذیر است.

شیری نژاد، اضافه کرد: امتحانات حضوری در حوزه‌های اجرایی با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی در پایه نهم برای دانش آموزان بزرگسال  به صورت هماهنگ و حضوری برگزار می‌ شود.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: دانش آموزان می‌توانند هر گونه تغییر رسمی در خصوص برگزاری امتحانات را در سایت‌های رسمی وزارت آموزش و پرورش و سایت اداره کل آموزش و پرورش فارس دریافت کنند.

رنگ سبز

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار